tikken en bonken
beste allemaal, ik heb nu bijna een jaar een jetta uit 88 in bezit, prima auto rijdt lekker en eigenlijk al een jaar zonder enig probleem. nu ben ik afgelopen twee weken op vakantie geweest met de jetta naar spanje. in twee weken tijd 3500 km gereden, eigenlijk vrijwel zonder problemen. alleen de laatste 500 km naar huis begon de auto opeens een bonkend geluid te produceren wanneer hij belast werd, dus als ik hem liet uitrollen hoorde en voelde ik niks, en ook als ik de koppeling intrap geen gebonk, alleen als ik gas gaf. ik heb het idee dat het misschien aan een of meerdere homokineten ligt. iemand missschien andere suggesties? |
Wanneer doet hij het ?? Bij sturen (max uitslag) ?? Of gewoon bij rechtuit.
|
Quote:
gewoon vooral bij rechtuit, het knakken is vooral met wegrijden en het bonken begint bij rond de 70 en is op zijn hardst bij 120. naarmate ik verder boven de 120 kom, wordt het gebonk weer iets minder |
Quote:
zoujuist nog eens de snelweg opgeweest. het bonken is vooral bij sturen naar rechts en een beetje naar links. ben bang dat de homokineten nu echt op zijn |
Als hij het meeste geluid maakt op de snelweg geloof ik niet dat het de homokineten zijn, zijn met name op lagere snelheid te merken.
Als je op lage snelheid een scherpe bocht L + R maakt met max stuuruitslag knoepert hij dan ook ? Wiellagers gaan meestal wel steeds meer geluid maken naarmate dat je sneller gaat, wordt vaak ook luider op snelheid en met sturen. Echter maakt deze dan meestal geen bonkend geluid. |
Lijkt bij de aandrijving vandaan te komen...anders misschien motorsteun?
|
Quote:
Ga voor de motorsteun En dan met name die op het subframe bij de baksteun |
ja dat is em voorste (motorsteun), zelfde gehad.
|
Ik zou juist zeggen van niet, Ik had namelijk ook de voorste steun kapot.
Dat die pin helemaal los van de rubber zat. En bij mij hoorde je het alleen als ik deed afremmen op de motor in een berg. Ik zou bijna zeggen dat wat golf mkII 16v zegt. Dat het een van de achterste is. Weet natuurlijk niet hoe het zit met met een 8 v blok. i.v.m. gewicht verdeling op de steunen tegen over een 16v. Of daar verschil in zit ofzo. Denk het eigenlijk niet. tim_j; hoorde jij dan niks met het afremmen op het blok? |
nee alleen met continue snelheid en versnellen. gas los was het weg geloof ik, is al wat jaren terug.
de TS kan de steunen even test door flink aan het blok te trekken. |
Of handrem er op, en optrekken. En dan even iemand laten kijken naar het blok. Meestal zie je hem dan uit de steunen gaan. Als een van de 3 kapot is.
|
Quote:
Ja, voor- én achteruit ! |
Quote:
Dat was ook mijn ervaring,bij mijn Golf was de steun losgeraakt. |
All times are GMT +1. The time now is 17:04. |