lekkende kleppendekselpakking
we zagen gisteren bij mijn golf mk2 dat er ergens blauwe rook vandaan kwam onder de motorkap, door nader onderzoek bleek dat dit kwam door een lekkende kleppendeksel pakking.
Daarom zat ik dus te zoeken naar een nieuwe pakking, ik kom op internet kurken en rubberen versies tegen. Wat is nu beter en gaat langer mee? |
Je moet er 1 nemen van een G60.
Die zijn van rubber. |
Ik zou ook inderdaad voor rubber gaan.
Wel op passen als je nu kurk heb en je gaat over naar rubber dan moet je de tapeindjes ook mee veranderen. Tenminste dat was zo bij mijn Golf1 :thumbup: |
Kurk is gewoon de oude versie en rubber de nieuwe versie.
Zoals eerder aangegeven moet je de tapeindjes vervangen als er nog een kurken op zit en je gaat een rubberen monteren. |
bedankt voor de reacties zover!
ik heb een pakking besteld dus zal dan als ik hem ophaal ook even vragen naa de tapeindjes. hij wordt vervangen bij iemand met een garagebedrijf dus ik kan ook niet zien of het nu een kurken of een rubberen pakking heeft! |
Quote:
ik heb dat dus ook gehad maar dan had ik de eerste keer de tapeindjes niet gewissled wistikveel dat dat moest gevolg blauwe wolk achter me golfje :eek: |
Quote:
G60 ? Hoe weet je nou watvoor motor het om gaat dan ? ;) Kan ook een 16V zijn die gaat dan niet echt passen ook al trek je eraan. :cool: |
waarom moet je de tapeinden dan veranderen als je van kurk naar rubber gaat ? of beter gezegd ...wat moet je dan veranderen ? Ik heb vandeweek een kurken gekocht en kwam er bij het loshalen van de deksel achter dat er een rubberen in zat ...maar snel weer dichtgeschroefd . Dus als het in principe allebei kan gebruik ik net zo lief de kurken ... in de 20 jaar dat ik oldtimer rijd alleen maar kurk gehad en nooit geen problemen gehad .. Kurk zijn ook stuk dikker dan rubber of lijkt dat maar zo ?
|
Hoeft niet .
Om watvoor motor gaat het eigenlijk Ellen ? |
Quote:
De tapeindjes van een kurken pakking hebben een verbreding om de tapeind (waarop de pakking centreert), een rubberen heeft ringen in de pakking. |
Quote:
een 1.6 |
Quote:
ok thnx ...dus kan ik , als ik het goed begrijp , wel de rubberen vervangen door de kurken zonder dat ik iets aan hoef te passen ? b.t.w Ellen ...hier ook een 1600 diesel :thumbup: |
Quote:
Zou zeggen van niet want de kurken zit op die tapeinden gecentreerd. Maar waarom zou je perse een kurken willen, heb zelf liever een rubberen omdat deze uit een geheel is. |
Quote:
ai ...dan snap ik het nog steeds niet helemaal. Nou de kurken omdat ik daar goede ervaringen mee heb en ze zijn nogal een tikkie goedkoper dan rubberen ...kurk was bij a.p.s 4,20 euro en rubber om en nabij 24 euro . maargoed ...voor die 2 tientjes ga ik niet lopen tobben natuurlijk ...vandeweek even een rubberen halen dan :) |
Quote:
ik een benzine :D |
Quote:
ook leuk :D |
De kurken pakkingen werken prima als je ze regelmatig even natrekt, de meeste hobbyisten en garages vergeten dat en dan gaan ze lekken, de rubberen pakking is één keer monteren en klaar ;)
|
ik heb altijd kurken pakkingen gehad en nooit problemen als je ze niet te strak aantrekt in het begin,dus waarom al die heissa om een rubberen pakking waar je die leuke tapeindjes ook moet vervangen(beetje zinloos vind ik)als de kurk van 8e ook net zo goed is......................
|
Rubber pakking werkt perfect .
Mooi uit 1 stuk , geen gehannes met die losse stukjes ,zo als bij een kurken pakking Nieuwe tapeindjes zitten er altijd bij als je een pakking koopt en vervangen kan je zelf . als je een schroefendraaier en een dopje 10 kan vast houden :D |
Quote:
ik hoop het :D kan er zelf nog niet inrijden dus de toekomst zal het uitwijzen :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 14:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.