Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pierburg problematiek, topic nummer 300+ (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107506)

Pascalvd 23-11-2012 00:14

Pierburg problematiek, topic nummer 300+
 
---Edit: Foto gereupload.

Goeiedag,

Sinds gister in bezit van een Golf 2 Pasadena met een 1600 blokje, voorzien van een pierburg carb.
Voor meer info over mij en de auto verwijs ik je graag door naar het voorstelforum. ;)

Qua carb. nog wel enkele problemen, vandaag alle vacuumslangen al vervangen, en er zit een nieuwe voetpakking op, om vacuumproblemen uit te sluiten.

Maar nu heb ik nog wat dingen waar ik niet wijs uit word.

Allereerst ligt er een bruin draadje los, dat ligt te vonken op het blok,
Tevens is er een zwart dekseltje/doosje wat ik heb moeten tyrippen om de auto stationair te laten lopen.
En is er nog een onderdeel dat met stekker altijd zoemt/lijkt door te branden.

Hieronder even een foto voor de beeldvorming, let wel het omcirkelde deel heeft niks met mijn vragen te maken. :D




Ziehier het bruine draadje wat ik bedoel, waar mag ik deze op aan gaan sluiten?

Dan het zwarte deksel/potje (unterdruckdose toevallig?) dit is het onderdeel onder het bruine draadje en dat nu tijdelijk getyript is, haal ik de tyrip los loopt de auto niet meer stationair. Hoe heet dit onderdeel? en Wat kan ik er aan veranderen dat ik geen tyrip meer nodig heb? :D

En het zoemende onderdeel is het blokje links op de foto boven het witte blokje, stop ik het stekkertje erin zoemt het en lijkt het wel door te branden, is de stekker eruit verandert er letterlijk niks aan de motor? Wat zou dit kunnen zijn? en hoort dit te zoemen?

Alvast heel hartelijk bedankt, en zo wordt dit weer een topauto! :thumbup:

fcapri 23-11-2012 07:12

ik zie geen fotos?

maar vermoedelijk is die bruine losse draad u 12V die op de carb moet aangesloten worden. zoniet draait de motor niet (ergens een solenoid die binnenin iets afsluit)

Pascalvd 23-11-2012 13:45

Foto is nu gereupload en zou moeten werken, die bruine losse draad hangt nu los en maakt geen contact maar de motor loopt wel gewoon.

---Edit:

Net even stukje gereden, loopt stationair rond de 1000tpm, maar niet erg mooi.
Hij lijkt stationair te bokkeren, dus net of hij schommelt tussen 900 en 1000tpm in een seconde.

Kan zelf wel het stationair toerental regelen door de eerder genoemde tyrip strakker of losser te zetten haha. heb al begrepen dat dit normaal niet zelf geregeld mag worden.u :confused:

Bedankt alvast.

---Edit 2:

Hieronder is nummer 12 het getyripte onderdeel, en nummer 10 het zoemende onderdeel,

Tevens zag ik dat de verdelerkap een stukje vacuumslang heeft, maar verder nergens op gaat? Waar mag dit naartoe dan?

En vanaf nummer 13 ga ik richting luchtfilter zeg maar,


Pascalvd 23-11-2012 17:31

Even een subtiel klein schopje, opdat wij niet vergeten.
Wil morgen erg graag verder. :D

VwGolfMK2VW 23-11-2012 17:48

Lijkt mij dat je bruine draad een massa is.. Aangezien deze rechtstreeks op de body van de carburateur geschroefd zit..

Verder kan ik je doorverwijzen naar fast road cars in engeland:) daar hebben ze een prachtige weber vervangingscarburateur.. Heb je niks geen gezeik meer met dat pierburg geval:)

Mvg

mk2d 23-11-2012 17:56

bruin is massa hoort aan een schuifje op de rand van je kleppendeksel.

Pascalvd 23-11-2012 18:29

Ah top!!
Ben al aan het sparen voor een Weber DMTL, zijn aan de prijs, en ben niet erg rijk zeg maar.

Nu alleen nog weten wat 10 op de 2e foto is, en of dat brommen hoort, en wat 12 is, en waarom ik 'm getyript moet hebben om de auto stationair te laten lopen.

Verder ben ik ook nog erg benieuwd waarom onder de verdelerkap een los stukje vacuumslang zit, en waar ik deze op mag zetten??

Tot nu toe al erg blij met alle geboden hulp!

mk2d 23-11-2012 22:15

Het enige waar ik aan denk met die losse vacuumslang onder de verdeler is dat het vaccum voor de vervroeging van je ontsteking is, is een los potje aan de rand van je verdeler.

Even voelen of er vacuum is als de motor draait.

Pascalvd 24-11-2012 19:09

Zo, vandaag weer de nodige tijd onder de motorkap doorgebracht...
Heb een vacuumschema gekregen van RevisieNL via marktplaats, en op dit schema zag ik al dat ik enkele dingen niet goed had.
Direct alle slangen losgehaald en opnieuw aangesloten, maar met de vacuumvervroeger hokkert en stottert de motor met het rijden??

Hier ga ik maandag nog even mee spelen, merkte ook dat ik nog steeds de unterdruckdose getyript moet hebben, ondanks dat dit niks te maken mag hebben met het stationair lopen... dus dit klopt ook nog niet erg lekker.

Iig een productieve dag, en weer veel leesvoer om maandag verder te kunnen.
Is er wel nog iemand, die weet waarom mijn auto stottert zodra ik de vacuumvervroeger aansluit??

De Pul 24-11-2012 19:17

zeer waarschijnlijk omdat iemand met de verdeler timing heeft zitten kutten,in dezelfde stijl als er aan de rest gekut is.kut dus.

Pascalvd 24-11-2012 19:30

Quote:
Originally Posted by De Pul
zeer waarschijnlijk omdat iemand met de verdeler timing heeft zitten kutten,in dezelfde stijl als er aan de rest gekut is.kut dus.


:shake: :shake:

Is dit zelf nog te repareren? Of gaat dit erg veel geld kosten? :(

De Pul 24-11-2012 19:32

jawel,dan moet de timing even professioneel afgesteld worden,met een stroboscoop.

Pascalvd 24-11-2012 19:38

Ah, top.
Eens even rondzoeken wie hier in de buurt in ruil voor een appeltaart o.i.d zin heeft om af te stellen. :D
Mocht je een adres in Enschede e.o weten, of zelf zinnen om even te helpen?
Hoor ik het uiteraard heel graag! stukje rijden vind ik geen probleem. ;)

Pascalvd 26-11-2012 22:44

Zo, vandaag nogmaals een dag onder de motorkap doorgebracht, en de vacuum opnieuw aangesloten, had een slangetje over het hoofd gezien... :redface:
hieruit blijkt dat de ontsteking in elk geval goed staat, want de auto hokkert niet meer terwijl de vacuum vervroegde ontsteking ook weer aangesloten is, en de auto loopt al 300% beter.

Wel heb ik nog steeds een ty-ripje nodig om de Unterdruckdose... Ik heb al gezien dat wat ik tyrip een extra schuif heel iets loszet als het ware, (de 2e trap?) en hierdoor blijft de auto stationair lopen, zonder tyrip valt de auto gewoon uit. :screwy: Tevens als het onderdeel getyript is lijkt hij ook extra benzine in te spuiten?

Is er iemand die mij hierbij nog kan helpen? Dit is namelijk tot nu toe het enigste waar ik licht hoorndol van word namelijk. :D

VwGolfMK2VW 26-11-2012 23:01

Hey zie nou dat je vlak bij me uit de buurt komt (kom uit hengelo)
Kun je dat getyripte onderdeel niet los vervangen? Kan niet de wereld kosten lijkt me .
Ik heb,zelf ook een 1600 8v, ik heb motorcode PN..
Mijne loopt verder prima en heb geen ongewone tyrips onder de kap:) maar mijn stationair loop is werkelijk diep triest.. Daarom ben ik al druk aa. Het kijken voor een weber.. Omdat naar mijn idee een pierburg een bodemloze put is:)

Mvg

Pascalvd 26-11-2012 23:13

Nou, dit onderdeel nog niet los gevonden tot nu toe, maar het vreemde is dat dit hele onderdeel compleet niks te maken heeft met het stationair lopen van de auto...
Normaal treed dit onderdeel pas in werking zodra je vol gas geeft.
Daarom snap ik er ook werkelijk geen hol meer van, had m vandaag wel even stationar lopend zonder tyrip maar tijdens het proefrijden sloeg de motor af zodra ik de koppeling intrapte.

Als je van de week/weekend tijd hebt en meer verstand als mij lijkt het mij een goed idee om eens even te kijken. 2 zien er meer als 1 ;)

Tevens ben ik ook heel benieuwd hoe alles bij jou aangesloten zit, want volgens mij heb ik nog iets verkeerd?

Ik wacht met spanning af! :D

P.s het gaat om dit onderdeel.

Roy golf II 27-11-2012 00:16

Goedenavond!

Heb zelf een 1.6 met de pierburg 2e2 carb erop zitten (88'er cabrio) daarbij heb ik laatst bovenstaande drukdoosje vervangen voor een goede gebruikte, deze zorgt ervoor dat de 2e trap open gaat bij volgas, en doet ook nog iets meer. Hetgeen deze bij mij stond te fluiten, wat vervolgens voor een heel laag stationair toerental zorgde (+/- 600).

Na het vervangen van dit doosje afkomstig van een 2b5 carb. Veel meer vermogen en zelfs wheelspin van de 1 naar de 2 met gemak mogelijk. (3 ook nog wel)

suc6 met het vinden van zo'n doosje, het schijnt dat de pon dealer in amersfoort nog een aantal heeft liggen, nee weet het nummer helaas niet.

Gr. Roy

Pascalvd 27-11-2012 00:19

Ah goed om te lezen dat het dus best mogelijk dit doosje zijn kan dus.
Ik zal eens weer contact opnemen met RevisieNL op Marktplaats, hij schijnt van alles te hebben voor deze carburateurs.
Mag ik vragen wat zo een doosje nog kost?
En meer vermogen? Want ik had inderdaad het idee dat ik wat vermogen miste vandaag, maar had wel redelijk wat koppel...

Bedankt voor je bijdrage aan dit topic, dit helpt mij hopelijk weer een stuk verder.

Roy golf II 27-11-2012 15:27

hoop dat je weer een stukje verder kan! Een nieuw doosje schijnt vorig jaar nog van 46 euro van eigenaar te verwisselen.

Heb zelf voor 25 euro een halve carb opgekocht, inclusief werkend doosje. Kon ze zelf nieuw niet meer vinden.

Had zelf het gevoel iets meer vermogen onderin en trekt mooier door het gehele toerengebied heen.

Pascalvd 27-11-2012 16:36

Heb een prijsopgave van RevisieNL, zo een doosje kost 35 euro exclusief verzendkosten.
Ga morgen of donderrdag even de lokale sloperijen af, kijken of ik daar nog wat leuks tegenkom!

Bedankt in ieder geval voor je suggestie. ;)


All times are GMT +1. The time now is 07:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.