Blok gezocht: 1.8 16 KR of 2.0 16v ABF
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort lid van dit forum, en sinds bijna een jaar in het bezit van een VW Golf 1 Cabrio 1.8 uit 1990, een opknappertje. Deze week gaat ie naar de spuiter nadat ik hem zelf bijna helemaal heb gestript en samen met mijn vriendin heb geschuurt. :D Ik hoop hem met 2 weekjes weer terug te hebben, waarna we alles er weer zelf in gaan zetten. Superleuk om te doen (als het lukt natuurlijk :tongue: )... Om het geheel compleet te maken ben ik nog op zoek naar een compleet GTI blok, uit een Golf 2 of 3. Dus met computer en alle toebehoren... Kan iemand mij, eventueel via via, hieraan helpen? Marktplaats ken ik inmiddels wel ;) Haha... Indien jullie andere suggesties of ideeen hebben hoor ik dat natuurlijk ook graag... Ben benieuwd...!!! :thumbup: Groeten, Martijn |
een donor kopen?
|
Een donor waarvan?? :)
|
een extra auto erbij waar alles al in zit. Deze dient als grabbelbak voor de onderdelen.
|
Klein gunnewiek in Groenlo misschien,anders onderdelenlijn of wat hier boven is geschreven,een donorauto.
|
Leuke Golf 3 GTI koop je voor een appel en een ei, slopen wat je nodig hebt en de rest voor de kiloprijs weg.
Klinkt een beetje harteloos voor de mk3 maar de realiteit is dat de meeste het huidige al voor het eeuwige aan het verruilen zijn... |
:goodpost:
|
En het grote voordeel van een rijdende donorauto kopen is dat je alles hebt wat je nodig hebt om het blok te laten lopen in jou auto
In kleine onderdeeltjes gaat heel veel geld zitten als je een kaal blok koopt. |
Quote:
is niet te doen.kost je zoveel meer moeite en bakken meer geld.ik heb het zelf 1x gedaan,en 1x voor een ander,die ondanks mijn waarschuwing toch doorzette. lijkt heel leuk een 'zo goed als compleet blok' voor 200 euro,maar geloof maar gerust,geef 5-600 uit voor een goed lopende/rijdende donor en je bent veel goedkoper uit,om het nog maar niet te hebben over het zoeken naar missende onderdelen. |
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Helemaal top.!!!!!
Als Newbee hier is het nog even wennen aan bepaalde termen ("donorauto e.d. ;) ) maar dat komt vanzelf nog wel... Heb inmiddels het blok van een Seat Ibiza GTI op het oog, een 2.0 16V, motorcode ABF. Hebben jullie ervaringen met het inbouwen van een dergelijk blok in een MK1 Cabrio??? Zo op het oog lijkt namelijk alles wel een beetje op dezelfde plek te zitten.. Dit blok is helemaal compleet en gaat mij in aanschaf 400 euro kosten. Vrij redelijk toch?? Reacties, commentaar, opmerkingen zijn wederom natuurlijk welkom! |
Quote:
Kijk daar gaan mensen vaak al de mist in. Wat wordt verstaan met "Helemaal compleet" Wat zit er allemaal bij? Zit de kabelboom erbij? Niet alle stekkers uit je cabrio passen zomaar op de aansluitingen van je nieuwe blok. ook al lijkt het op dezelfde plek te zitten. 400 euro lijkt een redelijk bedrag, maar vergis je zeker niet in het geld dat er nog bij zal komen aan allerhande kleine dingen. Met welke versnellingsbak wil je gaan rijden? Het is in negen van de tien gevallen, veel makkelijker en goedkoper om een rijdende donorauto te kopen. Je weet dan zeker dat je alles hebt. Eventueel zelfs met de complete onderhoudshistorie erbij. Kun je mooi die boekjes verder in blijven vullen bij onderhoud aan je cabrio. Ook voor de omkeuring bij de RDW is het makkelijk als je simpel aan kan tonen uit welke auto het blok wegkomt. Aan een donorauto zitten doorgaans ook nog veel onderdelen die je weer kunt verkopen. (interieur, onderstel, deuren, kofferklep, bumpers, enz.enz)Op die manier krijg je ook een deel van het geld weer terug. Ik ken zelfs mensen die er geld op verdiend hebben, terwijl dat eigenlijk niet eens de insteek was. |
Ik begrijp dat er dus nogal wat haken en ogen aanzitten.. Nou ja, misschien is dat maar iets wat ik dan moet accepteren, want ik heb gewoon de mogelijkheden niet voor een donorauto.. Dan maar een gokje wagen! ;)
Dit is het blok waar het om gaat: http://auto-onderdelen.marktplaats....fj%2B4VB4M&df=1 Veel completer als beschreven in de advertentie kan een blok toch niet zijn?? Correct me if I'm wrong.... :D Qua versnellingsbak dacht ik gewoon gebruik te gaan maken van mijn huidig bakje, lekker kort.. Maar twijfel nog over een bak uit een diesel.. Gezien de huidige benzineprijzen lijkt me dat nog wel een zinvolle investering :P Tevens ben ik nog bezig met de aanschaf van een ander inlaatspruitstuk, één met dikke buizen. Volgens de advertentie de meest dikke buizen die mogelijk zijn voor een 2.0 16V. Levert dit nog een voordeel op qua vermogen/koppel? Zal binnenkort es wat foto's plaatsen van mijn "projectje" :) |
Zo, ff een update:
Heb het motorblok dat ik op het oog had aangeschaft (zonder donorauto) ;) De volledige benaming van het blok is 2.0 16v GTI (motorcode ABF) Deze komt dus in de plek van mijn hudige blok, een 1.8i (motorcode 2H) Mijn huidige blok staat inmiddels op Marktplaats, zodra deze verkocht is ben ik van plan de nieuwe krachtbron te (laten) plaatsen. In de tussentijd wordt de auto gespoten, ben ik samen met een kennis bezig met het interieur aan te passen met een Meisterberg-set, en wordt er dus ook nog geklust aan het blok. Heerlijk om te zien hoe snel dat alles gaat! Ben erg benieuwd hoe de auto terug komt van de spuiter. De oude kleur (wit) is dan vervangen door een "metallic oranje" kleur. Geen idee hoe dat er uit gaat zien als dat klaar is, maar het lijkt mij helemaal super! Iedereen bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!! |
Project topic aanmaken?
Kan je meteen met je problemen daar ook terrecht! |
Quote:
Met andere woorden............???? |
Met andere woorden....????
Je gaat altijd dingen tegenkomen. Maakt niet uit hoe klein of hoe groot. Wij vinden het leuk om dit soort projecten te volgen. En er zijn veel forumgebruikers die je kunnen en willen helpen. En door verslag te doen van jou ombouw help jij ook weer anderen, want het is terug te lezen hoe jij dingen hebt aangepakt / opgelost. |
:goodpost:
|
heb ook kort geleden mijn golf 1 omgebouwd na 2liter 16v! 'zie hier http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=gbgolf2
hoop voor je dat je digifant 1 heb ipv 2 want anders kom je te zitten met je imo en imo vrijmaken gaat niet 1 2 3! |
Quote:
Hoi.!! Dank voor je reactie, heb jouw verhaal es ff goed doorgelezen.. Ziet er super uit! Strakke auto hoor.. Maar vertel es.. Wat is een imo?? :confused: :confused: Vergeet niet dat ik hier nieuw ben he :D Tja, ik heb een Golf 1 Cabrio 1.8i uit 1990, weet dat het een digifant is maar niet of het een 1 of 2 is.. En de auto staat op dit moment bij de spuiter (ook zonder bon ;) haha) Heb al wat werk van hem gezien, wordt superstrak. Heb vandaag wat losse onderdelen gespoten, waaronder het spaghetti-spruitstuk (zilver) en de motorsteunen (zwart), gewoon voor de fun! Daar gaat het me allemaal om.. Ook zijn we dit weekend druk bezig geweest met de leren bekleding en de stoelverwarming :redface: Nog één dagje en dan is dat ook klaar!! Maar..... Nog genoeg te doen!!!! Dus tot laters :tongue: |
Quote:
imo> heeft te maken met de transponder wat in de sleutel zit is een soort van startonderbreking, mag geen probleem wezen als je het kastje, leesring, en de sleutel erbij hebt. mocht je de eerste type abf blok hebben heeft deze dat niet en draaid de motor op digifant 1 mocht je een type 2 blok hebben waarschijnlijk zit er een imo kastje tussen en draaid de motor op digifant 2. wil je de orginale abf spruitstuk weer gebruiken wat bij de motor hoord? gaat niet passen je moet een special 16v spruitstuk kopen voor een golf 1. |
All times are GMT +1. The time now is 08:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.