1.3 4 naar 5 bak of andere verhoudingen ?
Beste vf'ers ,
Weer een vraag over de ombouw van een 4 naar een 5 bak zoals al velen voor mij hebben gesteld .. Maar helaas vond ik daar nergens men antwoord . Nu zou ik graag een oplossing vinden voor men jetta, ik doe nu redelijk veel autosnelweg ook zou ik graag volgend jaar naar de worthersee rijden met eige wagen ;) Maar nu is het probleem als ik 120 rij op teller is dit tegen 4500 toeren , dit zou ik graag lager krijgen. Ik dacht eerst aan langere overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak maar ik weet niet dat dit mogenlijk is in dit geval , ook de optie van een 085 bak is al in me op gekomen maar dan zit i zowieso met de zelfbouwbaksteun . Ik zou hem onder de kap liefst zo orgineel mogenlijk willen houden , wat is dan allemaal mogenlijk in dit geval ? Of zijn er ook baksteunen kant en klaar tekoop voor een 085 bak te monteren ? Alvast bedankt Jelle |
Wij hebben in onze golf 1 1.3 ook omgebouwd naar een 5 bak 085 bak maar we hebben wel orginele motor steun gebruikt , ik heb niet de steun aangepast maar de de versnellingbak zo dat deze past op de orginele motor steun , ik heb op de plaats waar de motorsteun op de bak bevestigd wordt 3 gaten geboord draad in getapt M10 , draadeinden in gerdaaid M10 en de bak past op de orginele motorsteun .
|
Quote:
Super ! Dat klinkt idd als de beste oplossing , Heb je soms een foto,tje ? Grtz jelle |
Quote:
Ja zal ik vanavond ff maken heb zo geen foto bij de hand . kijk van avond na 21.00 uur maar weer ff op dit Form , dan staat de fot er op . |
Quote:
Ok super hard bedankt ! Dan kan ik opzoek naar een085 bak en schakelstangen wss |
Ja dat is ook een oplossing inderdaad, nooit aan gedacht joh :D
|
Super handig, ik rij ook golf 1 met een 085 bak maar dan met de aangepaste steun. Op zich is een 5 bak briljant, maar let op je verhoudingen want als ze te lang zijn komt het echt niet meer van z'n plek. Ik reed met 1.3gt motortje, en in z'n vijf is t echt niet zo snel als je gewend ben met een 4 bakje.
Maar uiteraard wel lekker rustig rijden op snelweg! |
Ik kon helaas nu geen foto's Maken van onze Golf 1 , met 1.3 multypiont , is mijn zoon mee weg en is nog niet thuis .
Maar ik heb ook een Golf 1 , 1.1 omgebouwd , naar 1.3i GT van polo daar heb ik ook een 085 bak achter gezet die staat nu wel thuis en heb ik het zelfde mee gedaan orginele motorsteun , en bak aangepast , dit was een expirimend dus heb hier een stukje van de motorsteun afgeflext had niet gehoeft maar heb de orginele motorsteun gebruikt, en als ik langer draadeinde had gebruikt dan had ik de motor steun niet hoefen afflexen . |
Quote:
Ik was nog ff vergeten dit was mijn eerste Golf 1 waarbij ik een 4 bak omgebouwd heb naar 5 bak 085 met orginele motorsteun heb er ondertussen 6 stuks zo omgebouwd , waarbij de orginele motor steun behouden is gebleven , en niet aan geflext is . |
Gaat best wel netjes worden als ik langere draadeinden gebruik , en komt het van hoogte goed tov de orginele bak want ik zie dat je ook gewoon de steun bovenop de orginele steunpunten hebt gemonteerd , komt de steun dan niet te hoog ?
En enorm bedankt voor de mooie foto's en uitleg , ik denk dat hier nog veel personen iets aan hebben ! |
Quote:
Alles past perfect je moet natuurlijk wel geduld hebben en het precies aftekennen voor je gaat boren en tappen . je moet er gewoon voor zorgen voor je aftekend dat de motor recht op een krik er onder zit dan de motorsteun er op de juiste manier er op zet dat aftekenen met stift motorsteun weer weg halen , boren, tapen , draadeinde monteren , en klaar is kees (let wel op dat je niet te diep boord, zo dat je in de bak zit, niet dieper dan een cm of 4 .) |
Super ! Das een zaak voor volgende maand , het auto budget is al op voor deze maand :D
Bij deze heb ik dus een antwoord op men vraag en mag deze van mij gesloten worden ;) |
Quote:
Ik geef je nog wel een hint doe het echt rustig aan , meet en pas alles rustig en het gaat lukken . groet Eddy . |
All times are GMT +1. The time now is 22:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.