Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Probleem golf2 1.6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102933)

pilsie 02-08-2012 14:44

Probleem golf2 1.6
 
Sinds kort draait mijn golf 1.6 vreemd stationair en bij een continu snelheid.
Als hij stationair draait danst het toerental tussen de 1000 en 2000 toeren. Als ik optrek rijd hij prima. Als ik een gelijke snelheid aanneem dan houdt hij om de 5 seconden in en rijd daarna weer zoals normaal en dit keer op keer. Nu ben ik naast de auto gaan staan en hoor ik de ecu telkens tikken en dan gaat de toeren om laag en weer omhoog. Dit gaat in een gelijkmatig ritme door. Ecu is ondertussen vervangen. Maar het probleem blijft. Wie weet wat er is of heeft dit ook meegemaakt.

Spierings 02-08-2012 17:05

Zou eens goed naar de vacuemslangen en werking carburateur kijken, gaan wel vaker kapot.

pilsie 02-08-2012 18:24

Ja maar mijn ecu tikt alsof hij een schakelaar heeft die de motor regeld

pilsie 02-08-2012 19:22

zit er in een 1.6 ook niet zo'n stationair regelaar?

Jeroen64 02-08-2012 19:35

Een verhoogd stationair toerental en het inhouden bij continue snelheid is, naar mijn weten, typisch voor de Pierburg carb.
(Pierburg :screwy: )

Het tikken van de ECU ben ik nog niet eerder tegengekomen.

pilsie 02-08-2012 19:52

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Een verhoogd stationair toerental en het inhouden bij continue snelheid is, naar mijn weten, typisch voor de Pierburg carb.
(Pierburg :screwy: )

Het tikken van de ECU ben ik nog niet eerder tegengekomen.


hij is er ook ineens mee begonnen. en bij het rijden verhoogt hij de toeren niet maar houd hij 2 sec in en dan ongeveer rijd hij 4sec gewoon dus geen slangen of carburateur probleem maar echt iets met de ontsteking.

gooigolf 02-08-2012 20:36

op voorkant carburateur ..
zit een ronde pot .. met bredde stekker gasklep regelaar ..
dat is de boosdoener ...
vrgr gooigolf .

pilsie 02-08-2012 23:19

Quote:
Originally Posted by gooigolf
op voorkant carburateur ..
zit een ronde pot .. met bredde stekker gasklep regelaar ..
dat is de boosdoener ...
vrgr gooigolf .


Is dat die met die stoter tegen de gasklep want die had ik ook al bekeken maar die staat gewoon stil bij stationair draaien.

gooigolf 03-08-2012 07:25

Quote:
Originally Posted by pilsie
Is dat die met die stoter tegen de gasklep want die had ik ook al bekeken maar die staat gewoon stil bij stationair draaien.

ja klopt ..
zit stoter met veer tegen je gashefel .
die regeld mee.

pilsie 03-08-2012 07:58

Quote:
Originally Posted by gooigolf
ja klopt ..
zit stoter met veer tegen je gashefel .
die regeld mee.


Okay maar dat kan het niet zijn want hij staat gewoon stil.

gooigolf 03-08-2012 21:19

Quote:
Originally Posted by pilsie
Okay maar dat kan het niet zijn want hij staat gewoon stil.

hallo is in meestu gevallen wel zo ..
dan is het gasklep posieti sensor .
als je er voor staat rechts zijkant zwart potje ..
vrgr gooi

pilsie 05-08-2012 10:50

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo is in meestu gevallen wel zo ..
dan is het gasklep posieti sensor .
als je er voor staat rechts zijkant zwart potje ..
vrgr gooi


Dan ga ik die maar eff verwisselen met die van mijn maat.
Die heeft de zelfde auto. Ik laat wel weten of het iets heeft uitgemaakt.

golf mkII 16v 05-08-2012 20:32

Blauwe tempsensor
Massa van de ecu
Carburateur
Vacuumslangen

pilsie 07-08-2012 18:40

Heb nu gezien dat de klep op de bovenkant van de carburateur open en dicht blijft gaan. Als ik de stekker van dat motortje los maak dan blijft hij stationair 2500 toeren maken en als ik dan rij dan smoort de motor enorm. Motortje heb ik al vervangen en maakt geen verschil. Ben toch wel een beetje benieuwd wat het nog kan zijn.

pilsie 07-08-2012 20:03

nog eff vacuum slangen veranderd in nieuwe exemplaren geen verschil

gooigolf 07-08-2012 20:54

Quote:
Originally Posted by pilsie
Heb nu gezien dat de klep op de bovenkant van de carburateur open en dicht blijft gaan. Als ik de stekker van dat motortje los maak dan blijft hij stationair 2500 toeren maken en als ik dan rij dan smoort de motor enorm. Motortje heb ik al vervangen en maakt geen verschil. Ben toch wel een beetje benieuwd wat het nog kan zijn.

wat voor motortje bedoel jij ?
gr gooigolf

pilsie 07-08-2012 21:25

Links boven op de carburateur de regelaar van de klep er zit een bruin/witte en een witte draad aan

gooigolf 07-08-2012 21:49

Quote:
Originally Posted by pilsie
Links boven op de carburateur de regelaar van de klep er zit een bruin/witte en een witte draad aan

zal morge carburateur er eens bijpakken , om te kijken wat je p :thumbup: recies bedoelt ,

pilsie 07-08-2012 21:52

Quote:
Originally Posted by gooigolf
zal morge carburateur er eens bijpakken , om te kijken wat je p :thumbup: recies bedoelt ,



thanks! :thumbup:

pilsie 07-08-2012 23:04

Nog meer mensen ideeën?


All times are GMT +1. The time now is 13:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.