Golf 1.5 jb automaat '82 middendemper vraag
Ik heb een vraagje mbt tot de middenpijp. Dit gedeelte is bij mij lek en tijd om vervangen te worden.
Nu heb ik hier de pijp met de middendemper en ik wil hem graag vervangen door een powersprint rvs dempervervangende buis. Alleen je hebt voor een golf 1 twee verschillende uitlaten standaard.(althans dat is wat ik begreep uit de vraagbaak, de enige verschil die ik zie zijn het spruitstuk en een stukje flexibeldeel. Dit zit er bij mij niet op.) Zijn ze buiten dat verder gelijk en hoef ik verder geen rekening te houden met welke middenpijp? Alvast bedankt :thumbup: |
Bij een gti, waar de supersprint uitlaatsystemen voor bedoeld zijn, loopt de middendemper tot over de achteras, waardoor je een vrij korte achterdemper hebt.
Bij normale 1.5 motoren loopt de buis van de achterdemper juist over de achteras, en heb je een vrij korte middendemper. Het klopt dus dat er 2 verschillende uitlaat systemen zijn. Als je je middendemper wil vervangenet de vervanger van powersprint, zal je oo een andere achterdemper moeten monteren. Als het je puur om een middendemper vervanger gaat, kan je ook de middenpijp van een golf 1.1 pakken, dat is gewoon een buis ipv een demper, omdat de 1.1's geen middendemper hebben. Past er zo tussen en je bent waarschijnlijk een stuk minder duur uit ;) |
Thanks voor de reactie!
Het gaat idd puur om een middendemper vervanger. Aangezien die RVS powersprint niet erg duur waren dacht ik eraan om die aan te schaffen maar de achterdemper is verder nog prima dus die ging ik niet vervangen. Dan gaan we eens kijken naar die middenpijp van een golf 1.1. Ik kijk weleens op winparts voor de onderdelen, hun laten me dan dit uitlaat systeem zien als ik een middenpijp selecteer zonder voordemper. Alleen dit is niet mijn uitlaatsysteem. Dit is de mijne Als ik puur op de foto af ga lijkt het alsnog die met de demper nog een knik op het laatste heeft. Is dat middenpijp gedeelte nu precies dezelfde maat alleen 1 zonder demper? ps: Deze laat hij zien bij een 1.1, lijkt me ook niet te passen. |
All times are GMT +1. The time now is 09:49. |