Golf 2 1.8 16v KR stottert/houd in.
hallo,
ik heb een golf 2 1.8 16v KR, heb ook al een topic op vwforum. er is een andere motor in gekomen,(ook weer een 1.8 16v KR) maar nu stottert ie nogsteeds, hij start alleen als ik gas bij geef, en stotterd /houd in na de 3 a 4000 toeren(alleen bij volgas) en als ik m start en meteen volgas geef valt ie uit, maar of het nu brandstof te kort is of teveel? ik weet het niet meer. (probleem was ook al bij de vorige motor, die nu kapot is) heb al vanalles geprobeerd, ontsteking,verdelerkap,bogies, bobine e.d. zijn in orde. benzinepomp pompt goed, opvoerpomp draait ook en krijgt iig gewoon spanning,. |
Wat was er precies kapot aan de oude motor?
hoe zagen de bougies eruit? (dit zegt iets over het mengsel) |
oude motor iig verbrande kleppen, en veel te weinig compressie op middelste 2 cilinders. zal morgen even de bogies kijken. heb ze van de oude motor niet gezien.
|
lijkt toch op te weinig benz, en je onsteking niet goed op tijd staat
heb je je injectors ook gecontroleerd ? |
Brandstoffilter
|
nee, injectors heb ik nog niet nagekeken. kan je deze er zo uittrekken?verder had ik bij de garage co laten meten die was 3.3 bij 2500 toeren ong. deze moest ik volgens iemand op vw forum zoiezo terug brengen naar 1.5. benzine druk was 4,7 en bij volgas geven zakte ie terug, dus dan zou die ergens druk kunnen verliezen in principe, hij valt dan terug naar ongeveer 4,1, bar dus is nog al wat yerugval denk ik zo. ik zag ook dat er geen drukaccumulator naast de benzine pomp zit. de motor reageerde ook niet toen ik de tempsensor stekker los trok, is dit goed, of juist niet?
|
Uitgeslagen injector afdichtingen kunnen ook grote gevolgen hebben.
|
maar als ik het dus ook goed begrijp.
heb je geen 16v benz pomp er onder zitten ,? injectors kun je er zo uit trekken beetje heen en weer bewegen let wel op dat je de leiding niet beschadigt er gevoelig kijk dan goed naar de rubbers die er om heen zitten. evt nieuwe bestellen kosten bijna niks en de stappen motor al goed schoon gemaakt ? |
dat maakt volgens mij niet eens uit of het een 8v of 16v pomp is. misschien de 16v meer opslag of grotere volume, maar hogere druk denk ik niet.. of zit ik dan verkeerd? injectors zal ik eens nakijken, en nee de stappenmotor nog niet schoongemaakt, maar zorgd die niet alleen voor het stationair toerental? ik zoek eigenlijk iemand in de omgeving eindhoven/venlo ofzo, die ook een mk2 16v kr heeft zodat we die spullen op mijne kunne testen, zoals spinnekop en benzine pomp. ik denk alleen niet dat de hoofdpomp defect is, want toen ik m op de accu testen, spoot er tog met aardige kracht nog n flinke straal benzine uit! en maakt ook geen gekke geluidjes of niks. de opvoerpomp heb ik een andere in geprobeerd maar dit heeft geen resultaat gegeven. de zeefjes die om de opvoer pomp en gewone pomp zitten zijn iig ook schoon.
misschien dan tog nog afstelling? of verstrop brandstoffilter, of kan het nog iets zijn?,... |
maar er zei op het vw forum dus ook iemand, die dacht dat mn motor juist te rijk stond afgesteld, maar als ik de co nog lager schroef loopt mn motor niet meer goed stationair, kan ik dan het beste het ontstekingshuis vroeger zetten, of gewoon de stationair schroef op de gasklep hoger zetten?
kan het verder kwaad om te testen hoe die rijdt als ik de benzinefilter er tussenuithaar, om te kijken of het probleem m daar in zit? van de andere kant is 4,7 bar, benzinedruk tog wel aan de lage kant voor een 16v of niet? dus ik ben zo onderhand ten einde raad.. |
Begin eens bij de basis!
KR; 1000 t/pm +/- 50 CO 1,0 +/- 0,5 Carterontluchtingsslang losnemen(dikke aansluiting op het onderblok) Stekker bij bobine losnemen. Ontstekingstijdstip moet voor bovengenoemde juist zijn afgesteld! Controlewaarde: -4...8° voor bdp Afstelwaarde: -6+/-1° voor bdp Systeemdruk: 4,7...5,4 bar overdruk Dit zijn de waarde zoals vw het voorschrijft. Ik heb het blauwe reparatie handleidingsboek |
zou je een kleine uitleg kunne geven, hoe ik de ontsteking precies op de aantal graden voorontsteking kan zetten? of heb ik daar speciaal "garage gereedschap" voor nodig?
|
Je heb er wel gereedschap voor nodig.
Een stroboscooplamp of de V.A.G. 1367(die laatste zal wel bijna niemand thuis hebben) Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zal vast wel iemand in de buurt een lamp hebben. En anders moet je hem af laten stellen. |
Als je het brandstoffilter nog niet recentelijk vervangen hebt zou ik dat eens proberen
Je kan de systeemdruk ook wat hoger afstellen |
ja brandstoffilter kan zoiezo geen kwaad, en kost tog maar 15 a 20 euro. heb net co wat lager gedraaid,en stationair op gasklep wat hoger(deze stond helemaal dicht). zal m binnekort wel even volgens die waardes laten afstellen.dan weet ik iniedergeval dat Dat goed staat. je ik weet dat je de systeemdruk kan verhogen, maar heb van meerdere mensen vernomen,dat je daar niet zelf aan moet beginnen. verder start de auto al iets beter(gewoon op alle 4 de cilinders) alleen als ik m start als de motor warm is, start ie, valt ie terug en net voor die drijgt uit te vallen pakt ie m weer schiet naar de 2000 toeren en valt dan langzaam terug zo rond de 1200 toeren.
|
Brandstoffilter kan een wereld van verschil zijn
Heb het bij mijn golf1 GTI ook gehad Vanalles vervangen en niets hielp,en als laatste het brandstoffilter[dat gaf dus de problemen] Systeendruk kun je gemakkelijk zelf[1of meerdere ringen ertussen doen] |
oke, bedankt voor de tip, oke ik had gelezen dat n ringetje van 1mm de druk verhoogd met 0,60 bar en van 0,5mm met 0,30 verhoogd, klopt dat? en dat is tog de inbus of bout waar geenleiding aanzit of niet? als het probleem dan nog niet is opgelost kan het misschien komen door dat er geen accumulator opzit? of de injectoren. maar nog een vraag. ik had stekker van de temp sensor(onder ontstekingshuis) eraf gehaald bij draaiende motor.maar de motor reageerde er niet op. is dat goed of juist niet goed?
|
Is op de brandstfverdeler de 6kant moer sw16
Klop ind met die ringen Je bedoeld de bruine stekker? Deze regelt de extraluchtschuif en koude start |
nee die bruine is van de thermotijdschakelaar tog? die bedoel ik niet. ik bedoel de 1polige sensor met de rood/gele draad eraan.(kabelschoentje als stekker)bij mijne iig) en dan zit er een slang van de kvs. en aan de andere kant van die slang zit nog een 1 polige stekker.
|
sorry, niet goed uitgelegd door mij idd. hier heb ik wat foto's staan http://www.mijnalbum.nl/Album=MCTB3MLP . dan bedoel ik de eerste foto, de rood omcircelde stekker. (die extra luchtschuif die je op n foto ziet, is inmiddels al vervangen voor een stappenmotor, die op die plaats hoort te zitten. heb nu alleen de stekker van die luchtschuif over...
|
Er zijn 3 temp. Sensoren
-blauw/wit: is voor het regelapp ontsteking -groen/rood: is voor het regelapp. Stationaretoerenstabilisatie en deceleratieschakeling -rood/geel:tempmeter Nogmaals de tip: begin bij de basis. En maak de auto origineel met de juiste onderdelen. Je hebt een probleem, en dan worden er andere onderdelen ingezet :confused: -de juiste brandstofpomp met accumelator -de juiste toerenstabilisatieklep Ik zie allemaal plakbandjes om kabels op de foto. Het ziet er niet echt professioneel uit Meten is weten, een kr is niet moeilijk om te begrijpen |
ik snap dat de basis in orde moet zijn. vandaar nu ook de stappenmotor ipv die extra luchtklep. die brandstof pomp, want die er onder zat was helemaal op sterven na dood.daar moet nu dus alleen nog de accumelator tussen(bedankt voor de tip) verder is er door mijzelf nog niks aan de bekabeling gedaan.en weet dat er helaas teveel aan "geprutst" is door vorige eigenaren. de garage heeft iig de draden van de koudstart afgeplakt.omdat die geen stroom zou krijgen hebben ze die tussen de startmotor gezet. dat moet dus ook nog nagekeken worden,maar ik ben bang dat ik het dan zelf verkloot.
welke van de 3 temp.sensoren is trouwens de belangrijkste? met de geel rode draad tog? en is het goed of fout als de lopende motor niet reageerd als ik deze stekker losmaak? iig zal ik nog even een drukaccumelator op de kop tikken, en een luchtfilterbak. en dan laten afstellen,dan heb ik iig de basis in orde. dat is dan de juiste manier om verder te gaan tog? iniedergeval bedankt alvast voor alle tips en uitleg. |
Zover ik weet heeft een KR toch helemaal geen stappenmotor, het is mechanische inspuiting dus daar heb je niet zo veel aan.
|
ik heb het toh al aan verschillende mensen gevraagd,van de garage tot hier op het forum,tog zit deze er normaal gesproken wel op. bij een KR is het een 2 polige en bij de PL 3 polige stekker.
|
ik heb op de sloop een drukaccumulator gehaald, en bij de automatterialenzaak een nieuwe brandstoffilter. nu vraag ik mij alleen nog af, tussen welke leidingen of hoe of waar ik de accumulator tussen moet maken? aangezien die er dus nog geen opzit. kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? of heeft iemand een fototje, of kan ik evt ook de druk accumulator ergens anders tussen de benzine leiding zetten?.. aangezien ik daar vanmiddag aan wil beginnen...
ik krijg trouwens de moeren van de drukaccumulator niet los, is het voldoende als ik deze flink doorspoel met remrijniger?.. |
Is het een ombouw van NZ 1300 of iets??
Bij de pomp van de KR/PL zit een beugel speciaal voor de accumulator[die zit dan aan de anderekant,tegenover het filter Geel/rode draad is van de temp.meter in de tellerbak Het is mis. handiger oom een KR motorkabelboom op de kop te tikken |
Quote:
Je druk accumulator zit aan je brandstofpomp unit en die zit achter onder je wagen naast je rechter achterwiel onderdeel nr. 431133441C is dat ding, zie google en dan pics. Ik heb denk ik ook zo een probleem 2 moeren los draaien en de schroef waarmee deze vast zit in de beugel en dan wegnemen en de andere er in terug steken, 2 brandstof leidingen weer vast zetten (let op de richting!) en klaar zou het dan moeten wezen. Gr, Ramon |
thx, het is me al gelukt, ik heb deze accumulator zelf bevistiggend gemaakt gezien er geen 2e houder was, en een of andere beunhaas dus geen pomp met drukaccumulator heeft bevestigd echter is het stotter/inhouden probleem nog niet weg. ik had een plaatje gevonden hoe het moet zitten, zo dus de ingang op de drukaccumulator op de grote moer, en uitgang op de kleine moer, en van daaruit de juiste richting door het brandstoffilter richting spinnekop.klopt het zo? overigens knipper bij warme motor ook mn olielampje rond de 2000toeren afentoe knipperen/zoemen, zodra ik hogere towren ga rijden gaat ie weer uit, en afentoe ook maar heel eventjes....
morgen verder met de luchtfilter bak monteren, dan heb ik de golf terug gebracht naar "orginele staat" (verprustst door vorrige eigenaren) eens kijken hoe de auto daarna rijdt... |
Quote:
ik weet niet of het een ombouw is geweest ooit... er zit zover ik weet en kan zien ook gewoon een KR kabelboom op.. |
Dit is het hele ding! Dit plaatje moet helpen ;) nr.15 is de Accumulator Gr, Ramon |
ja zo heb,ik het aangesloten. vandaag bezig geweest mrt luchtfilterbak(breed model) maar dan kan de motorkap niet neer dicht, omdat de slang op de luchtweger dan te hoogzit, ofterwijl de filter bak te hoog. nu heb ik er een sportfilter opgeklikt ipv de luchtfilter bak, de auto loopt nu opzig beter, alleen als ik nu vol gas geef begint ie vanaf de 3500toeren als het ware stotend/schokkend vooruit... weet hier iemand het onderdeel nr, van de orginele luchtfilter bak van een KR?
|
upie;)
|
Wat is de opbrengst van de brandstofpomp?
|
de brandstofdruk die ze laatst hadden gemeten op de leidingen net voor de spinnkop, was 4,7bar en als we gingen rijden zakte de druk bij volgas terug naar zon 4,1bar... heb net nog even aantal stekkers bij de motor doorgemeten,
*stekker van de thermotijdschakelaar krijgt geen spanning(draden zijn tot zover ik ze kan zien inorde) *stekkers bij de luchtfilter, van een vacuum (en dat andere weet ik niet) krijgen ook geen spanning. *kabels die op de koudstarthoren te zitten ook niet. maar ik ben niet zon electro techneut,om alles bij de zekeringkast te cheken...:screwy: |
Quote:
Originele nr is 027133837F maar hij geeft aan dat het niet meer origineel te leveren is, misschien dat een mede forum gebruiker of op een andere 2e hands manier je er nog aan kan komen. Succes ! Gr, Ramon |
Quote:
Misschien je brandstof filter vervangen of je spinnerkop nakijken ;) of de brandstofpomp een van die 3 in ieder geval ;) |
brandstoffilter heb ik reeds vervangen. brandstofpomp draait gewoon normaal ook niet heel veel herrie ofzo. spinnekop zit n andere 2e handse op, maar weet niet of het probleem daar nog inzit. ik zou evt kunnen proberen de brandstofdruk op de spinnekop te verhogen dmv ringetjes? of zou ik daar nog wat anders mee kunne proberen?of misschien eerat de auto laten afstellen volgens vw waardes...
|
Begin eens met de juiste pomp.
Bijv. deze http://link.marktplaats.nl/541986681 In de gegevens die ik je stuurde staat dat de KR minimaal 4,7 bar nodig heeft. |
ja had ik gezien inderdaad. maar dan vraag ik me af,wat het verschil met de brandstofpomp met drukaccumulator houder, en de drukaccumulator die ik nu los ergens anders heb bevestigs, als er geen verschil zit tussen de pompen van een 8v of 16v? want daar zou volgens de meeste mensen geen verschil inzitten?..
|
Quote:
Om het duidelijk te maken is het misschien makkelijk dat je even een foto maakt van je brandstofpomp ;) |
All times are GMT +1. The time now is 10:34. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.