![]() |
Mvd
Hallo mensen
Ben mars, nieuw hier, na jarenlange hobby in oa mercedes opel en chevrolet oldtimers - opel moet je hier geloof ik niet zeggen ;) - ben ik momenteel op zoek naar een belastingvrije golf2 diesel Heb de afgelopen dagen diverse autos bekeken via mp, niet bij wat ik zocht Vroeg me af wat nu de zwakke punten zijn waar ik op moet letten, na 3 tal bekeken te hebben heb ik wel een beeld, maar tips altijd welkom eisenpakket: belastingvrij diesel stuurbekrachtiging 5 bak Turbodiesel is geen pre, ben niet thuis in turbogebeuren, heb het id dat het kwetsbaar is, en nadat ik een turbodiesel heb proef gereden en een standaard diesel zonder turbo, vond ik het vermogensverschil te klein om te willen kiezen voor turbodiesel Overigens vond ik bij alle 3 de golfjes die ik bekeken heb erg veel overdruk uit kleppendeksel , geen id of dat heel kwalijk is maar speelde mee in de beslissing om de wagen te laten staan de onderstaande auto bevalt me overigens wel http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102294 info welkom groeten mars |
Hallo en welkom hier!
Zwakke punten van de golf 2 zijn: Roest aan het rechter binnenscherm achter, bij de vulhals. Roest rechts achter bij het sleepoog Roest onderaan het voorraan, vooral rond de ruitenwissers. Roest onder de kunststof wielranden (wanneer deze gemonteerd zijn) Voor de rest zijn de dieseltjes uitermate betrouwbaar. Je hebt 4 verschillende diesels: 1.6d met 54pk 1.6TD met 60pk (ook wel de eco-turbo genaamd) 1.6TD met 70pk 1.6TD intercooler met 80pk |
Hallo
Dankje Die punten die je opnoemt had ik idd bij 3 gezien, niet heel erg overdreven rot maar wat zwakke punten die imo wel aan te pakken zijn als je er op tijd bij bent Ik denk dat het lage vermogensverschil dan te maken had met de 1ste en 2de uitvoering van motor, in kw zit daar niet veel verschil in Hoe is het met de turbo? is dat betrouwbaar? een zwak punt? bvd mars |
Welkom!
inderdaad, zorgen dat je er op tijd bij bent is er niets aan de hand. Waar je ook even op moet letten, is even met een schroevendraaier onder de auto bij de hoek van de zijscherm/wielrand/bodem even tikken, hier wil wel eens water blijven staan en dus roesten... Turbo is altijd een zwak punt in de motor, maar over het algemeen wel betrouwbaar. Dit hangt natuurlijk ook af hoe ermee gereden is;) Veel succes met de zoektocht, en staan er genoeg te koop! (nu nog 1 vinden die goed hard is en weinig heeft gelopen) :D ~Mike |
Ok, thx so far, we gaan eens verder speuren, en wellicht rolt er een dezer dagen een golf voor de deur :)
|
|
welkom
Rij zelf al een jaar met Td. zijn zeker betrouwbare auto's. Hoe een D rijd weet ik niet. Over mijn ECO td ben ik wel redelijk tevreden. Rijdt goed op de snelweg en kan goed met verkeer mee. geen slome diesel die km-sters nodig heb om op gang te komen. En met wat simpele aanspassingen is er al gauw wat meer pk's uit te halen dan 60pk. Zo heb ik turbodruk van 0.5~.6 naar 0.75~0.80 bar gedraait en brandstof pomp iets rijker gezet. Rijdt gelijk stukken beter. Je schijnt ze naar 1.0 bar te kunnen draaien zonder dat de betrouwbaarheid achteruit gaat. Ik zou gewoon bij een Golf 2 D gaan kijken en misschien nog naar een TD voor vergelijkings materiaal. |
Ok, goed om te weten
Mijn insteek momenteel is alleen rijden, minimaal sleutelen, ok, beurtje doen hoort erbij natuurlijk, maar vooral wil ik een betrouwbare wagen voor de winter We gaan het zien, er is genoeg te koop iig :) |
ja zijn die dieseltjes wel hoor.
Mijn oude td 70pk versie had 380.xx op de teller en waar ik nu mee rijd 285.xxx. en beetje opvoeren kan je doen in 10min. Roetschroef indraaien. en inbus van de turbo indraaien. Als je brandstof pomp heb met 'paddestoel' pomp kan je de LDA kegel ook nog verdraaien.( meer brandstof als je turbo begint te werken) En een golf (G)TD met SB motor rijdt helemaal geweldig. Doet niet veel onder voor mk3 tdi. Alleen als je voor de D gaat is dat niet van toepassing natuurlijk. :tongue: |
Ok, wat ik gewend ben zijn ouwe amerikaanse sloepen met een dikke v8 plus automaatbak, en/of een pre 70's opel met 6 lijnmotor met automaatbak, sloepen die het niet van snelheid moeten hebben, is ook niet zo heel belangrijk, al wil ik natuurlijk wel ene beetje fatsoenlijk kunnen inhalen;)
En km stand van een tdi op 340000, lijkt mij wat veel en de reden dat ik deze nog nie heb bekeken, btw welicht bekend hier? http://link.marktplaats.nl/587819997 bvd:) |
ziet er op de foto's wel redelijk uit.
km-stand zou ik me niet druk om maken. Ik denk altijd maar zo die auto's zijn niet voor niet 25 jaar of ouder geworden als ze niet goed onderhouden ware zouden ze al op de sloop liggen. En na 25jaar is het erg moeilijk om te achterhalen of die km-stand ook wel klopt.. Is dus de 80pk versie met IC. Alleen zitten er de originele kappen niet bij die er voor zorgen dat de rijwind langs de IC loopt. Dus zo heeft hij niet zo veel zin denk ik. deze kappen missen dus: http://www.google.nl/imgres?q=golf+...:74&tx=90&ty=87 heel moeilijk aan de komen |
okee, zit wat in, je gedachtengang
Neem aan dat mbt de kappen, de koeling dan niet optimaal is en schade of hardere slijtage zou kunnen veroorzaken, of kan het niet veel kwaad? |
kan geen kwaad. Je kan hem er eventueel ook afhalen. is puur een upgrade
Doel van de intercooler is de lucht koelen die naar je inlaatspuitstuk gaat. zodat er meer brandstof en meer zuurstof de motor in kan (kleinere dichtheid). dus betere verbranding = meer pk's |
ok, dat nu wetende, ga ik die rode ook eens bekijken, thx!
|
Die van Kees issum nie geworre, niet wat ik zoek
the search goes on |
Staan er wel veel op gaspedaal.nl, moet je maar es kijken. ;)
|
Nou, om eerlijk te zijn, ik heb nu 4 golfjes bekeken en ik verbaas me erover dat je voor pakkumbeet 2500 a 3000 geen wagen kunt vinden die fatsoenlijk is
De eerste viel af want geen stuurbekrachtiging, tot zover geen blaam, wagen was verder tiptop, andere wagen was een van diesel naar benzine omgebouwde uitvoering, hoeft geen probleem te zijn , maar verder een mengelmoesje van diverse interrieurdelen, 3 kleuren zwart gespoten om er wat van te maken, ik had het gevoel bij een onaf bouwpakket te staan, voelde niet ok De 3de was op zich in orde, de koop was bijna gesloten toen ik achter de bestuurdersstoel een flinke plas roestwater zag staan, onbekend waar vandaan maar het stodn er zo te zien al een paar maanden in, de verkoper draaide er omheen,daar ga ik nie aan beginnen Die van kees is ok als je wat wil sleutelen en wat wil prullen, zoek ik nie, hij moet kant en klaar zijn, meteen rijden zonder gedoe en geen fratsen Dat brengt mij momenteel tot de grotere broers, audi 80/100,dus daar richt ik mijn peilen op |
http://auto.marktplaats.nl/oldtimer...&fta_ind=2&fs=1
zoiets? [oh.. geen stuurbekrachtiging denk ik..., sorry :)] |
net iets te oud, nee zoiets :)
http://www.speurders.nl/overzicht/a...size=100&q=audi http://link.marktplaats.nl/593994349 |
btw, deze zie ik echt zitten maar geen stuurbekr, mocht ik iemand vinden die zegt, zet ik er op voor jou,kan het helaas niet meer zelf met mun lijf, zie ik mogelijkheden
http://link.marktplaats.nl/596667042 |
All times are GMT +1. The time now is 22:28. |