golf 1 rallycross
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een rallycrosser op te bouwen. Een hele tijd geleden een crossauto overgekocht eigenlijk voor de schokdempers en de motor.Maar na wat denkwerk begonnen aan de kas om te bouwen voor de rallycross.Nu een jaar na de aankoop van een huis terug eraan begonnen. Ik ben opzoek naar ideeen om mijn voorste ophanging breder te maken zonder centimeters spoorverbreders te plaatsen. Alle tips en tricks zijn welkom. Ik zal nu en dan een update plaatsen voor de geinteresseerde. grtz Fauzzi |
u draagarmen en assen vervangen door andere (golf 3 ofzo) als dat past?
We zijn nu met een corsa b bezig met subframe van een astra en aandrijfassen, die zijn enkele cm's breder en steviger als draagarmen van een corsa. Zo krijg je extra camber vanvoor dus beter wegligging in de bochten |
Voor een golf 1 is er niks wat origineel geleverd is en wat breder staat.
Weet niet wat het regelement toelaat? Bijvoorbeeld zelf draagarmen maken? Wat voor klasse ga je rijden? |
Dat past allemaal niet nee.
De ophanging kan je kiezen dus zelf maken kan. Dan het volgend punt... de aandrijfassen? welke kan je hier voor gaan gebruiken? Heb er een 16V abf blok in met een 020 bak er tegen. |
aloha! interessant project..heb je ook al foto`s van de auto?
qua draagarmen zou je inderdaad zelf iets kunnen maken met buizen...zo kan je zelf bepalen hoe breed je hem op `t spoor wilt hebben. Ook voor de aandrijfassen kan je kiezen voor iets customs; hokomineet die past aan de bak met een stukje aandrijfas, homokineet die past in het fusee met een stukje aandrijfas en die op maat aan elkaar (laten) maken. |
Aandrijfassen van de golf 3 pakken die zijn 2,5 a 3 cm langer , en dan daar de draagarmen en stuurstangen op "pas" maken.
|
pcies...en dan zo`n draagarm fabriceren:
Kijk hier maar eens: http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=92767 De eigenaar (Marco) zit hier ook op `t forum...misschien reageert ie nog wel ff;) |
Ik zal hier eens proberen enkele foto's te posten.
Die aandrijfassen laten lassen en balanceren gaat niet houden vrees ik ? die van n golf 3 zou misschien wel kunnen werken als de lengte's links en rechts ervan kloppen, de koppen omzetten zal wel geen probleem zijn. |
Rallycross waar? Welk niveau? Van stalen pijp zelf draagarmen maken (of kopen) zo kan je zelf je spoorbreedte bepalen.
|
In België, Ik heb 2 jaar de regionale competitie gereden (vas).Maasmechelen en Arendonk.
De laatste 2jaar met verschillende auto's opendeur weekenden gereden (volksrace). Volgend jaar wil ik met de golf eerst opendeur weekends rijden. het jaar erna waarschijnlijk terug de vas competitie rijden.maar dat is nog niet zeker. |
hier een foto hoe m er nu ongeveer uit ziet.
|
Je kan zulke draagarmen (of sets met de uniballs en scharnierpunt om ze zelf te lassen) kopen bij bv http://vrijestandaard.nl/dijkstra.html SP2000 en volgens mij had GDStech ze ook.
|
Quote:
Klopt, Arno Gons (GDS) had ze wel altijd op z`n site staan, had net gekeken, maar kon ze niet terugvinden. Heeft al wel heel wat ervaring met het construeren van wielophangingen...jarenlang monteur geweest in de ovalracing. Heeft bij me op MBO gezeten en had toen altijd al mooie verhalen over z`n zelf gefabriceerde motoronderdelen die hij tijdens de praktijklessen had gemaakt :D |
Ik weet niet met hoeveel vermogen jij gaat rijden, maar in de vrijestandaard en Superstandaard hier in de regio rijden ze met geharde assen. Die kan je op maat laten maken en zijn veel sterker dan de originele. Ik denk dat Simon Peetoom dat kan regelen. Ook heeft hij geharde homokineten. Hij is het adres voor aangepaste versnellingsbakken. Www.sp2000racing.nl
En draagarmen zou je van Chroommolybdeen kunnen maken. De buizen, draadbussen en unibolts etc kan je bij Groot in Winkel halen. Www.25crmo4.nl |
Thanks mannen, dat is allemaal info waar ik wat aan heb.
Heb eens gebeld hier en daar. Ben ondertussen al wat wijzer geworden. Mijn achteras had ik 4cm per kant verbreed, dat zou waarschijnlijk al wat te veel zijn. Als iemand me kan verder helpen met misschien wel de ideale maten voor en achter hoor ik het graag. |
Zorg dat je spoorbreedte voor meer is dan achter, dat stuurt het beste.
|
mooi werk
ben beneiuwd naar het resultaat en wat die doet in de compentitie |
Quote:
Herman Morsink uit Lelystad! Zelf gemaakte wiel en bak flenzen met Audi 200 en BMW homkineten. Wekrt prima! |
:thumbup: Even laten bezinken..De motor zou volgens de testbank papieren iets van 180 pk hebben.Dat moeten de assen normaal wel een tijdje kunnen houden.
Nog enkele foto's van het project. In een zotte bui een A3 dach erin gelepeld :screwy: even met wat klei spelen beetje polyester en nog afweken De kooi die erin zat heb ik eruit geslepen en deze erin gelast volgens vas normen. |
Even een update van het weekend.
De achterste veerkommen aangepast om meer hoogteregeling te krijg ivm de lange proflex schokdempers. Ook een radiator gehaald die wat lager is dan de vorige. :thumbup: |
Gaaf project hoor! :cool:
|
Hoegaat ie hier ? Vet Project !!
|
Zou je met de aanpassing van de vering op die manier nog door de APK komen? (ik weet dat het voor jouw crosser niet belangrijk is, maar wil al langer ooit eens iets geks doen met een Golf 1 ;))
|
Het is wel netjes zo, maar ik vind het een behoorlijk omslachtige manier. Je kan makkelijker het punt op de achteras omlaag brengen, dat doen wij altijd met de crossautos. Dan houd je ook je veerweg van je schokbreker.
|
Het onderste ophangpunt verlagen was ik niet opgekomen.
Ben uiteindelijk wel tevreden van mijn werk. ;) Of zo'n aanpassing ook door de apk komt denk ik niet. Maar ik heb geen idee van de nederlandse regelgevingen. Momenteel ben ik bezig met de radiator bevesteging die achterin komt en de luchtgeleiding erheen.dit alles moet ook volledig afgeschermd worden van de bestuurdersruimte. Dus iemand met ideeen en foto's van zowat laat maar komen... |
ziet er goed uit ben beneiuwd naar het resultaat en wat hij in de cross doet
succes met het project |
lekker bezig!
Je zou voor voorziening van frisse lucht voor de radiateur een luchtinlaat kunnen maken in het dak met luchtgeleiding naar de radiateur...of luchtinlaten in het zijpaneel maken luchtgeleiding...dikke slangen ofzo. |
Die dingen zijn me ook bekend. maar zoek eigenlijk foto's van verschillende constructies om dan de " beste " keuze te maken.
Iemand hier al eens ooit geprobeerd om de schakelmekaniek omhoog te halen? grtz |
even een kijkje nemen in het motorsports topic :)
|
Moeten er ook ramen in komen? Blijf je met een 020 bak rijden?
Ik heb veel kabelschakel systemen gemaakt op 020 bakken voor de cross. Ik zal wel ff kijken of ik een foto kan vinden van het systeem. Ik gebruik daarbij het systeem van een Toyota Starlet (Oud model) of die van een Mitshubitie Colt. Die heeft ook dikkere kabels en het leent zich er beter voor om op een 020 bak pas te maken. |
Quote:
Zal ik eens doen.thanks :thumbup: |
Hey Wim, er komen inderdaad behalve de orginele voorruit ramen in van lexaan en een aangepaste 020 bak komt erop.
Foto's en eventueel wat uitleg kwa type wagens en aanpassingen zouden zeer geapprecieerd worden.Wil ik graag wel eens proberen namaken. ;) Ik zal eens een foto posten van mijn vorige crossbakken. |
Eerst
naderhand https://lh4.googleusercontent.com/-...4_6697481_n.jpg <hier mijn vriendin in aktie met inmiddels ook verkochte mk3 16V.kan ze me noch steeds niet vergeven ;) IN oktober heb ik deze volvo 2300cc nog op de vangrail gereden :rolleyes: |
nog updates?
|
Vet project, had 'm nog niet eerder gezien :)
Quote:
Waarom niet? Er wordt getoetst op roestschade en deugdelijke bevestiging. Het laatste is nogal een ruim begrip, en kan per APK keurstation/keurmeester verschillen. Persoonlijk zie ik geen reden om zoiets als bovenstaande af te keuren. :) |
Niet echt, heb nog enkele onderdelen gekocht.
Ben momenteel aan een eigen hobby garage aant bouwen. 75m² met kelder. dus de golf is weer even aan de kant geschoven maar zeker niet vergeten ;-) |
Hey, hier nog eens een kleine update tssn alle drukte door.
Ben nog steeds aan de garage bezig "schiet ook niet echt op in men 1tje" :rolleyes: maar ik heb nog wel wat spullen gekocht voor de crossbak. en ondertussen een kindje gemaakt.dus eigenlijk toch niet stilgezeten :thumbup: haha.. aluminium waterpomp 115l pacet high flow ventilator elektrische stuurbekrachtiging met potmeter om de weerstand te bedienen long acre binnenspiegel verplicht stickersetje t-stuk en l-stuk voor op de webers zwarte hoodpins bevestegings materiaal voor de leidingen en modderflappen met brackets |
Heb besloten de Webers eraf te doen en itb's te plaatsen.
Ben er nog niet uit of het Jenvey's of die van KMS worden. Als iemand interesse heeft in de Webers 45mm mag het me laten weten. |
De KMS itb's 45mm zijn aangekomen met kelken van 75mm
Ik heb de kop van de motor gehaald en die gaat nu verder bewerkt worden zodat er nog wat meer lucht en benzine doorheen gejaagd kan worden. Ben ook nog even met de elektrische stuurbekrachteging bezig geweest om deze in te korten. daar moet nu een centreer busje voor gedraaid gaan worden. |
Lekker bezig! Mooie onderdeeltjes allemaal!!
Ben ook benieuwd naar die garage, want dat wordt een ruim hok zo te zien! |
All times are GMT +1. The time now is 11:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.