Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 1 rallycross (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92526)

fauzzi 17-11-2011 17:12

golf 1 rallycross
 
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een rallycrosser op te bouwen.
Een hele tijd geleden een crossauto overgekocht eigenlijk voor de schokdempers en de motor.Maar na wat denkwerk begonnen aan de kas om te bouwen voor de rallycross.Nu een jaar na de aankoop van een huis terug eraan begonnen.

Ik ben opzoek naar ideeen om mijn voorste ophanging breder te maken zonder centimeters spoorverbreders te plaatsen.
Alle tips en tricks zijn welkom.

Ik zal nu en dan een update plaatsen voor de geinteresseerde.

grtz Fauzzi

M.I.V. Design. 17-11-2011 17:16

u draagarmen en assen vervangen door andere (golf 3 ofzo) als dat past?
We zijn nu met een corsa b bezig met subframe van een astra en aandrijfassen, die zijn enkele cm's breder en steviger als draagarmen van een corsa.
Zo krijg je extra camber vanvoor dus beter wegligging in de bochten

Wim. 17-11-2011 17:57

Voor een golf 1 is er niks wat origineel geleverd is en wat breder staat.
Weet niet wat het regelement toelaat? Bijvoorbeeld zelf draagarmen maken?
Wat voor klasse ga je rijden?

fauzzi 17-11-2011 21:22

Dat past allemaal niet nee.
De ophanging kan je kiezen dus zelf maken kan.
Dan het volgend punt... de aandrijfassen? welke kan je hier voor gaan gebruiken?
Heb er een 16V abf blok in met een 020 bak er tegen.

René 17-11-2011 21:25

aloha! interessant project..heb je ook al foto`s van de auto?
qua draagarmen zou je inderdaad zelf iets kunnen maken met buizen...zo kan je zelf bepalen hoe breed je hem op `t spoor wilt hebben.

Ook voor de aandrijfassen kan je kiezen voor iets customs; hokomineet die past aan de bak met een stukje aandrijfas, homokineet die past in het fusee met een stukje aandrijfas en die op maat aan elkaar (laten) maken.

J-9A-N 17-11-2011 21:31

Aandrijfassen van de golf 3 pakken die zijn 2,5 a 3 cm langer , en dan daar de draagarmen en stuurstangen op "pas" maken.

René 17-11-2011 21:34

pcies...en dan zo`n draagarm fabriceren:







Kijk hier maar eens:

http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=92767

De eigenaar (Marco) zit hier ook op `t forum...misschien reageert ie nog wel ff;)

fauzzi 17-11-2011 21:39

Ik zal hier eens proberen enkele foto's te posten.
Die aandrijfassen laten lassen en balanceren gaat niet houden vrees ik ?
die van n golf 3 zou misschien wel kunnen werken als de lengte's links en rechts ervan kloppen, de koppen omzetten zal wel geen probleem zijn.

MelG60 17-11-2011 21:40

Rallycross waar? Welk niveau? Van stalen pijp zelf draagarmen maken (of kopen) zo kan je zelf je spoorbreedte bepalen.

fauzzi 17-11-2011 21:48

In België, Ik heb 2 jaar de regionale competitie gereden (vas).Maasmechelen en Arendonk.
De laatste 2jaar met verschillende auto's opendeur weekenden gereden (volksrace).
Volgend jaar wil ik met de golf eerst opendeur weekends rijden.
het jaar erna waarschijnlijk terug de vas competitie rijden.maar dat is nog niet zeker.

fauzzi 17-11-2011 22:00

hier een foto hoe m er nu ongeveer uit ziet.


MelG60 17-11-2011 22:19

Je kan zulke draagarmen (of sets met de uniballs en scharnierpunt om ze zelf te lassen) kopen bij bv http://vrijestandaard.nl/dijkstra.html SP2000 en volgens mij had GDStech ze ook.

René 17-11-2011 22:29

Quote:
Originally Posted by MelG60
Je kan zulke draagarmen (of sets met de uniballs en scharnierpunt om ze zelf te lassen) kopen bij bv http://vrijestandaard.nl/dijkstra.html SP2000 en volgens mij had GDStech ze ook.


Klopt, Arno Gons (GDS) had ze wel altijd op z`n site staan, had net gekeken, maar kon ze niet terugvinden. Heeft al wel heel wat ervaring met het construeren van wielophangingen...jarenlang monteur geweest in de ovalracing. Heeft bij me op MBO gezeten en had toen altijd al mooie verhalen over z`n zelf gefabriceerde motoronderdelen die hij tijdens de praktijklessen had gemaakt :D

Wim. 18-11-2011 00:15

Ik weet niet met hoeveel vermogen jij gaat rijden, maar in de vrijestandaard en Superstandaard hier in de regio rijden ze met geharde assen. Die kan je op maat laten maken en zijn veel sterker dan de originele. Ik denk dat Simon Peetoom dat kan regelen. Ook heeft hij geharde homokineten. Hij is het adres voor aangepaste versnellingsbakken. Www.sp2000racing.nl

En draagarmen zou je van Chroommolybdeen kunnen maken.
De buizen, draadbussen en unibolts etc kan je bij Groot in Winkel halen.
Www.25crmo4.nl

fauzzi 18-11-2011 16:20

Thanks mannen, dat is allemaal info waar ik wat aan heb.
Heb eens gebeld hier en daar. Ben ondertussen al wat wijzer geworden.
Mijn achteras had ik 4cm per kant verbreed, dat zou waarschijnlijk al wat te veel zijn.
Als iemand me kan verder helpen met misschien wel de ideale maten voor en achter hoor ik het graag.

MelG60 18-11-2011 16:22

Zorg dat je spoorbreedte voor meer is dan achter, dat stuurt het beste.

VWStatic 18-11-2011 20:12

mooi werk

ben beneiuwd naar het resultaat
en wat die doet in de compentitie

JerryGT 18-11-2011 22:17

Quote:
Originally Posted by Wim.
Ik weet niet met hoeveel vermogen jij gaat rijden, maar in de vrijestandaard en Superstandaard hier in de regio rijden ze met geharde assen. Die kan je op maat laten maken en zijn veel sterker dan de originele. Ik denk dat Simon Peetoom dat kan regelen. Ook heeft hij geharde homokineten. Hij is het adres voor aangepaste versnellingsbakken. Www.sp2000racing.nl

En draagarmen zou je van Chroommolybdeen kunnen maken.
De buizen, draadbussen en unibolts etc kan je bij Groot in Winkel halen.
Www.25crmo4.nl



Herman Morsink uit Lelystad!

Zelf gemaakte wiel en bak flenzen met Audi 200 en BMW homkineten. Wekrt prima!

fauzzi 19-11-2011 02:09

:thumbup: Even laten bezinken..De motor zou volgens de testbank papieren iets van 180 pk hebben.Dat moeten de assen normaal wel een tijdje kunnen houden.
Nog enkele foto's van het project.


In een zotte bui een A3 dach erin gelepeld :screwy:



even met wat klei spelen


beetje polyester


en nog afweken



De kooi die erin zat heb ik eruit geslepen en deze erin gelast volgens vas normen.

fauzzi 22-11-2011 16:56

Even een update van het weekend.
De achterste veerkommen aangepast om meer hoogteregeling te krijg ivm de lange proflex schokdempers.
Ook een radiator gehaald die wat lager is dan de vorige. :thumbup:








René 22-11-2011 17:43

Gaaf project hoor! :cool:

GTI-BOY 01-12-2011 13:55

Hoegaat ie hier ? Vet Project !!

Melvin 01-12-2011 16:12

Zou je met de aanpassing van de vering op die manier nog door de APK komen? (ik weet dat het voor jouw crosser niet belangrijk is, maar wil al langer ooit eens iets geks doen met een Golf 1 ;))

Wim. 01-12-2011 17:33

Het is wel netjes zo, maar ik vind het een behoorlijk omslachtige manier. Je kan makkelijker het punt op de achteras omlaag brengen, dat doen wij altijd met de crossautos. Dan houd je ook je veerweg van je schokbreker.

fauzzi 03-12-2011 14:58

Het onderste ophangpunt verlagen was ik niet opgekomen.
Ben uiteindelijk wel tevreden van mijn werk. ;)
Of zo'n aanpassing ook door de apk komt denk ik
niet. Maar ik heb geen idee van de nederlandse regelgevingen.

Momenteel ben ik bezig met de radiator bevesteging die achterin komt en de luchtgeleiding erheen.dit alles moet ook volledig afgeschermd worden van de bestuurdersruimte.
Dus iemand met ideeen en foto's van zowat laat maar komen...

VWStatic 04-12-2011 23:01

ziet er goed uit ben beneiuwd naar het resultaat en wat hij in de cross doet
succes met het project

René 05-12-2011 00:15

lekker bezig!

Je zou voor voorziening van frisse lucht voor de radiateur een luchtinlaat kunnen maken in het dak met luchtgeleiding naar de radiateur...of luchtinlaten in het zijpaneel maken luchtgeleiding...dikke slangen ofzo.

fauzzi 08-12-2011 16:17

Die dingen zijn me ook bekend. maar zoek eigenlijk foto's van verschillende constructies om dan de " beste " keuze te maken.

Iemand hier al eens ooit geprobeerd om de schakelmekaniek omhoog te halen?

grtz

René 08-12-2011 18:25

even een kijkje nemen in het motorsports topic :)

Wim. 08-12-2011 18:26

Moeten er ook ramen in komen? Blijf je met een 020 bak rijden?
Ik heb veel kabelschakel systemen gemaakt op 020 bakken voor de cross.
Ik zal wel ff kijken of ik een foto kan vinden van het systeem. Ik gebruik daarbij het systeem van een Toyota Starlet (Oud model) of die van een Mitshubitie Colt. Die heeft ook dikkere kabels en het leent zich er beter voor om op een 020 bak pas te maken.

fauzzi 08-12-2011 21:37

Quote:
Originally Posted by René
even een kijkje nemen in het motorsports topic :)


Zal ik eens doen.thanks :thumbup:

fauzzi 08-12-2011 22:01

Hey Wim, er komen inderdaad behalve de orginele voorruit ramen in van lexaan en een aangepaste 020 bak komt erop.
Foto's en eventueel wat uitleg kwa type wagens en aanpassingen zouden zeer geapprecieerd worden.Wil ik graag wel eens proberen namaken. ;)

Ik zal eens een foto posten van mijn vorige crossbakken.

fauzzi 08-12-2011 23:05

Eerst


naderhand


https://lh4.googleusercontent.com/-...4_6697481_n.jpg

<hier mijn vriendin in aktie met inmiddels ook verkochte mk3 16V.kan ze me noch steeds niet vergeven ;)



IN oktober heb ik deze volvo 2300cc nog op de vangrail gereden :rolleyes:


René 29-04-2012 22:05

nog updates?

Gijs 29-04-2012 23:47

Vet project, had 'm nog niet eerder gezien :)

Quote:
Originally Posted by Melvin - AHC
Zou je met de aanpassing van de vering op die manier nog door de APK komen? (ik weet dat het voor jouw crosser niet belangrijk is, maar wil al langer ooit eens iets geks doen met een Golf 1 ;))

Waarom niet? Er wordt getoetst op roestschade en deugdelijke bevestiging. Het laatste is nogal een ruim begrip, en kan per APK keurstation/keurmeester verschillen. Persoonlijk zie ik geen reden om zoiets als bovenstaande af te keuren. :)

fauzzi 01-05-2012 10:36

Niet echt, heb nog enkele onderdelen gekocht.
Ben momenteel aan een eigen hobby garage aant bouwen.
75m² met kelder. dus de golf is weer even aan de kant geschoven maar zeker niet vergeten ;-)

fauzzi 14-08-2012 10:23

Hey, hier nog eens een kleine update tssn alle drukte door.
Ben nog steeds aan de garage bezig "schiet ook niet echt op in men 1tje" :rolleyes:


maar ik heb nog wel wat spullen gekocht voor de crossbak.
en ondertussen een kindje gemaakt.dus eigenlijk toch niet stilgezeten :thumbup: haha..


aluminium waterpomp 115l



pacet high flow ventilator



elektrische stuurbekrachtiging met potmeter om de weerstand te bedienen



long acre binnenspiegel



verplicht stickersetje




t-stuk en l-stuk voor op de webers



zwarte hoodpins




bevestegings materiaal voor de leidingen



en modderflappen met brackets


fauzzi 19-10-2012 16:55

Heb besloten de Webers eraf te doen en itb's te plaatsen.
Ben er nog niet uit of het Jenvey's of die van KMS worden.
Als iemand interesse heeft in de Webers 45mm mag het me laten weten.

fauzzi 11-11-2012 13:05

De KMS itb's 45mm zijn aangekomen met kelken van 75mm




Ik heb de kop van de motor gehaald en die gaat nu verder bewerkt worden zodat er nog wat meer lucht en benzine doorheen gejaagd kan worden.

Ben ook nog even met de elektrische stuurbekrachteging bezig geweest om deze in te korten. daar moet nu een centreer busje voor gedraaid gaan worden.

René 11-11-2012 16:36

Lekker bezig! Mooie onderdeeltjes allemaal!!
Ben ook benieuwd naar die garage, want dat wordt een ruim hok zo te zien!


All times are GMT +1. The time now is 11:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.