Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ABS Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107633)

Wouter42 26-11-2012 00:24

ABS Golf 2
 
Ik heb al een beetje gezocht, maar kon zo mijn vraag niet beantwoorden.

Ik wil graag ABS gaan inbouwen in mijn GTI, althans, dat laten doen. Nu kan ik hier op het forum een computer, complete bedrading en de remunit op de hoofdremcilinder overnemen. Nu zit ik alleen met de vraag, wat ontbreekt er nog om het in te kunnen bouwen, en het te laten werken?

Ik kreeg in een PM al te horen dat ik dit mis;

- Lampje in dashboard,
- Sensoren,
- Ringen op de naaf (?).

Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer mis? Denk dat ik de missende delen nieuw moet halen op mn werk, kan ik meteen even naar het totale prijskaartje kijken.

vdWal. 26-11-2012 00:33

Durf je indd niet precies te zeggen hoe het met die "ringen" zit
Rest ontbreekt duss indd zowieso van de genoemde delen

Turbo-Variant 26-11-2012 09:48

Mijn tip... Laat het achterwege... Naar mijn mening werkt dat oude ABS systeem waardeloos en is het heel gevoelig voor storingen.

Je hebt inderdaad de hydrauliekunit nodig (van een kilootje of 10/15), kabelboom, de sensoren en de ringen op de naven waar de sensoren op lezen. Verder inderdaad lampje in dash, computer en nog wat grut.
Mocht je het toch doen en iets nodig hebben... Ik heb nog een hoop liggen ervan.

Kijk voor de grap eens naar de nieuwprijs van de hoofdunit op je werk. ;)

mk2d 26-11-2012 12:16

Wat turbo-variant al zegt lekker achterwege laten dat abs, je moet namelijk ook weer andere fuseestukken hebben om je abs sensoren te plaatsen.

Verder heeft jou auto volgens mij nog trommels achter (geen originel gti) en als ik me niet vergis is er nooit een mk2 geweest met trommelremmen en abs, en moet je ook dit dus ombouwen naar schijven achter.

Gaat een hoop geld kosten als je een hoop dingen nieuw wil gaan bestellen, en het ook nog in moet laten bouwen.

Ook nog eens erg storingsgevoelig.

Turbo-Variant 26-11-2012 12:38

Spullen zijn inderdaad onbetaalbaar... ABS sensoren van een Golf 2 kosten zo'n 140 euro per stuk origineel, gok ik zo.

Fusees van een 16v zijn wel voorbereid geloof ik. Trommels en ABS is wel geleverd, op zo'n minst op de Syncro, maar ook op de gewone Golfjes naar mijn weten.

Wouter42 26-11-2012 17:57

Nou het betreft hier een Golf 2 GTI 16v, dus de juiste fusee's en schijven achter heb ik wel. :)

Ik ga morgen mijn werk eens even bellen, om te vragen wat die sensoren mij kosten. :)

mk2d 26-11-2012 18:09

Ok trommelremmen met abs bestaat dus wel en ik zat er even naast dat jij geen originele gti had wouter ;) .

Maar ik heb hier fusees liggen van oud model 16v (239mm schijven ipv256) waar geen oog voor bevestiging van abs toerental sensor op zit, dat zou je dus even moeten controleren, want anders heb je wel een ander fusee nodig.

golf mkII 16v 26-11-2012 18:14

Als je geen ABS heb zitten er de verkeerde astappen op
De astap van de ABS hebben een oog voor de sensor
Wil je de ring voor monteren moet je gelijk het wiellager vervangen
De ring zit nl achter de naaf
Voor als je geluk hebt zit het oog wel voor de sensor mits er girling klauwen en 254 schijven hebt

dennis20vt 28-11-2012 23:40

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Mijn tip... Laat het achterwege... Naar mijn mening werkt dat oude ABS systeem waardeloos en is het heel gevoelig voor storingen.


Ik wil in de toekomst misschien ook ABS erop zetten.
Is het mogelijk het complete systeem van bv een MK4 over te zetten
icm MK2 sensoren?

Lesley 29-11-2012 00:06

Pak gewoon alles van een corry dat is de kortste klap en het meest betaalbare

Turbo-Variant 29-11-2012 10:27

Zie weinig voordeel aan het Corrado systeem (Mark02) wat ook in de Golf 2 geleverd is. Mark04 is iets beter, en zit ook in de Golf 3.

Beste blijft het Mark20 systeem. (Golf 3 vanaf eind 95 en Golf 4 zonder ESP/ASR). Deze is ook redelijk eenvoudig in een Golf 2 te bouwen, en heeft geen extra computer, dikke kabelboom door de auto. Heeft elektronische remkrachtregeling (dus geen remkrachtregelaar op de achteras) enzovoort.

rondekker1983 29-11-2012 10:28

Quote:
Originally Posted by Lesley
Pak gewoon alles van een corry dat is de kortste klap en het meest betaalbare


Ik heb nog een complete set van een passat inc. gelabelde kabelboom liggen. :thumbup:
Is volgens mij het zelfde.

golf mkII 16v 29-11-2012 17:06

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Zie weinig voordeel aan het Corrado systeem (Mark02) wat ook in de Golf 2 geleverd is. Mark04 is iets beter, en zit ook in de Golf 3.

Beste blijft het Mark20 systeem. (Golf 3 vanaf eind 95 en Golf 4 zonder ESP/ASR). Deze is ook redelijk eenvoudig in een Golf 2 te bouwen, en heeft geen extra computer, dikke kabelboom door de auto. Heeft elektronische remkrachtregeling (dus geen remkrachtregelaar op de achteras) enzovoort.

Had het van mij van een seat cordoba van 96[alles]
Kabelboom achter bij de comp iets aanpassen
Werkte perfect


All times are GMT +1. The time now is 06:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.