probleempje 1.8 dx
Mannen/vrouwen
Ik uhm mijn broertje heeft een probleempje ;) we komer er even niet uit.zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. gaat om een golf cabrio uit 84 met dx moter. nu rijd de auto goed waneer die koud is,stationair loopt de auto ook prima. nu het probleem, naar mate de auto warmer word onder het rijden en je wilt even in de toeren gaan zeg maar,gaat ie enorm stotteren klint als een soort toeren begrenser maar dat is het helaas niet. het bouwt langzaam op zeg maar hoe warmer de auto word hoe eerder die in toeren begint te stotteren. nu hebben we het volgende al vervangen. nieuwe onsteking nieuwe kabels nieuwe bougies nieuwe warmte voeler geloof ook 1 temp sensor de kleine die voor de dikke bruine stekker zit ondertussen 250 euro verder en probleem niet opgelost :shake: zijn we wat vergeten :confused: roept maar wat kan het wezen,we dachten eerst ook aan de injectie systeem maar ik geloof dat zelf niet omdat ie dan koud ook klote zou moeten lopen en stationair roep maar als ik het fout heb. alvast bedankt |
Het klinkt alsof er op het moment dat de motor warm wordt ergens valse lucht gaat aanzuigen. Dat kan wel eens lastig zoeken worden.
Mijn tip zou zijn. Motor warm laten worden en dan met remmenreiniger zoeken naar lekkage. |
hoe is je benzine pomp en of opvoerpomp in tank?co al eens laten stellen?
|
Quote:
bedankt vor de tip,dit gaan we even proberen. Quote:
dit hebben we al nageken was allemaal in orde |
Ik zou de brandstofpomp eens checken.. Heb een soortgelijk probleem gehad. :thumbup:
|
Quote:
Moet het probleem zich dan ook niet voor doen met koude moter? |
verstuivers al getest?,en restdruksysteem bij warme motor?.moet je bij warme motor langer doorstarten eer hij aanslaat ?dieselt hij na bij warme motor?
wat is het verbruik?.houd hij alleen in bij ineens accelleren of ook bij constante snelheid.. iets meer info.? moeilijk van een afstand te zeggen..en oja een Golf met Dx motor heeft geen opvoerpomp in de tank ,enkel de pomp naast de tank en de druk accumolator...(ding dat er uitziet als een bobine) |
Quote:
Weet je dat zeker? Volgens mij is een jh hetzelfde en die heeft de volgende pomp in de tank. http://link.marktplaats.nl/601184056 |
Quote:
sorry voor late reactie,over het hoofd gezien. verstuifers/injectoren zijn goed restdruk systeem snap ik niet wat je daar mee bedoelt? hij start in 1 x ook bij warme moter stationair loopt ie ook goed. hij dieselt ook niet na verbruik blijft rond de 1 op 10 schommel,laatste x gemeten met een toerrit.en probleem was toen al aanwezig. de afspraak om co te meten word deze week even gemaakt,hoop dat dit het is.vacuum hebben we nagekeken konden niks vinden. |
wat is het ? benzine of ontsteking?
kun je wel merken, ploffen in de uitlaat is ontsteking, en anders benzine heb je dat kastje in de waterbak achter de parafaan ook al vervangen?(onstekingsmodule) hier op het forum zijn het vaak 3 dingen: benzine pomp (nieuwe er op +/- 100 euro (bosch)(zit naast de tank en niet er in) warmdraairegelaar (van een sloop auto , nieuwe is te duur) spinnenkop (van sloop auto, of schoonmaken) |
Quote:
nee,is niet hetzelfde...dit is voor latere modellen inc Cabrio met computergestuurde injectie ...de tank is bij een golf 1 met mechanische injectie ook anders.... ik ga daar verder niet dieper op in ...het is gewoon zo... vulpijpen zijn ook verschillend,tankontluchting ook.... |
ik heb ook een gli cabrio met dx motor bij mij zit de pomp 100% in de tank.
Hij is uit'86. gr |
All times are GMT +1. The time now is 03:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.