Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   GTD met 1Z maar geraak niet wijs uit de zoekfunctie... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100904)

duce 09-06-2012 02:21

GTD met 1Z maar geraak niet wijs uit de zoekfunctie...

Heb even een aantal vragen voor iemand die een beetje tijd heeft...
Heb een 1z motor van golf 3 in mijn 91 mk2 gelegd. Maar heb subframe etc allemaal behouden. Gewoon kabelboom en complete motor met boite erbij erin..
Dus mijn vragen zijn...

- Welke cardans moet ik gebruiken aangezien ik grotere koppen op de boite heb maar toch geen breder spoor wil.

- Welk is de gemakkelijkste oplossing voor de koppelingspedaal ? Heb golf 2 box aangepast met gas en eventueel ook koppeling erbij. Maar firewall heeft rare vorm waar het pompje zou moeten komen... Heeft iemand foto's ???

Jullie zouden mij er echt een groot plezier mee doen ! Alvast merci :D

Mtdi 09-06-2012 05:08

Cardans van een GTI,in ieder geval Golf 2 met 100mm homokineten.
Mechanische koppeling.

Dokter D 09-06-2012 08:04

Ik heb gewoon de hydraulische koppeling van de golf 3 omgezet.
Een gat op maat gemaakt voor de koppelingcilinder en klaar, hij paste zo in mijn pedalenbox.

duce 21-06-2012 11:55

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Ik heb gewoon de hydraulische koppeling van de golf 3 omgezet.
Een gat op maat gemaakt voor de koppelingcilinder en klaar, hij paste zo in mijn pedalenbox.

En welke pedalenbox hebt u gebruikt ? Ik heb de originele golf 2 gtd gebruikt...
Maar de aansluiting aan de pedaal is anders hoor... Iemand foto's ? PLEASE :cool:

mark89769 21-06-2012 12:39

Quote:
Originally Posted by duce
Heb even een aantal vragen voor iemand die een beetje tijd heeft...
Heb een 1z motor van golf 3 in mijn 91 mk2 gelegd. Maar heb subframe etc allemaal behouden. Gewoon kabelboom en complete motor met boite erbij erin..
Dus mijn vragen zijn...

- Welke cardans moet ik gebruiken aangezien ik grotere koppen op de boite heb maar toch geen breder spoor wil.

- Welk is de gemakkelijkste oplossing voor de koppelingspedaal ? Heb golf 2 box aangepast met gas en eventueel ook koppeling erbij. Maar firewall heeft rare vorm waar het pompje zou moeten komen... Heeft iemand foto's ???

Jullie zouden mij er echt een groot plezier mee doen ! Alvast merci :D

De koppen op je boite (flensen) kan je overzetten van je oude bak naar de nieuwe bak. moet je wel ff 2 nieuwe afsluitplaatjes halen bij de vw dealer en 2 nieuwe veerringen kosten in totaal €10.

IGOR1980 23-06-2012 20:24

Je kan ook de pedalen box van een G60 gebruiken , of van een passat 35i.

gr

Dokter D 23-06-2012 21:09

Geen idee welke pedalenbox ik aangepast heb :D
ff lassen en slijpen, zo voor mekaar, tis alleen ff puzzelen met het el.gaspedaal.

gooigolf 23-06-2012 21:09

hallo ..

je kan eventuweel ook de assen van een ibiza tdi pakken .
of van caddy 2 tdi .of golf 2 gti
dat is allemaal zelfde .je kan ook idd je bakflensen overzetten naar 90 mm kun je eigen assen behouden .
koppling kan mechanise ..hefel kost zo,n 98 euri .
maar hydrolische stelt ook weinig voor .
vrgr gooigolf .

All times are GMT +1. The time now is 18:02.