OZ Turbo Projectje
Gisteren mee begonnen, OZ turbo's 7*15 ET 33.:
Ze waren zo: Na het demonteren en beetje verfafbijt en een hoop geschuur zijn de randen zo geworden en de harten ook al wat netter. Aanstaande maandag de harten stralen. Dan moet er natuurlijk nog een kleurtje op de harten. Ik laat nieuwe centercaps draaien met een platte deksel en wou het hart van de velg zwart doen of moonlight blue zoals de kleur van mijn auto. Foto van de 120 boutjes en moertjes: Zoek de verschillen: En vanmiddag rond 15:00, na zo'n 5 uur polijsten: |
goed bezig!!!!! Ziet er netjes uit!
|
ziet er goed uit !!!
ik zou het hart zwart doen is super ! zijn super wielen ! |
woooooow :eek: dat resultaat na 5 uur al!!!!!!!! ziet er echt meesterlijk uit, ben benieuwd hoe het in combi staat met de kleur van de harten
|
Mooi hoor!!
|
:eek: , ultiem mooie en tijdloze velgen, ;)
|
juistem, zo moeten de mijne ook weer worden.
|
Mooi hoor..........welke polijst spullen gebruik je??
Merk, waar te koop etc. |
wow!! :eek:
dat glimt!! :D:D |
mooi whore ! :cool:
|
oh my god....... lekkah lekkah :cool:
|
Ebay polijst set.
Ik heb dit polijst setje gekocht. Pasta's zijn van Unipol. Was meer try and buy setje maar bevalt aardig goed. Nadeel van die 100mm schijven en boormachine dat snel de toeren wegvallen zo gauw als je wat kracht set. Heb overigens een 1100 Watt Bosch boormachine gebruikt. |
Jezus wat zagen die wielen eruit, zal je wel bij grofvuil hebben gevonden? :)
|
:cool: die blinken !!
Heb jij zo'n speciale 10-kant gebruikt voor de boutjes los te krijgen of heb je ze op een andere manier losgekregen?? Moet mijn OZ Turbo's ook een demonteren, maar vind nerges een 10-kant dopje :confused: ... greetz |
Nee Mel, volgens mij lagen ze ergens bij jou onder een afdakje ;)
der_polofahrer, ik heb de speciale doppenset gekocht voor OZ velgen, tevens te gebruiken bij AMG velgen. Heb ik in Duitsland gekocht, set bestaat uit 2 doppen en een soort torx dop. Kreeg ze anders maar op geen enkele manier los |
Quote:
wat was je kwijt voor deze doppenset als ik vragen mag?? |
@Tjaap:Wou dat ik ze nooit had weg gedaan!
|
ik ben maar wat blij, bij mij gaan ze voorlopig iig voor geen goud de deur uit.
op mania bood een engelsman me z'n versklaargemaakte BBS RS ervoor in ruil. |
oz turbo onder een lupo ;)
|
wow geheel mijn smaak !!! :cool: :cool: :cool:
|
Quote:
Het setje was niet goedkoop, heb er 150 Euro voor betaald, maar ik ben eerst naar 5 autospeciaal zaken geweest met de velg onder mijn arm geweest maar ze zaten allemaal met verbazing naar de boutjes te kijken. En volgens mij heeft Peter me toen getipt over die boutjes |
Quote:
Klaargemaakt RS set is toch zowat goud Tjaap??? Welke ET waarde heb jij? Wat vind het raar dat ik er een vw nummer in heb staat of zijn die italianen zo slim om zo alles te nummeren??? Wie kan dat even helder maken? |
het zou kunne dat ze voor vw ooit gemaakt zijn ( beats me dead welke dan ...)
dan moet er een vw nr instaan + enkele ingredienten die in de velg zitten ( Bv Mg 1< Si 80< etcetc dit in verband met de crasch tests ( moet een bepaalde sterkte hebben als ze standaard door een autofabriek worden geleverd ) bv BBS is ( als er een vw nr instaat ) de rand 6 - 7 mm dik en is het retail , dus " gewoon " gekocht voor een willekeurige auto is de rand nog maar 3 mm ;) en er moeten dan in dld Tuf papieren bijzitten voor die bepaalde auto met die velgen . veel velgenmerken hebben zusternamen voor tuners ( OZ , strosek ) etcetc dacht dat jaap trouwens 7.5 had , aan de rand te zien ...dacht ik gezien te hebben . :confused: p.s. ik had 180,- betaald voor de set. ( + al 2 x 1 kapot gedraaid ) is 10 kant (m7 boutkop maat 8 , moer maat 10 , inwendig 8 ) |
ooit es klaargemaakt. |
Peter, ik zie dat die deksels clean zijn.
Hoe zet je dat boutje dan vast???? Of heb je er een klik systeem voor gemaakt alla RM's? |
Weet jij van buiten hoe breed uw buitenringen zijn? Heb net 'tzelfde setje, ook 7j et33
|
0.5 inch , de 7.5 zijn 1 inch . als ik me goed herinner.
16-ventiler , de punt is gelijk de moer , met een made schroefje als borg . ;) |
Quote:
echt uber geile velgen!!!!!!! |
hey ik ben ook bezig met die velgen maar nu is mijn vraag bij wie moet ik zijn als ik dei boutjes moet hebben is het enige wat ik nog nodig heb dan zijn ze klaar bijna dan!!!
|
bruut hoor!!
|
toch vind ik bbs mooier...maar deze zien er ook al super uit!
|
Zijn er al foto's van het eind resultaat ?
Ik ben erg benieuwd. |
Bling Bling !!
|
zo eindelijk deze velgen maar eens afmaken:
Heb platte deksels laten maken, weet alleen niet of ik die plaats. Zal ik foto's van maken als ik ze binnen heb. |
Platte deksels ook eindelijk klaar, nu alleen nog even spuiten.
|
Ziet er goed uit !!
|
mooie velgen gaat het worden.
|
Je hebt langer over een set velgen gedaan dan ik over de gehele restauratie van mijn auto... :D
|
:lmao:
en ze zijn nog niet eens klaar ;) |
ziet er supermooi uit man!
|
All times are GMT +1. The time now is 14:43. |