Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Problemen G40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94047)

Vains 01-01-2012 17:53

Problemen G40
 
Sinds kort heb ik een polo g40 waar ik een tijd probleemloos in rondgereden heb.
Laatst ging ik tanken (de wagen had 2 dagen stilgestan), de rit er naar toe was probleemloos maar toen ik het tankstation opdraaide merkte ik dat hij een beetje begon te stotteren.
Vervolgens de wagen volgetankt en ik draai de sleutel om om te starten draait de startmotor wel rond maar wil de wagen niet aanspringen :(
Na diverse startpogingen begon hij langzaam weer te lopen. Eerst met 600 toeren en zogauw ik het gaspedaal aanraakte dan viel hij uit...
Na meerdere pogingen begon hij steeds beter te lopen (stotterend) en op een gegeven moment kon ik probleemloos richting huis rijden :confused:
De dagen daarna nergens problemen meer gehad.

Vandaag was ik weer gaan rijden met de polo (na 2 dagen stilstaan) hij startte goed en liep prima, maar na een paar minuten gereden te hebben begon hij weer te bokken en te stoten... Ik ben doorgereden om te kijken of het weg zou gaan maar op een gegeven moment stotterde hij steeds meer totdat hij uitviel :(
Vervolgens geprobeerd te starten en hij wilt weer niet aanslaan, startmotor draaide overigens wel gewoon rond. Na een halfuur proberen te starten begon er weer een beetje leven in te komen. In het begin viel hij bijna direct weer uit, daarna begon hij steeds beter te lopen totdat hij weer goed genoeg liep om naar huis te kunnen rijden.

Mijn idee is dat het blok geen brandstof krijgt aangezien alles het doet en hij gewoon niet aan wilt slaan :confused:
De hallgever is het niet aangezien die toerenteller gewoon omhoog komt tijdens het starten...

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

patjetta 01-01-2012 18:05

Misschien een temp sensor kapot?
Als je gaat rijden en hij blijft op de choke staan en hij word na een paar minuten warm dan verzuipt hij misschien?

Jeff 01-01-2012 18:05

Choke op een injectie?

patjetta 01-01-2012 18:07

Ja automatisch.
De computer ziet dat de motor koud is en spuit extra brandstof in.
Niet dat de choke klep blijft hangen want die heeft die niet.

Vains 01-01-2012 18:25

De wagen rijdt verder altijd prima. Ik vind het gewoon erg toevallig dat deze problemen komen na 2 dagen stilstaan met dit vochtige weer... Als het gewoon droog is buiten dan heeft hij nergens last van na lang stilstaan.

Ook heb ik het idee dat hij juist te weinig brandstof kijgt? Want na het stotteren neemt ook het vermogen af totdat hij uitvalt :(

vwmotorsport 01-01-2012 18:46

waarschijnlijk is/zijn je rotor/bougiekabels aan vervanging toe een haarscheurtje en vocht is voldoende om deze problemen te geven.

Ralph 01-01-2012 19:02

Trek de stekker maar eens van de blauwe water tempsensor af als het probleem zich voordoet.

Waar blijven trouwens de foto's van de G40 ? :D

Vains 01-01-2012 20:36

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
waarschijnlijk is/zijn je rotor/bougiekabels aan vervanging toe een haarscheurtje en vocht is voldoende om deze problemen te geven.


Ok dan zal ik eens kijken om deze te gaan vervangen...bedankt voor de tip :thumbup:

@Ralph: zo spannend is dat gebakje niet :D Ik zal deze week eens een nieuwe sensor plaatsen...

De Pul 01-01-2012 20:49

maat van mij had exact hetzelfde probleem,als het de kop opstak zag je de vonken over het kleppendeksel springen.hij heeft um trouwens zo verkocht;)

rickyg 02-01-2012 18:58

Kerel!

Ik heb het zelfde gehad. bij mij was het de opvoerpomp in de tank die overleden was, aan het overleden was! heel iritant! deze heb ik vervangen met het daarbij horende filter gaasje en brandstof filter. probleem was daarna opgelost.

:thumbup:

Vains 02-01-2012 20:29

Quote:
Originally Posted by rickyg
Kerel!

Ik heb het zelfde gehad. bij mij was het de opvoerpomp in de tank die overleden was, aan het overleden was! heel iritant! deze heb ik vervangen met het daarbij horende filter gaasje en brandstof filter. probleem was daarna opgelost.

:thumbup:


Thanks voor je reactie.
Ik heb vandaag de rotor en verdelerkap vervangen want die waren half verbrand :screwy: Tot nu toe loopt hij al stukken beter dus even afwachten of dit het probleem was.
Opvoerpomp zal ik in gedachte houden :thumbup:

patrick 86c 03-01-2012 20:20

Doe de kabels ook maar vervangen,de kans dat het daar ook aan ligt.
Als je rotor al half weg is dan gaat hij inderdaad knap beroerd lopen tot zelfs helemaal niet.

Vains 10-01-2012 10:28

Het probleem met het starten en inhouden heb ik niet meer gehad, dus de verdelerkap en rotor vervangen was een goed idee...

Een ander probleem is dat als ik een flink stuk snelweg heb gereden en ik dan op de afrit terugschakel om tot stilstand te komen, het olielampje knippert. Er zit genoeg olie in, dus daar kan het niet aan liggen :confused:
Sinds het vervangen van de rotor en verdelerkap heeft hij dan ook af en toe de neiging om te gaan schommelen in toeren voor het stoplicht wat gepaard gaat met het knipperen van het olielampje en het net niet uitvallen.

Laatst heb ik de waterpomp en distributieriem vernieuwd en sindsdien hoor ik een geratel aan de distributiezijde. Eerst hoorde je het maar een beetje, maar inmiddels begint het steeds erger te worden. Metname als de motor koud is en de toeren laag zijn. Als de motor warm is dan is dit geluid een stuk minder... Iemand een idee wat dit kan zijn?

richard-polo 10-01-2012 12:18

je kleppen die de zuigers raken! heb je alles goed op tijd gezet

olielampje kan, versleten oliepomp zijn maar das het beste te bekijken met oliedrukmeter.... heb je die aangesloten zitten? net als drukmeter en olietemp..

Sjon 10-01-2012 14:07

.

Neill_s 10-01-2012 14:26

Ik heb 2 dagen een polo G40 gehad, daarbij werdt het knipperend olielampje een steeds groter probleem. Het begon met eerst onder de 1500 toeren te knipperen, voordat ik de auto terug bij de verkoper had moest ik al boven de 4000 toeren blijven.... Oliepomp is toen vervangen, maar dat hielp niet... Ik heb toen m'n geld teruggekregen en verder niks meer gehoord, maar ik vermoed dat er iets met de lader aan de hand was.

Vains 10-01-2012 14:58

Quote:
Originally Posted by richard-polo
je kleppen die de zuigers raken! heb je alles goed op tijd gezet

olielampje kan, versleten oliepomp zijn maar das het beste te bekijken met oliedrukmeter.... heb je die aangesloten zitten? net als drukmeter en olietemp..


Ik heb hem goed op tijd gezet. Ik heb inmiddels al een 2000 km gereden anders had ik dat wel gemerkt :) Het geluid komt ook niet bij de kop vandaan...

Ik heb geen drukmeter of olietemperatuurmeter erin zitten.

Vains 10-01-2012 15:00

Quote:
Originally Posted by Sjon
Afrit snelweg toevallig vzv flinke bocht? Kan zijn dat de olie naar 1 kant van 't carter gaat
en de oliepomp een telletje lucht zuigt.....

Bij te laag toerental gaat olielampje aan idd, net als bij enkelt contact aan.
Zou eerder zoeken naar de reden van 't te lage toerental.

Ratel aan dis.zijde na vervanging dis.riem & waterpomp:
iets niet goed vastgedraaid?


Het is gewoon op het rechte stuk. Als ik op een stoplicht oid afrijd en terugschakel dan licht het lampje af en toe op :confused:

Zou het dan kunnen dat bij het schakelen het toerental te ver terug zakt?
Hoe kan ik het toerental dan afstellen?

Als het goed is zit alles goed vast, maar ik zal het nog een keer checken :thumbup:

rickyg 10-01-2012 17:48

Dit probleem had ik vorige maand exact hetzelfde.
Mijn olie pomp was versleten. ik heb er 1 van Meyle in gezet een versterkte.

Als je terug schakeld en toerental oplaat lopen gaat het lampje en gepiep van de boardcomputer weer uit.

:thumbup:

Vains 10-01-2012 19:12

Quote:
Originally Posted by rickyg
Dit probleem had ik vorige maand exact hetzelfde.
Mijn olie pomp was versleten. ik heb er 1 van Meyle in gezet een versterkte.

Als je terug schakeld en toerental oplaat lopen gaat het lampje en gepiep van de boardcomputer weer uit.

:thumbup:


Piepen heeft de mijne nooit gedaan.
Hoeveel werk is het om de oliepomp te vervangen van een G40?
Is het geratel misschien afkomstig van de oliepomp?

Brian93 10-01-2012 19:59

beter eerst je olie druk oplaten meten bij een garage, anders haal je voor niks je hele blok uit elkaar, het kan ook een slechte oliedruksensor wezen. zitten volgens mij 2 druksensoren in

Vains 11-01-2012 16:46

De oorzaak van het ratelen heb ik gevonden. De 2 v-riempjes stonden vrij slap waardoor ik ook een aantal tandjes mis op de riemen en de dynamo een rammelend geluid gaat maken. Ik heb de riemen opnieuw gespannen en het geluid is zo goed als weg.
Twee nieuwe riempjes zijn inmiddels besteld :thumbup:

rickyg 11-01-2012 18:57

:thumbup: Olie pomp is niet heel veel werk, ik heb hem op een avond gedaan bij de mijne. Was ongeveer 3 uur bezig.

carterpan eraf. ( uitlaat spruitstuk heb ik laten zitten ) dan zie je hem al zitten. maar hij zit vanaf de zijkant gemonteerd dus de rechterkant van de motor moet eraf.
Multiriem eraf
Distributie riem eraf met afdek kappen.
Poulie krukas eraf.
Alu afdek kap motor eraf.
pomp los.

En dan andersom terug :tongue:

Ik heb meteen mn distributie + waterpomp mee vervangen. Ook heb ik alle pakkingen mee vervangen. er zit er een op het deksel van de motor. diet is een papiere pakking.

Kan zijn dat ik dingen vergeten heb hoor, maar in grove lijn is dit het.

Vains 18-01-2012 11:29

De nieuwe riempjes waren binnen, dus afgelopen weekend maar eens even de lader eraf geschroeft.

Zo zagen de oude riempjes eruit :screwy: Waarschijnlijk was het ook de reden van het schommelen in toerental omdat de lader geen constante druk meer levert...




Gelijk even het riempje van de glader vervangen door een 11mm exemplaar want volgens mij heeft het oude riempje al 265000 km achter de kiezen.
Misschien binnenkort toch maar eens de lader van binnen laten checken :D







Kortom de wagen loopt al een stuk beter nu :thumbup:

Ruud 16V-G60 24-01-2012 10:04

als het riempje al zoveel achter z'n kiezen heeft,dan waarschijnlijk de lader ook he...
Een lader moet in orginele staat om de circa 70.000km gereviseerd worden.
Als jouw lader echt al zolang zonder revisie gereden heeft,dan acht ik de kans klein dat hij nog in orde is van binnen.
Mocht je intresse hebben,dan kan je altijd eens langskomen voor een inspectie

Mvg Ruud
http://www.ruud16v-g60.nl


All times are GMT +1. The time now is 13:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.