RNS 510 DVD afspelen
Hallo allemaal.
Mijn RNS 510 wilt geen dvd's afspelen. Waarom weet ik niet. Als ik er een originele DVD film in doe, waar ook gewoon AUDIO TS en VIDEO TS bestanden in staan, speelt hij deze gewoon af. Maar als ik een zelfgemaakte DVD er in doe, geeft hij een foutmelding aan. Het zijn gedownloade Music Video's. Ik doe het volgende: Convert ze met AVS Video coverter naar DVD. Vervolgens brand ik deze met Nero. Gewoon DVD video selecteren, en branden. Dit wil niet lukken, hij speelt het gewoon niet af. Iemand ideetje waar het aan kan liggen? Alvast bedankt! Mvg, Resul. |
Mag ik vragen met welke snelheid je de dvd's brandt?
Uit ervaring weet ik dat sommige dvd's spelers (uit auto's of bij de tv) alleen lezen wanneer deze op de laagste snelheid geschreven is (4x is laagst denk ik) Waarom dit is kan ik je niet uitleggen, maar heb het met mijn auto radio ook gehad met cd's. Op lage snelheid branden werken ze wel, op hoge snelheid branden niet :s |
Ik brand het met de snelheid 24x. Ik zal morgen eens een DVD branden met de laagste snelheid. Als daar verschil in gaat zitten, dan sta ik dan egt met een open mond. Op zich best raar, maaja. Het blijft electra. Ik ga het eens even proberen. Bedankt voor de tip!
|
Met het branden van CD's moest je de "session" altijd afsluiten omdat anders sommige apparaten 'm niet konden afspelen. Ik weet niet of dat met DVD's ook zo is, maar probeer dat eerst eens?
|
Ik heb net even een lege DVD gevonden, en ben bezig met branden met de snelheid 3x (4.155kb/sec). Net even informatie gevonden op het internet. Op zich is het vrij logisch wat Sven zegt. Als er op de DVD staat max 16x schrijfsnelheid, en als je dan met 24x brandt, ja dan gaat het geheid fout natuurlijk! Hij is zo klaar en ik ga het meteen even testen. Ik laat het zo wel weten. Als hij het nu wel doet, dan ga ik egt flippen. Heb al sws +10 DVD's vernield. To be continue!
Edit- Het is gelukt! Sven, hartelijk bedankt voor de tip! Hij speelt hem nu netjes af. Ik = blij! |
Mooi!
Dan heb ik hier zelf ook weer van geleerd :D Het was maar een suggestie, dus nu weet ik dat mijn verhaal klopte :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 13:39. |