Golf 3 2.0 8v, 4 of 5 gaats? technische verschillen?
Goedemorgen,
Mijn vraag heeft betrekking op de Golf 3 met de 2.0 8v. Waarom heeft de ene auto 5 gaats velgen en de andere 4 gaats? Zijn nu de 4 gaats standaard bij deze auto en de 5 gaats gedaan via aparte spacers oid of is het andersom. Ik kan in de gauwigheid ook niet vinden of het gerelateerd is aan bouwjaar. Ik hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid in kan verschaffen waarom er verschillen in zitten en eventueel wat deze verschillen zijn. Alvast bedankt. |
dacht dat de gti-tjes ( 8v/16v/vr6) 5 gats hadden.
Misschien een omgebouwde gti ( met als basis bijv een 1.6)? |
De gti's en vr6'jes hebben 5 gaats, de rest heeft 4 gaats.
En met je vraag over de 2.0 8v, de gti 8v heeft 5 gaats. Weet niet of er ook en 2.0 8v niet-gti bestaat? |
Ik weet dat er 2.0 8v's cl en gl zijn, zou dat het verschil zijn dan?
aangezien de meeste mensen heel snel geneigd zijn er een 2.0 8v gti van te maken in de omschrijving. feit blijft dus dat een "echte" gti ook een 8v 5 gaats is? dan kan ik op deze manier wat beter zoeken. |
Quote:
klopt. |
Blijf ik eigenlijk wel zitten met de vraag waarom een 2.0 8v dan met 2 verschillende steekmaten geleverd is.
Is er technisch dan zoveel verschil tussen een cl/gl en een gti dat dit noodzakelijk wordt geacht? |
Cabrio met 2 liter heeft ook 4x100. Misschien ging vw ervan uit dan gti rijders een andere rijstijl hebben.
|
dat is een logica die ik op zich wel snap.
|
5 gaats is volgens mij ook gelijk het zogenaamde 'plus' onderstel en is breder dan normaal.
|
Dat zou inhouden dat de 5 gaats versie een betere wegligging hebben?
tenminste dat is de insteek achter een ander onderstel toch? |
Ik weet dat er ook een Golf 3 'rabbit' uitvoering is geweest met 2.0 blok, en 4.x100
|
5x100 zit op de echte gti
4x100 op de 2.0 8v cl of gl De gti heeft sterkere remmen en is daarom voorzien van steek 5x100. De 2.0 8v cl heeft eigenlijk de remmen van een 1.8 gt ;) |
Quote:
klopt, spoorbreedte is ook breder, dikkere stabilisatorstangen, grotere remmen |
dan op zoek naar een 5 gaats dus, aangezien ik best van een potje sturen houdt.
eens kijken of ik een echte 2.0 8v gti ertussen uit kan filteren..... |
Als je een leuke stuur auto zoekt zou ik minimaal voor een 16V gaan dan.. die hebben nog wat pit en verbruiken niet meer benzine...
Trouwens een TDI GT (110pk) had volgens mij ook het plus onderstel. |
Benzine heeft voor mij een pre, ik heb net een belastingvrije diesel de deur gewezen, ik ben niet zo'n dieselaar.
Ik zal de 16v in gedachte houden, maar richt me in eerste instantie op een 8v, laten we het houden op een gevoelskwestie... |
GTI 2.0 8v 5x100
GTI 2.0 16v 5x100 G60 5x100 VR6 5x100 TDI GTI 20 edition 5x100 (golf3 TDI met 130PK) Al de rest : 4x100 |
Quote:
:shake: , goede inbreng kerel |
golf3 G60, in beperkte oplage gemaakt, enkel in duitsland nooit geƫxporteerd, maar ze bestaan. maar dit is off topic dus ...
|
asjeblieft..die is nooit gemaakt..dus houd die onzin voor je
|
All times are GMT +1. The time now is 06:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.