Welkom hier, leuk projectje zo!
|
Leuk dingetje en zelf met een GTI lip. :thumbup: :thumbup:
|
Tof project met een goed verhaal! Ik denk dat hier heel wat klei tegenaan kan voor je terug op de blanke lak bent :D :D :D
|
thx allemaal,
Heb net even in de koffer gekeken en het kleur is indiana rood. |
Even een kleine update van hetgeen dat er ondertussen gedaan is,
De motor zat compleet vast, blijkbaar had de vorige eigenaar het blok proberen loskrijgen door aan een Touareg te hangen, zonder resultaat. Met wat bloed zweet en tranen, en met een momentsleutel het blok dan toch losgekregen. Toen opgemerkt dat de distributieriem kapot was, enkele tanden mistte, dus dan maar de distributieriem vervangen. Het is aangewezen om de waterpomp ook mee te vervangen, maar wou eerst gewoon de distributieriem vervangen, om te kijken of hij dan wou starten. Een half wonder eigenlijk dat ik er de nieuwe distributieriem opgekregen heb, want de waterpomp, waarmee je de riem moet aanspannen, wou dus geen mm bewegen, schroevendraaiers op geplooid, ... daarna veel gepruts met startkabels, enz, ... zonder resultaat. Het golfje bleek geen benzine te krijgen, wat benzine in de caburator gegoten, en toen startte hij wel. Het was dus het flexibeltje van de benzineleiding dat gescheurd was, nieuw benzineleidingetje onder de motorkap, vers benzinefiltertje, bougie's vervangen, nieuw batterij'tje er in , en euraka, na 17 jaar stilgestaan te hebben, draait hebt beestje opnieuw :) Om snel daarna tot de vaststelling te komen dat de temperatuur ongelooflijk de hoogte in schoot. Dus daarna, dan maar ook de waterpomp vervangen, een wereld van verschil om de distributieriem aan te spannen, en de ventilator slaat aan net boven de 90°. Dus fase 1, het blok loskrijgen en het motortje doen draaien is nu achter de rug. Op naar de volgende stap , de remmen, vooraan ontbraken de remblokken, achteraan waren ze wel nog aanwezig, en zelf in redelijk goede staat, maar voor alle zekerheid toch nieuwe remcylinders en schoenen achteraan gestoken. Ben momenteel aan het wachten op een remklauw rechtsvoor, want daar zit de remcylinder volledig vast. En rechtsacher lopen de remmen wat aan, handremkabel staat op het meest "losse" punt, dus het hoofdstuk remmen wordt nog wat verder zoeken. Tussendoor nog wat kleine werkjes gedaan, zoals de oude deurpanelen vol gaten vervangen door deurpaneeltjes zonder gaten. En met het mooie weer vandaag, wat geprobeerd om het originele koffertje een GTI look mee te geven, is wel maar voorlopig want het koffertje heeft net iets te veel last van roest spijtig genoeg. met als uiteindelijk resultaat Daarna zal ik nog wat zoekwerk hebben aan het electrische gedeelte, de koplampen, richtingaanwijzers, mistlamp achteraan en achteruitrijlichten branden, zekeringen en lampjes reeds vervangen, maar de standlichten, mistlichten vooraan, kleine verstralers vooraan, achter- en remlichten geven nog geen teken van leven, dus dit zal eerst nog eens moeten uitgemeten worden. Alle tips en suggesties steeds welkom ! Hopelijk kan ik er snel mee naar de keuring, de velgjes liggen al ongeduldig te wachten, en daarna dan nog de verlaagde vering, en cruisen maar ! |
Goed bezig hier n een mooie vondst ook :thumbup:
|
|
leuk project, pak je goed aan :)
|
Welkom op volksforum. Dit project is leuk om te volgen.
|
Zekers een mooi projectje, leuk dat je hem nieuw leven in blaast.
Succes nog en welkom op het forum. |
Welkom! Leuke wagen :thumbup:
|
Wil ik ook wel vinden! Ziet er op een gewassen foto ook nog niet eens slecht uit!
|
Ondertussen nog een beetje verder gedaan aan ons beestje,
De kleine verstralers branden ondertussen , hoera ! Nu nog de dimlichten en de verlichting achteraan en de remlichten in orde krijgen. Ondertussen de gescheurde pookzak en lelijk pook vervangen, moeten wel nog eens opgekuist worden, maar toch terug scheurvrij en al iets meer de originele look terug. Van : Naar: De achterrem die sleepte heb ik kunnen oplossen, de handremkabel in de trommel zat boven dat haakje waar hij onder hoort te zitten, waardoor alles veel te hard spande. Beginnerstip : Als je na het vervangen van de achterremmen je trommel er met veel kracht moet opstampen, heb je iets misdaan :thumbup: Ook vooraan de remklauw vernieuwd, maar helaas, na het ontluchten is de remdruk nog steeds nihil, dus ik heb, ofwel niet goed ontlucht (er komt nochtans geen lucht meer uit de leidingen), of het wordt een nieuwe hoofdremcilinder, ... En zeggen dat mijn beestje er zo naar verlangt om verlaagd te worden en zijn nieuwe velgjes te passen, ... Hopelijk snel terug een nieuwe update. Greets ! |
Super! Zon golfje verdiend het gered te worden!
|
Altijd leuk om zo'n projectjes te zien
|
En ondertussen is de remklauw vervangen,
eerst zonder resultaat, begon dus te vrezen voor de hoofdremcilinder, ... nog maar eens alles ontlucht, en eureka, op het eerste gevoel is de operatie geslaagd en remt het beestje terug zoals het hoort, nu enkel hopen dat het ook in orde is op de keuring. Een kleine testrit gewaagd in een zijstraat, maar blijkbaar zal er toch nog wat werk zijn aan het motortje, want hij viel vrij snel terug stil. Ondertussen is er ook een nieuwe vulhals aangkomen, ik vermoed dat er wat vuil in de tank rondrijft, dus dat wordt één van de volgende puntjes die moeten aangepakt worden. Verder ook nog steeds geen oplossing voor de electriciteit, best eens samen kijken met een vriend of nonkel, want het begint nu toch echt wel te kriebelen om er mee te kunnen rijden. Vorige week dan een setje stalen bumpers tegengekomen. Dit zijn opknappertjes, en ik weet dat het dan niet meer origineel is, maar vind dit wel iets hebben, misschien dat ik ze er achteraf terug af doe als het mij zelf te veel stoort, maar dat zien we nog wel Eind deze week komt ook de regelbare vering er aan. Hopelijk gaat het nu wat vooruit, dat ik er mee naar de keuring kan gaan, regelbare veren monteren, beestje op zijn buik leggen en de ATS Classics er onder zetten. Keep you posted ! |
All times are GMT +1. The time now is 02:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.