Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vervangen draagarm moer in chassis. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100289)

Quynten 25-05-2012 17:34

Vervangen draagarm moer in chassis.
 
Ik moet mijn moer in het chassis vervangen van mijn draagarm. De moer van de verticale bout dus. Ik zit nu in de trein dus ik kan het plaatje even niet embedden, maar hier een foto:




Als ik thuis ben zal ik het even aanpassen. Wat zal ik doen? Met een dremel erom heen zagen? Ik heb flink lopen slaan op de moer met een buis en een hamer maar zoals verwacht werkte dit niet.

Wie kan mij helpen? APK is al verlopen dus alle hulp is welkom!

René 25-05-2012 18:06

ff de search gebruiken...is onlangs nog een topic over geweest...inclusief oplossingen.

ab21662 25-05-2012 18:56

Als ik jou was zou ik de moer laten zitten.
Ik neem aan dat de schroefdraad dol is.
Dan van onder de auto doorboren en een langere bout gebruiken.
Dan van binnenuit de auto een extra moer erop draaien die de functie van de oude overneemt.
Neem wel een sterke 8.8 bout en moer.

Grtz. Ab

Yellowbug 25-05-2012 19:11

Quote:
Originally Posted by ab21662
Als ik jou was zou ik de moer laten zitten.
Ik neem aan dat de schroefdraad dol is.
Dan van onder de auto doorboren en een langere bout gebruiken.
Dan van binnenuit de auto een extra moer erop draaien die de functie van de oude overneemt.
Neem wel een sterke 8.8 bout en moer.

Grtz. Ab

8.8 is niet sterk ;) Voor dragende delen minimaal 10.9 gebruiken. 8.8 is standaard sterkte! :thumbup:

gj-x8rs 25-05-2012 21:50

Quote:
Originally Posted by René
ff de search gebruiken...is onlangs nog een topic over geweest...inclusief oplossingen.

Dit topic bedoel je:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99659

En dan kom je hier terecht:

http://www.volksforum.com/forum/sho...aagarm+bout+dol

Mét daarin deze twee linkjes:

http://clubgti.com/forum/showthread...ght=captive+nut
http://clubgti.com/forum/showthread...hlight=subframe

Succes ermee! :thumbup:

The_Maxx 26-05-2012 02:04

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
8.8 is niet sterk ;) Voor dragende delen minimaal 10.9 gebruiken. 8.8 is standaard sterkte! :thumbup:


8.8 heb je minimaal nodig. Genoeg originele dragende bouten die die sterkte hebben (onderste bout achterschokdempers bijvoorbeeld, nogal dragend deel ;))
zolang je geen 4.8 van de gamma gebruikt zit je meestal wel goed :thumbup:
Edit: nee ook niet van de praxis/kar-wei/formido oid

Quynten 27-05-2012 21:29

Quote:
Originally Posted by gj-x8rs


Ten eerste bedankt voor alle reacties!

Eerder genoemde topics heb ik allemaal doorgelezen en hier staat niet bij hoe je die bout moet losmaken. Bij deze voorbeelden was de bout zelf al los en was de losse bout het probleem, niet het dolle schroefdraad.

Om een of andere reden blijft loopt de dremel er op vast en het is nét te klein voor een slijptol.

Ik haal liever de bout ook wel in plaats van dat ik een moeilijke constructie bovenop de moer moet maken. Vind ik een ietwat stabielere situatie. Maar goed, ik zal er over nadenken.

Als mensen nog tips hebben, alles is welkom! Ik heb nog steeds geen oplossing... :(

Dus iemand nog ideeën? :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 16:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.