nieuwe type kabelboom aan oud type zekeringkast.
Hoi,
heb de search gebruikt maar niet gevonden wat ik wil. Wil een 1990 NZ in een 1988 MH zetten. naar het schijnt, (heb de 88er niet hier) zit er een oud type zekeringkast in de 88'er. Gaat dit werken ? of moet de nieuwe zekeringkast erin, en past de rest van de stekkers erop of moet er geknipt worden? thanks. |
Als je toch al de motor omgooit, waarom dan niet meteen de hele kabelboom vervangen door een van het nieuwe type?
|
Dat kan ook.
Moet ik dan alleen de boom in het motorruim vervangen? Of ook de boom die het interieur in verdwijnt? volgens mij is de boom voor de verlichting etc. te behouden, Hoef alleen de bedrading van; Computer en Voeding van de Injectie delen "erbij" te zetten ? Of gaat dat niet op door het oude type zekeringkast.. :rolleyes: |
Dan kom je toch helaas alles om te zetten. Motorboom, lichtkabelboom en dash + interieurkabelboom.
Hoop werk, maar meestal heb je de wagen toch al ver uit elkaar liggen dus valt het extra werk wel mee. (bijv. Om de kachelradiator te vervangen ;)) |
Oke nouja, dan gaat alles over.
Nog een vraagje, voldoet de Externe benzine pomp ? Of moet de tank ook mee omdat daar de benodigde opvoerpomp inzit? |
bekijk de oude en nieuwe kabelboom eens op kleucodes ..
dan mischien sneller zaakje omsolderen . of idd hele kaboom . verlichting dash etcc van nieuwe type omgooien . opties genoeg , succes |
ik ga wel bekijken of het de moeite waard is om om te solderen, dat hangt echt af van hoe verschillende de kleurcodes zijn. en het aantal.
Anders gaat gewoon de hele boom om. |
Gewoon compleet overzetten.
Valt allemaal reuze mee. Als je dan een keer storing heb kan je namelijk het orginele schema erbij pakken dan is meten wat makkelijker. ;) Als je het omsoldeerd is dat toch wat lastiger. De kleuren komen zoiezo niet overeen als je van type motor wisselt. Ik ben nu ook bezig met een ombouw en gaat ook gewoon de hele boom over t/m de achterlichten en benzinepomp en vlotter aan toe. |
oke, doe ik dat!
Heb ik trouwens voldoende aan alleen de benz-Pomp onder de auto overzetten? of zit erin de tank een opvoerpomp die ook mee moet. |
Je moet het deel naar achter ook over zeten[zwarte stekkers
Daar zit het deel van de brandstofpomp bij Je moet een opvoerpomp in de tank hebben en een drukpomp onder de auto |
vanmorgen gestart en alles uit de 90er gehaald;
alle kabelbomen, zekeringkast, koelsysteem, uitlaat met lamda, benz tank met externe pomp compleet met leidingen naar voren. blok helemaal los gelegd hoeft er alleen nog uit getakeld te worden. smiddags takel opgehaald en savonds de 88er leeg gettrokken. woensdag de blokken omwisselen en de boel aansluiten. |
Kijk ben je overal vanaf :D :thumbup:
|
Goed bezig zo te horen :D
Keep us up to date :P |
Woensdag een uurtje geweest,
blokken omgewisseld. donderdag, Benzine tank eronder gedaan, dashboard eruit, nieuwe tank eronder ging niet zo super. 4 uur bezig geweest met de benz tank die niet helemaal op zijn plaats wil. net brandfstof pomp en leidingen geplaatst, alleen boutgaten boren voor de pomp, want die zitten er helaas niet af fabriek onder bij een MH... straks uitlaat in elkaar zetten met de lambda/kat ertussen en dan monteren. Kabelboom naar achter is al los. tegen het donker aan de kabelboom puzzel beginnen :D Zo zijn we bezig in de regen: (aan de tank) |
Hahaha die tijden ken ik ook een hele wob gestript onder een zeiltje :D
|
dat ken ik ook van ergens
bij mij was het lassen zo: http://fcapri.homelinux.com/spiker/...40/PICT0188.JPG ben ik blij dat die tijd voorbij is en ik een grote werkplaats heb :D |
Bij gebrek aan beter zeg maar :D
kabelboom dash en achterkant zat er in een klein uurtje in, was best een eitje met de juiste informatiebronnen. De motorkant moet een andere dag. En dan starten, heb er de volste vertrouwen in :D (plug en play) |
Quote:
Awsome :D |
Dinsdag de ecu en de kabelbomen in het motorruim plaatsen.
benz leidingen aansluiten, massapunten aansluiten, koelvloeistof afvullen, olie pijlen en starten maar :D |
Ik denk je bent allang klaar ;)
|
Ha nee, auto staat in apeldoorn ik woon in leiden.
En De donor staat in rotterdam.. :rolleyes: De eigenaar heeft niet voldoende kennis dus ik doe het hoofdzakelijk. Vandaag alles aangesloten, dash erin Verrek! Stuurhendels passen niet op de plek.. Contactslot van een oud type is dus anders dan een nieuw type.. En knipperlicht/koplamp stekkers zijn anders, en verlichtingschakelaar is anders. Effe geen rekening mee gehouden :( Dus van het weekend weer langs de donor Balen! Had gehoopt em te kunnen starten vandaag. |
All times are GMT +1. The time now is 10:01. |