Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   1.8 8v cilinderkoppakking op 2.0 8v gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102707)

Scirocco_1600 26-07-2012 19:58

1.8 8v cilinderkoppakking op 2.0 8v gti
 
hallo .

ik denk dat ik een verkeerde cilinder koppakking gemonteerd heb om mijn 2.0 8v gti , ik heb een spesso stalen koppakking gemonteerd , nu alles terug gemonteerd is heb ik geen compressie . ik heb net de pakking vergeleken met een 1.8 8v ( die ik nog liggen had ) en deze was dezelfde , dus het gaat om een 1.8 8v pakking , nu op het eerste zicht lijkt alles gelijk enkel dat er 1 pas pin niet gelijk is met de pakking .

zou het werkelijk aan deze pakking liggen dat ik geen compressie heb ? want die pakking heeft me 140 euro's gekost .

greets

Spierings 26-07-2012 20:39

Als hij van te voren wel compressie had en als je na het vervangen en alles correct monteren helemaal geen compressie hebt zou je zeggen dat het echt aan de koppakking ligt.

Scirocco_1600 26-07-2012 20:48

dat is net wat ik niet weet ,het is een totaal vernieuwd onderblok + totaal vernieuwde cilinderkop

Spierings 26-07-2012 20:50

Je kunt eventueel een lektest doen, dan weet je waarlangs hij compressie verliest.

Scirocco_1600 26-07-2012 20:56

wat ik wel eens gedaan heb als de cilinderkop op onderblok gemonteerd was , eens met perlucht in de gaten geblazen zowel inlaat als uitlaat ( voor stof enz. ) en toen merkte ik op dat als je in de inlaat blaasde er lucht uit de uitlaat kwam en omgekeerd ook op alle 4 de cilinders . zonder de motor te verdraaien ( en dat lijkt me vreemd . )

Spierings 26-07-2012 21:00

Je hebt dit direct op de inlaat van de cilinderkop gedaan?? zo ja dan dichten de kleppen niet goed af.

Heb je de kleppen goed ingeslepen ??
Heb je nu de cilinderkop los ??

Scirocco_1600 26-07-2012 21:04

kleppen zijn nieuw , de cilinderkop is binnen geweest in revisiebedrijf . kleppen zijn gerodeerd geweest , de cilinderkop zit reeds op de onderblok met de veel te dure spesso pakking ertussen .

ja ik heb direct in de inlaat of uitlaat geblazen . ( wat ik ook opmerk als ik de wagen start dat hij druk maakt in de webers ( inlaat kanaal ) je voelt lucht verplichting .

Spierings 26-07-2012 21:23

Draai de bougies eruit en blaas eens wat lucht in de bougiegaten

Kijk waarheen de lucht gaat --> inlaat, uitlaat, koelsysteem of carter

Scirocco_1600 26-07-2012 21:29

oke , morgen mijn eerste werk ;)

ik heb al een bougie uitgedraaid en mijn vinger op het bougiegat gehouden maar had geen tegendruk ( toen mijn moeder hem wilde starten )

Scirocco_1600 26-07-2012 21:30

wat ik wel nog niet verteld heb .

de motor is wel iets bewerkt
cilinderkop heeft een kent cams 290 graden nokkenas
kent cams klepveren
kent cams nokvolgers
enz.

dit is het probleem geval .


Spierings 26-07-2012 21:49

Als hij straks naar de in/uitlaat lekt (kleppen), haal dan effe de nokkenas eruit en controleer het nog een keer,

Scirocco_1600 26-07-2012 21:53

oke ;) zal ik zeker eens doen .

wat ik wel heb zitten tussen mijn nokvolgers en klepveren zit er een soort afstandbus ( bijgeleverd bij de nokvolgers ) iets van een 5mm afstandbus waardoor de klep veel verder opengaat . ( mss heeft dit er iets mee te maken ) maar als ik deze afstandbussen er niet instop dan heb ik heel veel klepspelling ( dan gaan de nokken toch zweven ? )

het is een redelijk uit de hand gelopen knutselproject waar ik eindelijk leven wil in blazen :)

nokvolgers ( rechts in het zakje zitten de afstandbussen )


Spierings 26-07-2012 22:03

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
oke ;) zal ik zeker eens doen .

wat ik wel heb zitten tussen mijn nokvolgers en klepveren zit er een soort afstandbus ( bijgeleverd bij de nokvolgers ) iets van een 5mm afstandbus waardoor de klep veel verder opengaat .

nokvolgers ( rechts in het zakje zitten de afstandbussen )

Heb zelf geen ervaring met snelle nokkenassen maar dat is waarschijnlijk het probleem, klep gaat hier niet verder van open ;)
Klep kan niet verder open als de lift van de nokkenas.

Je nokvolgers zijn nog wel hydraulisch of heb je ze opgebouwt naar mechanisch ?? Lijken mij gewoon hydraulisch

Scirocco_1600 26-07-2012 22:07

Quote:
Originally Posted by Spierings
Heb zelf geen ervaring met snelle nokkenassen maar dat is waarschijnlijk het probleem, klep gaat hier niet verder van open ;)
Klep kan niet verder open als de lift van de nokkenas.

Je nokvolgers zijn nog wel hydraulisch of heb je ze opgebouwt naar mechanisch ?? Lijken mij gewoon hydraulisch


nokvolgers zijn competie nokvolgers , vaste ( niet mechanische en niet hydraulisch ) gewoon vast , je kan ze niet regelen wat ik niet wist toen ik de online kocht :)

ik zal morgen met nieuwe moed verzoeken wat het probleem is ;)

Spierings 26-07-2012 22:17

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
nokvolgers zijn competie nokvolgers , vaste ( niet mechanische en niet hydraulisch ) gewoon vast , je kan ze niet regelen wat ik niet wist toen ik de online kocht :)

ik zal morgen met nieuwe moed verzoeken wat het probleem is ;)

Klepspeling komt nauwkeurig en je moet ze dus kunnen stellen, dit is altijd (hydraulisch of met shims of zo iets).
Geen een kop is hetzelfde dus kunnen ze nooit geen vaste set maken.
Die busjes vallen denk ik onder in de nokvolger, zit hier geen afstelschroef in ??.

Wat is het merk van die nokvolgers

Heb dit kunnen vinden op de site van bolku ;)

Quote:
Set van 8 extreem lichte stoterbussen met 35 mm raakvlak met de nokkenas. Nodig bij nokkenassen met meer dan 12,0 mm kleplift en/of toerentallen boven 7500 rpm. Voor toerentallen boven de 7500 rpm tot 12.000 rpm geschikt. Set van 8 stoterbussen. De stoterbussen hebben inwendig verschillende diktes, de klepspeling regel je dus door de stoterbus te vervangen voor een met een andere maat. Je ontvangt een set van 8 stoterbussen welke je kan monteren en de klepspeling kan meten, vervolgens stuur je de ontvangen stoterbussen retour en ontvang je de juiste maten. Alleen geschikt icm mechanische kleppen ivm lengte klepsteel

De Pul 26-07-2012 22:33

Er gaan hier 2 dingen mis.de boring van een 1.8 en 2.0 is verschillend,en daarmee ook de pakking,dat is 1.ten 2de de afstandsbusjes moeten op de juiste maat gebracht worden,om de klepspeling te genereren.dit is niet zo simpel als ik het nu typ,en zeker geen werk voor een amateur.

Scirocco_1600 27-07-2012 07:53

Quote:
Originally Posted by Spierings
Klepspeling komt nauwkeurig en je moet ze dus kunnen stellen, dit is altijd (hydraulisch of met shims of zo iets).
Geen een kop is hetzelfde dus kunnen ze nooit geen vaste set maken.
Die busjes vallen denk ik onder in de nokvolger, zit hier geen afstelschroef in ??.

Wat is het merk van die nokvolgers

Heb dit kunnen vinden op de site van bolku ;)



nokvolgers zijn van kent cams ;)

Scirocco_1600 27-07-2012 07:55

Quote:
Originally Posted by De Pul
Er gaan hier 2 dingen mis.de boring van een 1.8 en 2.0 is verschillend,en daarmee ook de pakking,dat is 1.ten 2de de afstandsbusjes moeten op de juiste maat gebracht worden,om de klepspeling te genereren.dit is niet zo simpel als ik het nu typ,en zeker geen werk voor een amateur.


boring van de pakking is 82.5 mm , boring van de blok is ook 82.5 mm



wat opteren jullie ? dichting gaan halen van een 2.0 8v ? en mechanische nokvolgers ipv die competie volgers ?

ik heb nog de oude nokvolgers liggen maar deze z'n wel zo goed als voor de vuilbak , maar ik kan ze eens monteren om te kijken of dat er al op betert .

die nokvolgers die ik gekocht had wist ik niet eens dat het vaste volgers waren , ik had gehoopt op mechanische nokvolgers . ( dus een miskoop van een paar honderd euro's )

specs van de nokkenas .

Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm



hopelijk weten jullie raad , want ik zou graag de motor eens horen draaien .

edit : Net gekeken op spesso : en voor de 2E raden ze een 83.5 mm pakking aan . dus zal ik een nieuwe pakking bestellen .

De Pul 27-07-2012 09:01

Wat is het plan met de motor,waar gaat ie op lopen?omdat je tamelijk ruig spul hebt gekocht,meer een setup voor een toerenblok op itb's,icm een vrij programmeerbaar management.

Spierings 27-07-2012 11:39

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
wat opteren jullie ? dichting gaan halen van een 2.0 8v ? en mechanische nokvolgers ipv die competie volgers ?

ik heb nog de oude nokvolgers liggen maar deze z'n wel zo goed als voor de vuilbak , maar ik kan ze eens monteren om te kijken of dat er al op betert .

die nokvolgers die ik gekocht had wist ik niet eens dat het vaste volgers waren , ik had gehoopt op mechanische nokvolgers . ( dus een miskoop van een paar honderd euro's )

Zou je klepspeling af gaan stellen, die competie nokvolgers zijn ook mechanische nokvolgers alleen stel je ze op een andere manier als met klepstelplaatjes.


All times are GMT +1. The time now is 00:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.