Bora 1.9TDI 'emission workshop' storing
Hallo allemaal
Ik heb een vw bora 1.9tdi 100pk van 2004 motorcode was ATD dacht ik en ik heb het volgende probleem: De boordcomputer gaf de storing 'emission workshop'. Ik ben ermee naar de dealer gereden en deze is uitgelezen. Het volgende hebben ze gedaan. Het lampje is uit al ik hem terugkrijg van de garage en een aantal km later brandt het terug... 1ste maal in de garage - foutcode op de egr klep - instellingen waren weg, deze teruggezet en weer rijden 2de maal in de garage - zelfde foutcode - verder gaan zoeken waren er kabels open in de motorruimte en daar zijn nieuwe stukken ingesoldeerd en weer rijden 3de maal in de garage want het lampje brand weer - geen foutcode lampje brande toch - alles getest volgens de garage onderdruk, hoeveel de klep doorlaat, sensoren nagekeken, ... - alles proper gemaakt en gereset dat het lampje terug uit was 4e en 5e keer -lampje brande terug zonder foutcode - 2 keren een nieuwe egr klep gestoken 6de keer - plaatje met een gat van 14mm voor de klep gestoken zodat er zeker niet teveel doorkomt toch gaat het lampje terug branden. Ze waren bij de dealer zeker dat het opgelost was want ze waren er zelf 20 km mee gaan rijden. Ik vertrek ermee na 5km brande het lampje al terug... 7e keer nu staat de auto al een week in de garage en deze hebben gecommuniceert met vw brussel en al de testen die vw brussel voorsteld hebben ze uitgevoerd en zijn allemaal goed toch gaat het lampje nog steeds branden... De klep volledig afgesloten met een dicht plaatje en de melding blijft terugkomen. Nu gaan ze nog proberen met een nieuwe luchtmassa meter vandaag maar ik heb er weinig hoop in dat het opgelost gaat zijn... Heeft iemand hetzelde probleem meegemaakt of weet een oplossing? Heb al gehoord van de klep gwn af te sluiten en dan blijft het lampje wel altijd branden maar dit lampje staat ook nog voor andere foutmeldingen dan die van de egr klep. Weet iemand soms wat de andere foutmeldingen zijn die het lampje aangeeft? Welke problemen er dan zijn? en of het kwaad kan om met het lampje aan verder te rijden? Ik ben die van de garage meer dan beu al 3 weken men auto kwijt en houd me vast voor het factuur... Alvast bedankt Mvg Joris |
Klinkt als een ingewikkelde idd, waarschijnlijk gaat één van de meetwaardes net buiten z'n bereik...
Zou ook de luchtmassameter kunnen zijn, alhoewel die sterk verbeterd zijn de laatste jaren... |
De testen met de luchtmassameter hebben niks opgeleverd want de garage heeft niks laten wete...
Weet iemand soms wat de andere foutmeldingen zijn die het lampje aangeeft? Welke problemen er dan zijn? en of het kwaad kan om met het lampje aan verder te rijden? |
Emission workshop is een ruim begrip idd ,
Vraag eens wat de storingscode(s) is (zijn) dus p-codes of een 5 cijferig nummer ? Dan kan men (lees mensen op het forum) eens kijken waar deze voor staan Wat je ook nog zou kunnen doen als het puur de EGR betreft , de auto laten chippen en de EGR klep eruit laten schrijven ;) |
De garage heeft me vandaag gecontacteerd en ik ben de wagen deze avond mogen gaan halen nu is het afwachten of het lampje terug gaat branden...
Ze hebben nu een vernauwing aangebracht in de luchttoevoer van de egr klep. De foutcodes heb ik helaas niet maar deze waren inderdaad alleen van toepassing op de storing van de egr klep. Het chippen zou leuk zijn :) maar de auto heeft al 170 000km dus ik ga em maar even zo probere Bedankt voor de reacties! khoud jullie op de hoogte moest et terug gaan branden :) Dit is trouwens de auto waar het over gaat: https://dl.dropbox.com/u/15917222/DSCN3818.jpg |
Het lampje brandt weer :(
De melding met het lampje van egr klep staat ook nog voor andere problemen. Als ik bij een chipper de egr klep laat uitschrijven komt er dan nog een foutmelding voor de andere problemen? |
Als je de 5 cijferige code voor ons had konden we wat meer meedenken :thumbup:
|
17808 P1400 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), fout in circuit
Ventil für Abgasrückführung (N18), elektrischer Fehler im Stromkreis EGR Valve (N18), Circuit Electrical Malfunction 17809 P1401 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting met massa Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluß nach Masse EGR Valve (N18), Circuit Short to Ground 17810 P1402 Magneetventiel voor de uitlaatgasterugvoersysteem (N18), kortsluiting naar plus Ventil für Abgasrückführung (N18), Kurzschluss nach Plus EGR Valve (N18), Circuit Short to B+ 17811 P1403 EGR, regelverschil Abgasrückführungssystem, Regeldifferenz EGR System, Regulation Deviation 17812 P1404 EGR, basisinstelling niet uitgevoerd Abgasrückführungssystem, Grundeinstellung nicht durchgeführt EGR Flow, Basic Setting not carried out 17813 P1405 Ventil 2 (N213) voor EGR, fout in circuit Ventil 2 (N213) für Abgasrückführung, Fehlfunktion Sensor 2 (N213) for EGR, Malfunction 17814 P1406 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), onjuist signaal Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), unplausibeles Signal EGR Temp.Sensor, Implausible Signal 17815 P1407 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te zwak Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu schwach EGR Temp.Sensor, Signal too Low 17816 P1408 Temperatuurvoeler uitlaatgas-recirculatie (G98), signaal te sterk Temperaturfühler für Abgasrückführung (G98), Signal zu stark EGR Temp.Sensor, Signal too High 17817 P1409 Magneetventiel absorptiekoolfilter (N80), elektrische storing in stroomcircuit Tankentlüftungsventil (N80), elektrischer Fehler im Stromkreis Tank Ventilation Valve Circuit (N80), Electrical Malfunction 17818 P1410 Magneetventiel absorptiekoolfilter (N80), kortsluiting met plus Tankentlüftungsventil (N80), Kurzschluß nach Plus Tank Ventilation Valve Circuit (N80), Short to B+ 17819 P1411 Cilinderrij 2 secundaire luchtsysteem, doorlaat te klein Bank 2, Sekundärluftsystem, Durchsatz zu klein Secondary Air Injection System; Bank 2, Insufficient Flow 17820 P1412 Druksensor voor EGR, signaal te zwak Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu schwach EGR Different.Pressure Sensor, Signal too Low 17821 P1413 Druksensor voor EGR, signaal te sterk Drucksensor für Abgasrückführung, Signal zu stark EGR Different.Pressure Sensor, Signal too High 17822 P1414 Cilinderrij 2 secundaireluchtsysteem, lek ontdekt Bank 2, Sekundärluftsystem, Leck erkannt Secondary Air Injection System, Bank 2, Leak Detected 17823 P1415 Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, lage limiet overschreden Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption unterer Grenzwert überschritten Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation lower limit exceeded 17824 P1416 Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem, bovenste limiet overschreden Ventil für Abgasrückführung (N18), Kennlinienadaption oberer Grenzwert überschritten Exhaust gas recirculation (EGR) vacuüm regulator solenoid valve (N18), characteristic curve adaptation upper limit exceeded |
zou een van deze kunnen zijn dus...
|
haha idd ja , maar chippen is geen probleem hoor heb die van mij "pas" bij 230.000 gechipped en geeft geen krimp ;)
|
ik zou een andere stuurdoos steken :)
|
Kan dat daarmee te maken hebben en wat zijn de kosten voor die stuurdoos te vervange?
|
Ik heb mijne pas vervangen en in belgie kost het ongeveer een 1800 euro mvg
|
Dat is te duur :p dan rijdk er zo wel mee verder...
|
Geef nou is een foutcode door , dan kunnen we is even kijken voor je , niet iedereen heeft dezelfde klacht met dezelfde remedie ;)
Als je maar klakkeloos van iemand aannneemt dat je "stuurdoos " stuk is :screwy: |
Ik heb er ook 3 maanden zo mee gereden en toen kwam ik in noodloop en kletterde de motor
|
All times are GMT +1. The time now is 20:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.