Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Aanschaf Golf mk4 waar op letten? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101658)

VwJarnoGT 29-06-2012 07:22

Aanschaf Golf mk4 waar op letten?
 
Hey mensen,

We zijn op zoek naar een diesel en uiteraad een Volkswagen.

Nu hebben we deze op het oog, kan iemand mij vertellen waar op gelet moet worden?

Bvd :thumbup:

Bas Oppelaar 29-06-2012 10:58

-achterasrubbers
-stabilisatorrubbers voorzijde
-gebroken achterveer komt wel is voor
-lasnaden bij roetfilter willen wel is slecht zijn (zwarte plekjes rondom)
-vervuiling turbo/EGR te testen door ff te flink in de toertjes door te trekken
dan schiet de motor in noodloop
-verder zijn het allemaal onderhouds dingen (schijven blokken banden etc)
-roest bij de voorschermen even goed in de randen kijken bij de bevestigingsschroefjes
van het binnenscherm
-advies gewoon goeie proefrit maken en luisteren naar geluidjes
-verder gewoon de staat van de auto beoordelen , als je deze auto's netjes behandeld
kan ik je uit praktijk ervaring vertellen , gaan ze makkelijk 5 ton probleemloos mee

J.v.G 29-06-2012 11:17

Quote:
Originally Posted by Bas Oppelaar
-achterasrubbers
-stabilisatorrubbers voorzijde
-gebroken achterveer komt wel is voor
-lasnaden bij roetfilter willen wel is slecht zijn (zwarte plekjes rondom)
-vervuiling turbo/EGR te testen door ff te flink in de toertjes door te trekken
dan schiet de motor in noodloop
-verder zijn het allemaal onderhouds dingen (schijven blokken banden etc)
-roest bij de voorschermen even goed in de randen kijken bij de bevestigingsschroefjes
van het binnenscherm
-advies gewoon goeie proefrit maken en luisteren naar geluidjes
-verder gewoon de staat van de auto beoordelen , als je deze auto's netjes behandeld
kan ik je uit praktijk ervaring vertellen , gaan ze makkelijk 5 ton probleemloos mee



ben ik het ook mee eens :thumbup:

M1974 29-06-2012 11:28

Kijk ook goed naar het onderhoudsboekje. Wat is er allemaal al vernieuwd?
Volgens mij moet deze bij 270 000 een nieuwe distributieriem en als je dat laat doen icm met een beurt dan lopen die facturen al snel op tot ruim boven de 500 euro.

Verder ziet het er wel uit als een nette auto tegen een redelijke prijs.
Gewoon goed bekijken en een goede proefrit maken.
Ook ik weet uit de praktijk dat ze met fatsoenlijk onderhoud gemakkelijk 5 ton mee gaan zonder grote problemen.

De RS6 velgen zijn waarschijnlijk immitatie. Ik heb laatst een set nieuw gekocht in 18 inch zonder banden voor 440 euro. Ga voor een nieuwe pirelli band maar uit van een bedrag rond de 150 euro p/st. nieuw, dan weet je ook ongeveer de nieuw waarde van de set wielen. Verkoop je dit tweedehands met goede banden mag je blij zijn als je er 500 van weet te maken. Dit ter informatie.

Marvel 29-06-2012 11:44

vooral vervuiling van turbo!
en Lucht massa meter wil ook wel eens problemen geven

M1974 29-06-2012 11:54

Quote:
Originally Posted by Marvel
vooral vervuiling van turbo!
en Lucht massa meter wil ook wel eens problemen geven


Zijn beide dingen die je gelijk merkt bij proefrit.

Vervuiling van de turbo is vaak alleen als er veel "truttig" mee is gereden. Dan zet roet zich af op de shoepjes van de turbo. Ik weet niet of deze turbo dat heeft, maar er zijn er met varialbele schoepjes en die kunnen dan niet lekker meer varieren. Meestal als je er een paar keer flink mee doorrijdt dan branden ze bij lichte vervuiling wel weer schoon.

Luchtmassameter is meestal goed te merken. Inhouden of veel rook bij optrekken. Een nieuwe kost de kop niet rond de 100 euro rij je weer.

Marvel 29-06-2012 11:56

mijn turbo koste dik 900 en LMM 180

M1974 29-06-2012 12:12

Quote:
Originally Posted by Marvel
mijn turbo koste dik 900 en LMM 180

Bij echt zware vervuiling moet je hem idd vervangen of laten reviseren en dat is geen goedkoop grapje. Kan idd makkelijk 1000 euro kosten.
LMM heb ik laatst zelf ook gedaan. was met 100 euro ver klaar.

Maar dit zijn zaken die je bij een proefrit meestal wel merkt.
Weet je niet hoe een golf TDI moet rijden? Ga dan zeker bij meerdere auto's kijken en RIJDEN (Ook die veel te dure bij de dealer of bovag garage waar ze zes maanden garantie op geven). Pas dan kun je ze goed vergelijken.

Johan1982MK1 29-06-2012 12:47

Ga ook na of de km stand juist is. Deze autos zijn zo goed dat je geen verschil ziet tussen 250000 & 350000km het zou zonde zijn als je er later achter komt dat ie meet heeft gelopen. Ze worden nogal eens teruggezet.

LRR 29-06-2012 12:50

Quote:
Originally Posted by Marvel
mijn turbo koste dik 900 en LMM 180


Heeft mijn ouders een compleet revisieblok + turbo gekost :shake: ook veelal door "tuttig" rijgedrag (Misschien moet ik hem maar eens vaker onder handen nemen :D )

Maar even over deze Jarno, Ik weet niet precies of het Highline-pakket in alle bouwjaren gelijk is gebleven bij de Mk4, maar indien dat wel zo is dan is dit geen Highline. In vergelijking met onze Highline (2003) zitten er nogal wat verschillen in het interieur.

Verder wel een nette auto zo te zien.

Tjaap 29-06-2012 13:25

http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=aanschaf

joostvw 29-06-2012 13:49

Enigste wat ik hier nog een toe weet te voegen zijn de raammechanismes, maar dit is natuurlijk niet moeilijk om te testen tijdens een proefrit (hoewel dat wel vaak word vergeten).

Bas Oppelaar 29-06-2012 18:23

idd en portierslot wat al eerder werd gezegd
Je kan een ''stervend'' raammechanisme wel herkennen door wat gekraak bij het openen en sluiten meestal een 5 a 10 cm vlak voordat het raam dichtzit (of opent :P )

Marvel 29-06-2012 21:00

owja als je een tik hoort onder de motorkap, kijk dan ff of de multiriem spanner ietsjes los zit.. kost iets minder dan 150e geloof ik

VwJarnoGT 30-06-2012 07:04

Jongens bedankt voor de tips, ik kan dat soort dingen natuurlijk niet allemaal testen met een proefrit..

Vandaag even kijken bij deze

Hopen dat het wat is..

Lars90 30-06-2012 12:31

Als je een golf 4 van een bouwjaar 2001 of later pakt heb je een betere koop als je het mij vraagt. Raam mechanismes zijn beter, sloten ook, nog wat kleine dingetjes.

VwJarnoGT 02-07-2012 13:40

Quote:
Originally Posted by VwJarnoGT
Jongens bedankt voor de tips, ik kan dat soort dingen natuurlijk niet allemaal testen met een proefrit..

Vandaag even kijken bij deze

Hopen dat het wat is..


En dat was dus zo :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 17:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.