Revisie 1.8 16v KR webers...
Hallo iedereen,
Auto: golf 1 (1983) met 1.8 16v KR op webers Probleem: Als je gas geeft komt er een behoorlijke donkere walm uit de uitlaat (olie) :shake: Het ergste is het bij een prop gas en een stuk minder bij constant gas(ook is dat in hoge toeren) :confused: . Dus ik zat aan de kleppenseals te denken of heel misschien de zuigerveren. Vraag 1: iemand een idee of ervaring met dit probleem? Vraag 2: ik ga het blok nu dus openhalen, ik had het idee om de kop dan weg te brengen naar een bedrijf (van der peil of een ander) heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? dus nieuwe kleppenseals. Vraag 3: En de zuigerveren zou ik die kunnen controleren met een compressietest? of hoe pak ik dat aan? Vraag 56786 :thumbup: : Iemand nog tips ofzo met zo'n revisie? Ik heb trouwens alle tijd want ik rijd in mijn andere golf 1. ps: via de search heb ik al redelijk wat gegevens kunnen vinden zoals een goede beschrijving maar dat is niet allemaal even praktisch... en trouwens allemaal nog een gelukkig nieuwjaar! :D Groeten Roy |
Ik zou je kop naar Westec in Goes brengen. Dat is echt n gespecialiseerd revisiebedryf.
Suc6 ermee! |
Quote:
Ok Pim, bedankt; maar heb jij enig idee wat dat gaat kosten? |
|
Donkere walm?! Dat lijkt mij een brandstofprobleem.
Hoe is de staat van de webers....Afstelling? |
Quote:
Ja ok, ik dacht miss had je een idee voor een 16v... Ik zal ze vanavond even een mail sturen :thumbup: |
Donkere walm kan idd ook op slechte brandstof afstelling liggen.
Of is je olieverbruik zo hoog en is je achterruit heel vettig? |
Je zou ook eerst s langs Dynojet kunnen ryden.
Ruud Frederiks heeft veel verstand van Weber's en kan netjes afstellen op de bank! Afstellen kostte by my 180 euro en heb iets van 8 runs gehad en verschillende sproeiers enzo geprobeerd, liep geweldig na t afstellen. Westec en Dynojet zitten dicht by elkaar, miss ff combineren? |
Quote:
voordat ik hem stalde had hij een "behoorlijk" olieverbruik en dan ook behoorlijk :screwy: ! haha vandaar dat ik het in de richting van het blok zoek en niet meer in mijn webers |
Quote:
Ja langs dynojet wil ik zoiezo nadat hij weer een beetje in orde is. Eerst dacht ik ook dat de afstelling van de webers slecht was, maar nadat het olieverbruik behoorlijk begon op te lopen ging ik toch meer aan mijn blok denken. |
is dit trouwens goed te doen wanneer de motor nog in de auto zit? of moet de motor er echt uit?
|
als ook de achterkant heel vettig is dan is het olie, ja..
bij een koprevisie hoeft het onderblok uiteraard niet uit de auto, maar laar eerst even je compressie meten om te checken of het wel de klepseals zijn. |
Quote:
Ok, dus als de compressie slecht is dat zijn het de zuigerveren en als de compressie goed is dan zijn het de kleppenseals? Mag ik dat zeggen of zitten er nog addertjes onder het gras? |
Hopsaa :thumbup: : vanavond ff naar MMVW onderdeeltjes shoppen. kleppendekselpakking heb ik al, ff wat onderdeeltjes zoeken die ik alvast zeker nodig heb :D
Dus.... koppaking en de rest moet ik nog ff bedenken. |
Oh daar kunnen ze je goed helpen, doe ze de groeten :)
Michel heeft ook veel technische kennis en wil miss. ook wel helpen! |
Heb het bij mijn 16 v laten doen [complete kop revisie]2 jaar terug ofzo en was toen inc koppakkingset 405 euro kwijt[zonder bon :D
|
Gisteren een gezellige avond gehad bij MMVW het was daar ook een kleine meeting voor TGV. Ook een "project" mogen aanschouwen wat ik eigenlijk meer als iemand zijn levenswerk zie. 16vG60 project in een golf 1. Ongeloofelijk hoe die kerel te werk gaat zo netjes en alleen de beste spullen! :thumbup: :eek:
Uiteraard ook nog wat spulletjes geshopt voor het projectje: De kleppenseals zitten erbij dus dat betekent dat ik de kop zelf ga proberen te "fixen". Goede uitleg erbij gehad etc. Maandagochtend proberen de compressie te meten en dan heb ik wat duidelijkheid. |
Als je alleen de kleprubbers doet hoeft er de kop niet voor af
Met een adaptor 6bar druk in de cilinders zetten en dan alleen de klepspieen en de veren eruit Kan je zo bij de rubbers |
Quote:
Dat ligt er even aan of mijn compressiemeting morgenochtend goed is :thumbup: , als die slecht is moet ik ook nog mijn zuigerveren gaan vervangen. en de kleppen controleren en inschuren (misschien nieuwe). En via waar zet je dan die 6 bar druk erop? ik denk dat ik de kop gewoon loshaal want ik heb toch al alle pakkingen etc. gekocht. |
Druk zet je erop met een adaptor via het bougiegat
Als je drukverlies heb door de zuigerveren zal je ook aan een overmaat zuigers moeten en het onderblok uitslijpen Of er moeten er gebroken zijn |
Quote:
Pfff.. Nou hopen dan maar dat de compressietest morgen een beetje goed nieuws geeft :thumbup: :cool: |
Zo de compressietest achter de rug en dit zijn de resultaten:
Cil-1= 12.1 baro Cil-2= 11.5 baro Cil-3= 11.7 baro Cil-4= 12.4 baro Ik ben behoorlijk blij met de resultaten dus deze week maar eens een dagje prikken en dan de kop eraf! :thumbup: :D |
Onderblok is dus nog okidoki, alleen dan een koprevisie nodig :thumbup:
Veel succes met de koprevisie, maak ie er nog foto's van? mvg frank |
Quote:
dankje, zal ik doen! ik ben zelf ook nog geen held in dit, dus stapje voor stapje hoop ik er te komen :thumbup: |
Tralalaaaa:D
Het vordert allemaal rustig. Nu moet ik nog even iets gaan "fabriceren" om de klepveren wat in te drukken om die "borgingtjes" te verwijderen. |
Zo de kop is eraf :D
veel succes verder met de revisie mvg frank |
Heb je een kolomboormachine tot je beschikking? Zo ja, leg een stukje hout in de verbrandingsruimte onder de klep. Maak in een stukje buis of oude dop welke op de klepveerschotel past aan de buitenn zijde 1 of 2 brede gluiven waar een punttangetje door past om de spietjes te pakken. Doe dit pijpje of dop in of onder de boorklem en zet nu druk op de klepschotel, klep blijft en je kunt de spietjes er zo uit pakken. succes
|
goedbezig hoor roytjee:P (A)
bijnaa meeting meeting hop hop opschiete(A) |
Das een mooie oplossing om die borgingtjes eruit te krijgen met de boorkolom
|
Met kleppen en al naar het revissie bedrijf brengen
Moeten ze hebben om in te slijpen :D of doe je het zelf |
Ik heb het loshalen van die borgingtjes met een lijmklem gedaan en dan een stukje hout onder de kleppen en dan een zelfgemaakte bus er bovenop. en heb de borgingtjes eruit gehaald met een magneet. (zie foto) moet nu nog 7 inlaatkleppen. Het inschuren ga ik zelf proberen :screwy: hopen dat het lukt maar ik heb er het volste vertrouwen in :D
|
Slim, maar ze moeten ook nog terug he, dat gaat je met een magneet niet lukken :D
|
Da's meestal de kloterij met zo'n 16V kop, eruit is geen probleem :D
Ook je webers nog na laten zien ? |
Quote:
Alle Uitlaatkleppen heb ik nu gedaan, er terug in heb ik op dezelfde manier gedaan maar dan met een platte (kleine) schroevendraaier dan die borgintjes er terug in duwen en dan ging redelijk. Quote:
Nee, de webers laat ik nadat het blok terug in elkaar zit afstellen bij dynojet :cool: Nu zit ik wel met een klein probleemtje de uitlaatkleppen gingen allemaal erg makkelijk alleen de inlaatkleppen gaan erg moeilijk omdat die onder een hoek zitten. Het heeft me een halve dag gekost om de eerste los te krijgen en er terug in te krijgen. Het probleem is eigenlijk dat die borgingtjes zo vast zitten dan ik ze moet behoorlijk moet laten schrikken, maar dan schiet mijn lijmklem los of mijn houtje onder de kleppen schiet weg :screwy:. Misschien vanmiddag maar even lang de garage om te vragen hoe zij dat voor elkaar krijgen. |
Dop die precies op je schotel pas > verlengstuk erin > klap met een hamer erop > spietjes schrikken los :thumbup:
(Wel zorgen dat je klep goed ondersteund is :D ) |
Quote:
Okidoki ik ga een poging wagen :thumbup: |
Quote:
En je verlengstuk met dop goed vasthouden, die komen redelijk rap omhoog als je de (dubbele) klepveren vrij laat :D |
Quote:
Kerel, bedankt! godver een halve dag mee bezig en het lukt maar niet en nu met een paar tikken erop --> plof los :rolleyes: ben nu klaar met alle klepseals nu nu ff nieuw inlaatspruitstukpakking en de koelwaterflens monteren en dan kan de kop er terug op :thumbup: Mijn nieuwe Maat :thumbup: Zo monteerde ik die borgintjes er terug in: Met een schroevendraaier die maar maar een heeeel klein beetje magnetisch was dus als je er een tikje tegen gaf is hij los. Met deze zette ik het borgingtje op zijn plaats en met een andere schroevendraaier(niet magnetisch) blokeerde ik hem en hopsaa op zijn plaats. |
lekker bezig :thumbup:
|
Werkt idd goed met een schroevendraaier. Lekker bezig zo! :)
|
All times are GMT +1. The time now is 22:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.