Borging stelringen schroefset Eibach
Hallo,
Na een tijdje naar mijn Eibach schroefset te hebben gekeken, deze nog steeds in de doos liggende, zag ik dat er verschillen waren met achter tov voor. Nu zijn de stelringen van de voorveren van kunststof, en deze worden geborgd dmv een klein imbus stiftje m3, die in de stelring zit. Die zorgen ervoor dat de ring niet meer op en neer kan na het instellen van de juiste hoogte. Nu zit er echter achter bij de veren geen borging (stiftje) Ook geen dubbele ring zodat je deze tegen elkaar in kan draaien om behoud van de juiste hoogte te garanderen. De vraag is nu: is de voorspanning van de achterveren zo dermate hoog dat de ring zo onder spanning blijft dat deze niet zal draaien? De mogelijkheid is er om zelf een borgstiftje te plaatsen. Maar dit zal qua anodisatie en oxidatie niet de beste optie zijn. Heeft iemand ervaring met een soort gelijke schroefset? Of moet dit geen problemen geven en is dit zorgeloos te monteren? Betreft een Bora uit 2002 Alvast bedankt, Junk Foto's: Dubbele ring tegen elkaar indraaien en het zit vast: Mijn stelring zonder borging: Voorveren: (dit principe, helaas geen foto van) |
Mijn H&R schroefset en AP schroefset hebben dit ook zo! Nooit geen problemen mee gehad. Eibach is een kwaliteits set waarom zou je er aan twyfelen?
|
Klopt helemaal, ik heb zelf de stel ringen achter achterwege gelaten omdat de kont anders toch nog te hoog staat :D
|
Die onderste nooit het inbus schroefje gebruiken ! Als je die beetje flink aandraait beschadig je direct je schroefdraad ;)
|
Quote:
Dus gewoon op hoogte instellen en borginbusje mooi links laten liggen? Heb wel vertrouwen in de set! dat zeker wel, maar was benieuwd waarom het voor wel zo was en achter niet.. maar dan gaat het spul er mooi zo onder, zonder modificatie ;) |
Ja gewoon niet indraaien, de veer zorgt voor voldoende spanning ring zal echt niet gaan verdraaien.
;) |
All times are GMT +1. The time now is 03:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.