Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   golf 3 gti AGG valt uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106402)

lars583 29-10-2012 10:30

golf 3 gti AGG valt uit
 
Hallo ,

Heb mijn golf 3 gti 8v AGG motor nu 3maandjes in mijn jetta 2 liggen en zit met het volgende probleem,
de golf schokt bij lichtjes gasgeven bij volgas is er geen probleem tot nu toe.
en soms als ik stil sta dan valt hij ineens uit en lijkt het of hij op niet alle 4 de cilinders draait.
dit gebeurt allemaal onregelmatig.
wat ik ook heb opgemerkt is dat soms het stationair toerental schommelt en daarna valt die soms uit ,maar meestal draait hij stationair zonder schommelen

kan iemand mij helpen ?
Mvg,
Lars

Sven-GTI 29-10-2012 14:55

Stationair regel klep al gecontroleerd?

golfje_295.000 29-10-2012 15:51

start hij koud wel goed?

klinkt eventueel als een bobine

lars583 29-10-2012 22:42

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
start hij koud wel goed?

klinkt eventueel als een bobine

start zowel koud als wrm goed

lars583 29-10-2012 22:43

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Stationair regel klep al gecontroleerd?

hoe kan ik deze controleren ?
komt wel een luid zoemend geluid vanuit die richting.

lars583 30-10-2012 20:38

hij valt nu meer stil dan ervoor ,
en blijft bijna nooit stationair draaien ,
heb ook iets gemerkt ,als hij eenmaal blijft draaien en ik ''waggel'' met het blok dan slaat hij af.

lars583 31-10-2012 12:15

nog steeds niet opgelost :confused:

EvertVW 31-10-2012 14:29

een AGG heeft geen stationairregelklep.
Ik zou alle massa kabels en de bevestig ervan goed controleren. Desnoods een start kabel op je massa van de accu zetten en de andere klem op de cilinderkop. Als je dan weer met het blok waggelt en hij blijft dan lopen dan zit je in de goeie richting. tevens ook even de massa en voeding van de motor ECU controleren. Ik zou sowieso alle stekkerverbindingen en kabels eens goed controleren d.m.v. een visuele inspectie...

De bobine's van de mk3's gaan vaker kapot. Ze schuren dan en maken dan vals contact. Je kunt je bobine en de bougiekabels o.a. controleren door er met een planten spuit water overheen te nevelen. Als er dan ergens vonken over gaan springen dan heb je slechte of open verbinding in je ontsteking waardoor je motor ook slecht kan gaan lopen bij bijv vochtig weer.

Succes!

EvertVW 31-10-2012 14:30

je kunt hem trouwens ook eens laten uitlezen via je OBD stekker rechts langs de asbak

lars583 31-10-2012 15:45

Quote:
Originally Posted by EvertVW
je kunt hem trouwens ook eens laten uitlezen via je OBD stekker rechts langs de asbak


Bedankt voor je reactie ,het probleem is eignlk dat deze motor in mijn jetta 2 is ingebouwd en ik geen obd bij de motor heb gekregen ,mijn vraag was dan welke kabel ik nodig heb ?

wat het probleem wan uitvallen betreft ,het is tijdelijk opgelost ,ik heb vandaag gasklep gereinigd en lmm en verschillende stekkers losgehad, dan ben ik een grote toer gaan doen en er was geen enkel probleem meer ,hopelijk komt het niet terug.

Mvg,
Lars

EvertVW 31-10-2012 19:10

weet ik zo niet. Moet je even een schema raadplegen van je motormanagement.
Het uitlezen is serieel en gaat dus via 2 draden....

EvertVW 01-11-2012 00:00

je hebt trouwens in je begin post staan dat het een golf 3 betreft... Zet er dan wel ff bij dat het om en ombouw gaat en dat het blok dus in een jetta2 ligt. Lijkt me wel zo makkelijk

lars583 01-11-2012 00:50

ok, bedankt en waar kan ik zo een schema vinden ?
Mvg

Newskoolratz 01-11-2012 09:56

Quote:
Originally Posted by lars583
Bedankt voor je reactie ,het probleem is eignlk dat deze motor in mijn jetta 2 is ingebouwd en ik geen obd bij de motor heb gekregen ,mijn vraag was dan welke kabel ik nodig heb ?

wat het probleem wan uitvallen betreft ,het is tijdelijk opgelost ,ik heb vandaag gasklep gereinigd en lmm en verschillende stekkers losgehad, dan ben ik een grote toer gaan doen en er was geen enkel probleem meer ,hopelijk komt het niet terug.

Mvg,
Lars


gasklep die aangekoold is geeft ook altijd onregelmatig toerental !
carterdamp is meestal de oorzaak aangezien die voor de klep zit !
regelmatig schoonmaken is de boodschap :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 09:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.