golf 2 projekt motorswap
omdat het oude blok aan vernieuwing toe is en wel iets anders wou dan een 1.6 75pk heb ik er een corrado g60 er bij gekocht.
De bedoeling is om de corrado als donor te gebruiken. ben afgelopen zaterdag wezen te kijken en zal binnen kort de auto ophalen. dan wordt de auto gestript en alle bruikbare onderdelen hou ik en de rest moet maar in de verkoop. eerst pakken we het motorblok aan nieuwe lagers pakingen en dergelijke. de g ladder was net opnieuwe geriviceerd bij van vucht dus die hoeft niet worden te gereviceerd. als alles klaar is en compleet is word de motor omgezet zal waarschijnlijk na de zomer worden. ook word de motor ruimte opnieuw gespoten. als iemand nog tips heeft waar ik even om moet denken hoor ik dat graag. |
weet iemand hoe het zit met de achteras en remen van een corrado kan ik dit zo 1op1 over zetten of moet ik perse èèn van een golf g60 hebben?
|
dikke mk2! ben benieuwd hoe deze na de swap er uit zal zien :)
|
Achteras kun je gebruiken van een G60 of een 16V. Corrado gaat volgens mij niet passen.
|
alles van de corrado past 1op1.
|
Quote:
Achteras ook? Dan heb ik weet wat geleerd. |
Quote:
oke bedankt komt dat wel goed. zaterdag halen we de auto op. zal dan wel even wat foto`s maken. |
vandaag de corrado opgehaald
alvast wat begonen te demonteren. volgende week lang weekend zal dan zo veel mogelijk strippen. als iemand nog belangstelling heeft voor onderdelen stuur maar een pm. |
alweer een poosje geleden maar we zijn eindelijk begonnen
de corrado is gedemonteerd en onderdelen verkocht eindelijk weer ruimte in het garage :) ook is de motor al uit elkaar en deze wordt vanneweek weggebracht om te honnen en te vlakken. versnellingsbak is gister weggebracht en wordt helemaal nagekeken :thumbup: hoop dat eind van de maand de motor klaar is en dan kunnen we beginnen om de oude motor er uit te halen. en nog een hele vracht met onderdelen thuis gekregen :D |
versnellingsbak weer terug gekregen
waren 2 lager stuk. is weer netjes schoongemaakt en hij is meteen getest :thumbup: Ook heb ik het onderblok weer terug gekregen. inmiddels zijn we alweer aan het opbouwen gaat de goede kant op. effe wat foto`s |
Netjes :thumbup:
verder ook wijzigingen aan de motor qua vermogen? |
Ziet er goed uit! :thumbup:
|
nouja netjes....niet om wat te zeggen,maar ik zou zelf geen standaard zuigers meer in dit onderblok zetten,met zulke stootranden.
|
Idd, als die er na het hohnen niet uit zijn, beter overmaats gaan dan?
Mooi project wel! :thumbup: |
Vermogen blijft het zelfde lopen ze het best
Er zitten geen stoot randen in lijkt mischien op de foto zo |
Quote:
je mag zelf weten of je het zo op gaat bouwen,maar om te zeggen dat het door de foto komt is onzin.een kind kan zien dat de hoonsteen niet het hele cilinder oppervlak heeft geraakt,en de cilinder op de niet geraakte plekken dus verder uitgesleten is. |
lijkt mij indd ook dat dit wel duidelijk op de foto te zien is
wel een heerlijk golfje met goeie plannen :thumbup: |
Quote:
Gelukig hoef ik jouw niet te overtuigen dat het wel goed zit |
Het zal wel lopen, maar als iemand die voor z'n werk motoren reviseert zegt dat dat misschien anders moet, plus 2 die er ook wel het een en ander van weten....het is advies, meer niet ;)
|
Ach, hij wil het vast later nog een keertje over doen!?
|
Ja snap ik vind het ook mooi om advies te krijgen
Maar de motor is bij iemand geweest die meer dan 25 jaar gespecialiseert is in motor revisie. Denk dat die man er wel verstand van heeft wat goed en niet goed is |
nou schijnbaar niet,want;
als je standaard voeringen gaat honen,ga je al over de maat heen. als je er dan ook nog eens zulke plekken in blijft zien,kun je je wel voorstellen wat de zuiger op dat punt wil gaan doen,als ie daar ook nog eens een dreun op zen hasses krijgt.oftewel,er zijn verschillende standaarden die je kan volgen,1 daarvan is als het weer een plof geeft vind ik het prima,en dat is precies zoals dit is gedaan.ik doe dit werk slechts 10+ jaar,dus misschien zit ik er wel helemaal naast.;) |
+1 :thumbup:
Dit is niet bedoeld om jouw of die man z'n werk af te fikken, maar om te zorgen dat je straks langer plezier kan hebben van dat werk :thumbup: |
Dat deden we vroeger met bromfietsen ook, honen en daarna overmaatzuiger erin.
Zou er toch nog maar eens goed over nadenken of je de originele zuigers wel wilt gaan monteren. Je bent verder goed bezig, geld kost het toch al! Waarom dan niet ook nog nieuwe zuigers monteren? Weet je zeker dat het goed zit. Verder mooi project. |
Ben wel benieuwd of je de motor nu zo in elkaar zet of een second opinion vraagt bij een andere revisie specialist :thumbup:
|
motortje schiet al aardig op :)
heb indd nog effe rond gevraagt wat je begint toch een beetje te twijfelen. heb nog 2 mensen er naar laten kijken en volgens hen is het zo goed en was het netjes gebeurt. an moet het goed komen volgens mij. |
Prima, berg je alleen voor de reacties als het toch niet goed is, maar dubbel check is altijd fijn :cool:
|
Dat honen is ook wel goed gedaan de strepen staan mooi op 45 graden van elkaar, maar ook al laat je er 100 man naar kijken je moet meten.
Ik ben het ook helemaal met de pul eens, die zuigerspeling is veel te groot zo, meet de boring maar eens onderin haaks op de pistonpen (daar is hij aan de originele maat) en dan bovenin een cm onder de rand ik weet zeker dat iedere zichzelf respecterende motorenbouwer dan zal beamen dat hij veel te ruim is geworden. Je kunt een stootrand niet weghonen, het enige wat je kunt doen aan een gebruikte cilindervoering die goed aan de maat is en geen stootrand heeft is licht doorhonen om hem te ,deglazen, zodat eventueel nieuwe zuigerverten weer goed af kunnen dichten. Anders wordt het kotteren naar een overmaat. |
Quote:
:hug: |
All times are GMT +1. The time now is 15:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.