Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jetta 2, 1.6 schokt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101540)

lars583 25-06-2012 17:50

Jetta 2, 1.6 schokt
 
Hallo,Ik ben lars en heb al een jaartje mijn jetta
nu heb ik het probleem dat mijn jetta schokt en inhoud maakt niet uit welke stand ik mijn gaspedaal houd ,soms is het ook weg en dan is het weer trug bij lagere tot midden toeren ,maar als ik naar de hogere toeren gaat schokt hij meestal,ik ben nu ten einde raad ,misschien is hier iemand die mij kan helpen.

Het gaat om een vw jetta 2 ,van het jaar 1984
heb al het een en ander vervangen:
bougiekabels, bobine, rotor, bougie's, verdelerkap, contactpunten, heb de pierburg vervangen door dmtl weber en heb alles afgesteld zoals het moet.

soms hoor ik ook een knal in de inlaat.

jorg-maashees 25-06-2012 18:50

Heb je je compressie al eens gemeten? En hoe is het olie verbruik?

Spierings 25-06-2012 21:14

timing tandriem al gecontroleerd??

Madison 25-06-2012 23:18

vacuumprobleem?

Erik Baas 25-06-2012 23:47

Ik zoek het meer in de luchttoevoer:
* controleer de hele inlaat en het filter
* bekijk ook vooral de carterontluchting: de slang(en) mag/mogen niet lekken of verstopt zijn (dit kan echt heel vreemde problemen geven)
* check ook of er een laagje olie in het filterhuis staat: dat kan duiden op een probleem met de carterontluchting, maar ook op teveel druk in het carter door bv. lekkende zuigerveren

lars583 26-06-2012 10:21

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Heb je je compressie al eens gemeten? En hoe is het olie verbruik?

Compressie is bij allemaal 9
en ik heb niks olie verbruik

lars583 26-06-2012 10:23

Quote:
Originally Posted by Madison
vacuumprobleem?

vacuum is al vernieuwd

lars583 26-06-2012 10:24

Quote:
Originally Posted by Spierings
timing tandriem al gecontroleerd??

timing staat goed nu heb ik wel een verstelbaar nokkenas tandwiel en een G-nokkenas misschien heeft het daar iets mee te maken ?

lars583 26-06-2012 10:27

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ik zoek het meer in de luchttoevoer:
* controleer de hele inlaat en het filter
* bekijk ook vooral de carterontluchting: de slang(en) mag/mogen niet lekken of verstopt zijn (dit kan echt heel vreemde problemen geven)
* check ook of er een laagje olie in het filterhuis staat: dat kan duiden op een probleem met de carterontluchting, maar ook op teveel druk in het carter door bv. lekkende zuigerveren

Heb dit wel gekregen een week of 3 als ik mijn originele luchtfilter heb gemonteerd met carter ontluchting ,zal vandaag eens kijken op olie in het filterhuis
en hoe zie je als er veel druk op het carter zit ?

Erik Baas 26-06-2012 12:14

Quote:
Originally Posted by lars583
hoe zie je als er veel druk op het carter zit ?

Je kunt het horen en zien als je bij draaiende motor de olievuldop er af haalt.

lars583 26-06-2012 12:47

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Je kunt het horen en zien als je bij draaiende motor de olievuldop er af haalt.

Ik zie niets vreemd ,heb luchtfilterhuis er af gehaald en er hing olie in heb dan een sport luchtfilter gemonteerd en een kleintje aan Carter ontluchting
Maar hij schokt nog steeds.

lars583 26-06-2012 20:55

Heb vandaag heel de dag rondgereden en hij schokt nu harder en mijn toerental is gezakt naar 500 en het toerental schommelt altijd

jorg-maashees 26-06-2012 20:56

Hoe is je benzine toevoer, dan bedoel ik dus de mechanische pomp en de filters? niets verstopt of niet goed werkend.

Jel Golf 2 GTI 26-06-2012 20:57

benzinepomp naar de kl**e??

EDIT: Hij was me voor :D :thumbup:

lars583 26-06-2012 21:02

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Hoe is je benzine toevoer, dan bedoel ik dus de mechanische pomp en de filters? niets verstopt of niet goed werkend.

De pomp is de laatste tijd wel altijd vochtig
Kan het daar aan liggen dan ?

Jel Golf 2 GTI 26-06-2012 21:30

Quote:
Originally Posted by lars583
De pomp is de laatste tijd wel altijd vochtig
Kan het daar aan liggen dan ?


Als de pompt lekt zou het kunnen dat hij valse lucht aanzuigt en daardoor gaat schokken, of je membraam is kapot waardoor je niet genoeg benzine krijgt.

Als het een mechanische is heb ik nog een nieuwe liggen, heeft er 100km opgezeten bij mij. Heb nu omgebouwd naar R6 carbs met electrische pomp.

lars583 26-06-2012 22:10

Ik zou ook r6 carbs wille maar ik vind niemand die mij een spruitstuk kan leveren en mij wat meer info kan geven

lars583 27-06-2012 09:35

Heb vandaag de carbu eens gekuisd en als ik op de zijkant van mijn carbu spuit zakte het toerental

lars583 27-06-2012 11:50

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Je kunt het horen en zien als je bij draaiende motor de olievuldop er af haalt.

Ik zit duidelijk met teveel druk in het Carter want mijn olie pijlstok was er uit gevlogen en mijn motor ruimte hing vol met olie

jorg-maashees 27-06-2012 17:28

Dan zal daar je probleem hoogst waarschijnlijk ook zitten. Dus blokje reviseren of vervangen :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 06:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.