Groene papiertjes onder de bekleding
Heeft iemand van jullie dit soort groene papieren al eens onder de bekleding gevonden EN ontcijferd?
(niet van mij deze) :) Er zat zo'n vergane en totaal onleesbare montagebeschrijving onder mijn bekleding, maar ik ben erg benieuwd naar deze codes. Sommige zijn wel bekend als uitrustingscodes, maar de meesten niet. Er staan trouwens nog wel wat categorieën naast. Weet iemand hoe dit werkt? |
volgens mij zijn een groot deel fabriekslocaties. met andere woorden, uit welk bakje welk boutje gepakt moest worden.
|
haha lagge.. er staat ook een chass code rechtysbove op da papiertje
|
Ik heb zoiets wat er sterk op lijkt in verregaande staat van ontbinding in m'n Gti onder m'n vloerbedekking gevonden. Layout is hetzelfde maar is amper nog leesbaar. Vroeg mij ook al af wat die lijst betekende...
|
Ja, er is veel op te ontcijferen, maar nog niet alles. Dit staat zo ongeveer op de installatiehandleiding:
Bovenste regel van links naar rechts: Modell & Agg (samen modelcode) Farbe (kleur) Land (landnummer) ML (?) LFD-Nr (?) Woche (weeknummer) Tag (dagnummer) Kenn-Nr (geeft aan week-dag-volgnummer) ML (?) LFD-Nr (?) Station (?) FG-Nr (chassisnummer) Blok boven: Qualitätssicherung (Kwaliteitsbewaking) A Sorten - Sonstiges (Categorieën - Overig) B Karosse - Schilder (Carrosserie - Emblemen) C Bremsen - Kraftstoff (Remmen - Brandstof) D Räder - Lenkung (Wielen - Besturing) E Sich. Gurte - Spiegel (Veiligheidsgordels - Spiegels) F Sitze (Stoelen) G Scheiben (Ruiten) H Beleuchtung (Verlichting) I Elektrik - Funktionsausstattung (Elektra - Functionele uitrusting) J Stromversorgung (Stroomvoorziening) K Radio - Kombigerät (Radio - Cockpit) L Einbau- und Anbauteile (Inbouw- en Aanbouwdelen) M Konservierung - Dekor (Conservering - Decor) N - Blokken onder: Kabel (Bekabeling) Elektrik (Elektra) Aggregat (Aandrijving) Mechanisierung (Mechanisch) Karosse (Carrosserie) Innenausstattung (Binnenuitrusting) Sonstiges (Overig) Nu de codes per categorie nog... :thumbup: |
Ideaal papiertje om bij het RDW je productiedatum aan te geven.
|
Ik heb er ook nog een paar liggen, zowel van een golf 2 als van een golf 3 :D
|
O mooi... zou je mij daar een scan van willen sturen? Als ik een paar naast elkaar heb, kom ik er misschien wat makkelijker verder mee. :rolleyes:
Quote:
|
Een kleiner variant van dit papiertje vond ik ook eens aan de achterzijde van een bekleed dashboard dat ik voor mijn einzer gekocht had.
Wist aanvankelijk ook niet wat het was, gezien er geen titel boven stond, maar alleen getalletjes en letters. |
Die blaadjes schijnen ook weleens rood-wit te zijn geweest.
Als je Pon mailt over dingen als codes van oude VW's, verwijzen ze je trouwens naar de Volkswagen clubs en forums... :D |
All times are GMT +1. The time now is 21:11. |