Golf 2 TDI ombouw vraagjes
Ik ben al enkele weken informatie aan het verzamelen voor een TDI ombouw project.
Echter nu zit ik met 2 vragen waar ik niet uit kom (ik heb de search en google veelvuldig gebruikt maar helaas geen duidelijk antwoord gevonden) Betreft een Seat Ibiza 110pk AFN motor. De auto waar de motor in moet komen is een Golf 2 1.8gx uit 1986 (oud type) Subframe: Ik lees dat sommige het subframe van de Golf 2 laten zitten en daarop de motor monteren, anderen zetten het subframe over. Wat is het verschil? moet ik bij het niet overzetten andere motorsteunen gebruiken? Kabelboom Is het mogelijk ivm het oud type zekeringskast de kabelboom om te solderen of een gedeelte hiervan? Wie heeft er ervaring mee wat er dan zoal gedaan moet worden? Als het niet mogelijk is, is een kabelboom van een Seat Ibiza dan over te zetten of adviseren jullie dan een kabelboom uit het nieuwe type golf 2? Het liefst houd ik dus hetzelfde subframe en dezelfde kabelboom/zekeringskast maar als het niet anders kan moet ik het wel opwisselen. |
Subframe kan beide. Let alleen op dat als je het "plus" onderstel zou gebruiken je spoorbreedte aan beide kanten 2cm breder wordt. volgens mij heeft een ibiza geen "plus" onderstel dus zal dit in jouw geval niet aan de orde zijn.
Wat betreft de zekeringkast zou je de kabelboom kunnen verbouwen. Wat ik ook zie is dat mensen de zekeringkast ombouwen naar het nieuwe type. De zekeringkast van een golf3 en een golf2 (nieuwere type) zijn hetzelfde. ik neem dan ook aan dat de zekeringkast van de ibiza ook hetzelfde zal zijn. Verder kan ik je aanraden de search functie eens te gebruiken. Ik heb voor mijn ombouw eigenlijk alle info gevonden die ik nodig was aan de hand van zoeken. Check hierbij ook even de watergekoelde projecten sectie. Succes! |
Quote:
Bedankt voor je antwoord, het subframe gedeelte is wel duidelijk. Ik zal de search nog eens gebruiken voor het kabelboom gedeelte. Mocht iemand links/tips hebben, ze zijn welkom. Mocht alles doorgaan zal ik ook nog posten hoe ik heb het opgelost met de kabelboom.. :thumbup: |
kijk even in mijn wagenparktopic,heb vandaag weer een kabelboom gedaan.meeste bouwen de hele donor-kabelboom in,als kwaad wil zelfs met dash,maar als je goed uitzoekt wat je wel en niet nodig hebt uit de boom,en je haalt dat eruit,sluit je zo de overgebleven draadjes op je bestaande zekeringkast aan.
|
hallo ...
er is idd veel mogenlijk .. heb mijne ook de oude zekeringskast dash alles orgineel behouden . ik heb trouwens wel sub gebruikt . van de 3 .. dan zijn je steuen beide mooi orgineel . maar er is veel omgebouwt op dit forum .. dus is wel te vinden hier .. en de pul. kan je wel veel tips geven geven .. hahah .. succes met je projekt .. vrgr gooigolf |
Hoe bedoel je gooi?
|
Quote:
Steunen van de 3? Als ik het subframe van de Golf houd, moet ik dan andere steunen gebruiken of aanpassen? Ibiza subframe met golf 2 draagarm/stabi is dezelfde spoorbreedte als Golf 2 origineel? |
Quote:
Onderstel is naar mijn weten gewoon 1 op 1 wisselbaar met een ibiza (natuurlijk wel afhankelijk van het jaar) Misschien kun je net zo goed heel het onderstel mee swappen, dan zijn meteen de remmen ook aangepast en heb je stuurbekrachtiging ;) . |
Ik zou gewoon de motor compleet aan het subframe onder de ibiza wegtrekken en deze onder de golf steken. Heb je gelijk de juiste motor steunen remmerij enz.
Let wel op dat als je de stuurbekrachtiging wilt behouden je een deuk moet slaan in de chassis poot vanwege de ruimte die je pully's nodig zijn. Het past wel maar met bochten nemen enz gaat het aanlopen omdat er net te weinig ruimte is. |
Quote:
Ja dat heb ik ook in een ander topic gelezen :D maar dan slijp ik het er wel uit en lassen we het wel weer dicht. Bedankt voor de tips! ibiza is volgens mij van het jaar 2000 of 2001. |
Gewoon je eigen subframe houden.
Je hebt een ibiza 6k2 model vermoed ik als je over 2001 praat. Draadboom zou ik compleet met zekeringkast overzetten en niet gaan knoeien met de orginele bedrading. Waarom ? Nou als je een keer storing ergens in hebt dan kan je de orginele schema's erbij pakken en meten aan de hand van het schema. ;) Doe je dat niet dan maak je het jezelf dus moeilijker als je alles om gesoldeerd hebt. Succes |
Quote:
hoi kerel .. aan jou advies heb ik veel gehad .. :) dus heeft hij dat ook .. hahah :thumbup: vrgr gooi |
Quote:
je kan ook golf 3 sub gebruiken ,, je moet alen de draagarmen omzetten en stuurhuis ..verder past alles .. ibiza .. is spoorbreete ,, zelfde dus kun je alles overzetten , hoef je niks aantepassen . als je eigen sub wilt behouden kan ook ..moet je 1 steun distrubutie zijde achter .. over zetten van je huidige motor dan past dat ook .. de keuse is reuze :thumbup: vrgr gooigolf |
Bedankt voor alle reacties, ik ga binnenkort eens aan de slag!
|
Quote:
Haha,sorry kon er met de beste wil geen kloppende zin van maken:d:thumbup: |
Quote:
zal wel van de drank komen hahahahah ,, :thumbup: vrgr gooi . |
Als ik mijn subframe behoud van de golf 2 kan ik dan ook het stuurhuis met stuurbekrachting behouden? Of zit deze in de weg met mb motorsteunen of dergelijke? En gaat deze samen met AFN motor..
|
Quote:
hallo .. alles past ... je kan idd je stuurhuis alles behouden , let wel .. dat je of deuk in balk moet maken of kasje in je balk te lassen , vanwege je poeli stuurpomp . succes met je projekt :thumbup: |
Deuk in de balk lijkt me niet nodig.
Hier en ASV ingebouwd met aircopomp en stuurbekrachtiging en er is niets aangepast aan de balk. |
ASV heeft de stuurbekrachtigingspomp aan de multiriem hangen. Oudere motoren hebben een aparte riem.
Die deuk is echt nodig. (en soms zelfs niet eens toereikend) Heb er al een hele hoop gemaakt. ;) |
Ik heb de motorsteun eens bekeken aan de achterkant van het blok (distributie zijde achter onder de uitlaat) Maar deze lijkt anders?
Golf 2 subframe heeft bovenop 3 bouten waar de motorsteun op vastgeschroefd wordt en de gaten van de golf 2 steun op het blok zijn ongeveer 1cm minder breed? Ik heb dus een AFN motor icm Golf 2 subframe. Iemand een idee welke motorsteun ik moet hebben (misschien heeft iemand vw nummers..?) |
Quote:
je kan die steun er zo afdraaien 4 bouten ,, daar kun je zo je eigen golf 2 steun opzetten , dan past hij op jou frame .. golf 3 heeft 1 .. klopt en golf 2 heeft er 3 ... vrgr gooi :thumbup: |
Dan moet ik nog eens goed kijken alshet licht is want ik dacht dat die 4 bout gaten in het blok niet overeen kwamen met de bout gaten in de afn motor.
|
Quote:
als goed is moet het passen .. :) |
past inderdaad thx!, iemand enig idee waar ik PU motorsteun rubbers kan krijgen of andere motorsteunen die sterker zijn dan de standaard?
|
PU in een diesel? Heb je een goede tandartsverzekering? ;)
Steunen kan je best gewoon normaal rubber nemen. Heb zelf nu het Golf 3 rubber rechtsachter, linksachter en voorzijde zijn G60 hydrosteunen (immi). Trilt eigenlijk al iets teveel naar mijn zin. (TD 59kw van een maatje van me ligt stiller) |
Quote:
:D PU rubbers hoeft ook niet persee, ik wil wel gewoon goede stevige steunen hebben zodat ik ze de komende tijd niet hoef te vervangen. |
Ik lees wel eens wat over vwmotorsport motor steunen. Weet niet of deze ook voor diesels zijn te gebruiken.
Ik ben zelf van plan de achterste 2 (bij bak en distributie zijde) origineel te laten. om nu toch het geheel een beetje strakker te houden ben ik van plan een Vibratech voorste motor steun te gebruiken. Deze kan je eventueel bestellen bij Dutchbuild. ook een van de adverteerders hier op het forum. |
Moet je helemaal niet willen bij een diesel...je vullingen klapperen eruit.is hierboven ook al gezegd.
|
Ik heb geen vullingen... :)
|
Quote:
dan wel.....;) |
nee, alle gekheid op een stokkie, de achterste 2 motorsteunen blijven wel origineel. En ik lees het en der dat een vibratech motorsteun prima werkt zonder al te veel trillingen te geven. Dit zijn dus andere steunen als bijv. de powerflex PU rubbers e.d.
|
as i said,ik zou er niet aan beginnen......
maar ik zou ook niet aan diesel rijden beginnen dusja,zoveel mensen,zoveel wensen. als je de voorkant star maakt,is het enige waar de voorkant zijn op en neer gaande beweging op kwijt kan de ophanging van de voorbalk.......en dat gaat bij een diesel wel wat lomper dan bij een benzinemotor. |
Het is voor mij ook juist de bedoeling de elasticiteit er uit te krijgen. Wel tot een bepaald niveau natuurlijk... Heb ook vibratech inserts voor de achteras enz. De auto dient bij mij ook een ander doel als dagelijks vervoer dus misschien heb ik andere voorkeuren als iemand die de auto als dagelijks vervoer gebruikt.
|
Deze TDI gaat wel in mijn dagelijkse auto. Wat ik wil bereiken is stevige motorsteunen maar ik moet wel relaxt nog kunnen rijden. Advies is dus de standaard motorsteunen te gebruiken? Of toch iets verstevigd ivm sneller slijtage door de TDI..?
En welke steunen heeft men dan goede ervaring mee? |
je hebt 2 opties,verstevigde/starre steunen>dashboard loopt bijna vanzelf de auto uit.
originele diesel steunen>gewoon zoals het bedoelt is vanuit de fabriek.imo zit er weinig verschil in de mech. diesel steunen van een mk2 tov tdi mk3 steunen,qua hardheid. |
hallo zou het mooi orgi laten ..
dus orgineele steunen ..zitten er niet voor niks op . idd hoe harder hoe meer gedreun ..nou dat wil je ook niet .. heb 2 gedaan , met orgi en is prima te rijden vrgr gooigolf .. |
Thanks.. ik ga de originele steunen gebruiken :)
|
Quote:
Goed idee :thumbup: |
Origineel voldoet prima, rijd zelf met plusminus 140pk en 310Nm uit een AFN in een Golf 2.
Zelfs met zware voet en/of circuitrijden geen klachten. |
All times are GMT +1. The time now is 06:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.