Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Water lekkage... 6N (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107897)

Djinn_4fun 02-12-2012 16:19

Water lekkage... 6N

Bij mijn 6N blijft er op de één of andere manier water binnenkomen via de passagiersdeur.

Ik heb onlangs de originele demping die achter het paneel hoort gekocht omdat er slechts een KOMO zak tegenaan geplakt was toen de auto nog bij de vorige eigenaar was.

Dus alles zit zoals het hoort, toch blijft het nat worden bij de mat achter de passagiersstoel. Ervoor blijft alles droog.

Bladeren zitten er niet onder het parafaan en het is droog bij de ventilator.
Als ik water gooi over het ruit met de deurpaneel en demping eraf zie ik dat water in de deur naar beneden spetteren, hoort dit of zou het rubber aan de buitenzijde niet helemaal meer in orde zijn?

Het rubber rondom de deuropening lijkt netjes in orde te zijn en is op het eerste gezicht ook niet poreus.

Als er lekkage geweest is ligt er water op het rubber.

Wie weet waar ik het moet zoeken? Ik ben het droogmaken van de dempingsmat op de grond en het tapijt wel zat aan het worden.

The_Maxx 02-12-2012 23:16

Water door de deur heen als je er een emmer water tegen gooit is volkomen normaal. raamrubber houd niet alles tegen. Zitten ook afwateringsgaatjes onderin de deur zodat het gewoon weg kan lopen.
Mogelijke lekkagepunten:
voorruitrand (kun je vanaf de Astijl zien)
Raamrubber van de achterste zijruiten
Raamrubber achterruit.
(deze 3 komen meestal voor na het onvakkundig vervangen van een ruit)
Deurrubbers.
Rubber rondom achterlicht
Achterkleprubber.

Djinn_4fun 03-12-2012 00:49

Dan lijkt het me dat een vervangend deurrubber moet gaan vinden, lekkage komt echt vanuit de deurkant over het rubber heen.

Djinn_4fun 17-12-2012 18:33

Wie weet welke kit/lijm ik gebruiken moet voor het 'folie/schuim' achter het deurpaneel?
Gewone kit werkt niet aangezien het niet genoeg plakt.
Water komt nog steeds binnen :s

Djinn_4fun 23-12-2012 15:27

Iemand een idee over wat ik gebruiken kan als kleefmiddel tussen de deur en de demping?
Sanitair kit en montage kit hebben beide geen goede uitwerking aangezien er nog steeds water tussen het deurpaneel en de demping vandaan komt waardoor m'n matten nog steeds nat worden.

Eventueel een originele kit/lijm die bij de dealer te bestellen is?
Een soort M3 tape oid?

Wie helpt me aan een goed adhesief! :):)

Rwmulder11 24-12-2012 22:07

Heb je de afwateringsgaten aan de onderzijde van jouw portier al doorgeprikt?

Voor de afdichting van de folie gebruikt volkswagen een kit dat niet uithard, in de volksmond ook wel "putty" genoemd. Beste is om bij de vw dealer te gaan navragen bij de monteurs.

Djinn_4fun 24-12-2012 22:09

Ja alle gaatjes zijn compleet open er zit niets meer in,
bedankt voor je tips ik ga donderdag meteen de dealer even bellen om te kijken of ze wat voor me kunnen betekenen :thumbup:

Djinn_4fun 27-12-2012 10:51

Quote:
Originally Posted by Rwmulder11
Heb je de afwateringsgaten aan de onderzijde van jouw portier al doorgeprikt?

Voor de afdichting van de folie gebruikt volkswagen een kit dat niet uithard, in de volksmond ook wel "putty" genoemd. Beste is om bij de vw dealer te gaan navragen bij de monteurs.

Besteld bij de dealer :thumbup:
12 euro nogwat per kant, morgen binnen.
Schijnt een stuk van 110 bij 60 bij 2 te zijn.
Ben benieuwd. :) :)

K & C Tuning 28-12-2012 18:01

Ik heb nu ook dit probleem, deurfolie vervangen nog steeds water binnen. Is dit dan het deurrubber?

Djinn_4fun 28-12-2012 18:02

kan je raamrubber zijn, ligt er ook aan waar je water hebt in de auto

K & C Tuning 28-12-2012 23:40

achter de bestuurders stoel de andere kant niet!

Djinn_4fun 29-12-2012 08:00

Lijkt dan dat het water over je deurrubber (die langs A stijl en over dorpel gaat) komt lopen, neem aan dat je allle doorvoergaatjes doorgeprikt hebt?
Anders toch even kijken naar de lijmlaag onder je dempingfolie van de deur.

The_Maxx 01-01-2013 22:38

Is je eigen lekkage al opgelost Djinn_4fun?

Heb zelf inmiddels ook een soortgelijke lekkage. Water ligt op het deurrubber onderaan. Schuim achter de deur is intact, net zoals de lijm. Deurrubber intact, ook niet vol met rotzooi of wat dan ook (alleen een vreemde deuk van instapschade ofzo) Maar de auto heeft in de tijd dat ie nat werd stilgestaan.
Water achter de bijrijdersstoel.. en ervoor eronder (verzameld romdom de rails)

Ben er nog niet achter wat de oorzaak is helaas.

Achter t dash is alles droog.

Djinn_4fun 02-01-2013 09:18

Nee nog niet, dealer had schuim besteld ipv lijm...
Morgen komt de lijm binnen, maar wacht hier nog even mee omdat de elec raam mechanismen er nog in moeten.
Komen hopelijk van de week binnen.

Maar voor je lekkage, bij mij staat het op de deurrubber omdat het tussen het schuim en de deur doorlekt wegens het ontbreken van een goede lijmlaag.
Heb je gekeken waar het water vandaan komt?
Hoor dat talkpoeder een goede manier is om de weg van het water te weten te komen.

Je hebt neem ik aan je eigen punten al nagekeken?

The_Maxx 02-01-2013 14:20

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Nee nog niet, dealer had schuim besteld ipv lijm...
Morgen komt de lijm binnen, maar wacht hier nog even mee omdat de elec raam mechanismen er nog in moeten.
Komen hopelijk van de week binnen.

Maar voor je lekkage, bij mij staat het op de deurrubber omdat het tussen het schuim en de deur doorlekt wegens het ontbreken van een goede lijmlaag.
Heb je gekeken waar het water vandaan komt?
Hoor dat talkpoeder een goede manier is om de weg van het water te weten te komen.

Je hebt neem ik aan je eigen punten al nagekeken?

Uiteraard ;)
talkpoeder? hoe wil je dat gebruiken dan?
Ik kan juist niet vinden waar het water vandaan komt. Wel dat het op het deurrubber ligt na een flinke bui, maar de lijmlaag onderaan het schuim is nog intact.

Binnenkort maar eens met de tuinslang erop.

Djinn_4fun 02-01-2013 15:38

Haal dan je deurpaneel eraf zodat je kan zien waar het vandaan komt.
Misschien toch tussen het demping materiaal en de deur zelf.
Lijmlaag toch slechter aan het worden?

The_Maxx 02-01-2013 16:46

Quote:
Haal dan je deurpaneel eraf zodat je kan zien waar het vandaan komt.
Misschien toch tussen het demping materiaal en de deur zelf.
Lijmlaag toch slechter aan het worden?

Uiteraard al gecontroleerd (moest toch cv inbouwen)

Djinn_4fun 02-01-2013 16:52

Originele?

The_Maxx 02-01-2013 16:59

Quote:
Originele?

Aftermarket, Werkje van een kwartiertje als je t eenmaal weet. :thumbup:

Djinn_4fun 02-01-2013 17:06

Dan doe je alleen de voordeuren dus en niet de achterklep en tankklepje?
pakt je de plus bij de zekeringkast weg dan? of bij de Accu?

All times are GMT +1. The time now is 21:02.