Paar vraagjes Golf 2
Weer opnieuw aangepast!
Centrale vergrendeling van mijn Golf 2, als ik de auto van slot haal, of juist op slot doe, branden alleen de rechter knipperlichten. Hoe kan ik er voor zorgen dat de linker ook weer gaan branden? Zal waarschijnlijk ergens een draadje los zitten, maar ik heb echt geen flauw idee welke dat zou kunnen zijn, en waar. Gaskabel van deze zelfde auto schiet nu met enige regelmaat los, zeer irritant en ook wel erg gevaarlijk. Vorige eigenaar heeft het rubber van het gaspedaal vervangen, alleen daar schiet de gaskabel dus erg makkelijk uit. Heb er nu heel provisorisch een tyrerap bij in gedrukt, maar ook daar is die uit geschoten. Iemand die mij kan helpen met deze twee vragen? |
Je kan alles laten zitten
alles past 1 op 1 heb toen het zelfde gedaan |
Quote:
Top! Dan kan ik daar ook aan gaan beginnen. Bedankt voor de reactie. :) |
Quote:
Graag gedaan Al zou ik wel als ik jou was de remmen van een GTI of G60 plaatsen want die masieve schijven is geen aan rader :tongue: |
Quote:
Ja dat is uiteindelijk ook wel de bedoeling. :) Ik ga de te lange route nemen, van 1.3 naar 1.6, als die 1.6 er in zit kan ik verder alles laten zitten en dan de 1.8 er in hangen. :) |
uuhm
ik zou het anders doen als ik eerlijk ben. Want je moet wel je kabelboom omleggen en een brandstofpomp plaatsen achter dat is echter niet het zelfde maar dacht dat je dat wel begrepen had |
Quote:
Ja dat begrijp ik ook wel. Voor mij is het voor nu handiger om er eerst een 1.6 van te maken. Kan ik ook eindelijk wat zuiniger en met minder toeren rijden door een 5e versnelling. Ook zal het niet zo zijn dat die 1.6 er een paar maanden in zit, dat zal wel een paar jaar zijn. Rustig aan verbeteren. :) |
Waarom niet alle onderdelen bij elkaar sprokkelen en de 1.8 GTI inbouwen als je alles compleet hebt? Nu kost het alleen maar extra werk en geld als je eerst een 1.6 wil inbouwen....en om dat nou te doen om zuiniger te rijden...denk niet dat je er veel mee opschiet :)
|
Ik sluit me aan bij wat rené zegt
Ik zou er meteen een 16v van maken dan spaar je meer geld uit als dat je er eerst een 1.6 van maakt |
Is misschien wel een goed plan ja.
Even een andere vraag; past de 5-bak van een 1.6 op mijn 1.3 motor? |
Dat past wel ja
|
nee dat past niet....1.3 is smallblock en een 1.6 is een bigblock.
|
Weetje dat zeker ?
naar mijn weten past een 5 bak op een 1.3 ik kan natuurlijk de plank mis slaan Edit: Klopt wat rené zegt er past indd geen 5 bak op een 1.3 |
Als je toch zo'n 1.3 hebt, met injectie.
Die lopen naar mijn weten toch best pittig en redelijk zuinig. Waarom dan eerst naar een 1.6 en uiteindelijk GTI? Laat 'm lekker zitten, en duw je dat geld in het GTI blok :) |
die 1.3 [ongeacht of het injectie is] is sowieso zuiniger dan een 1.6 met zo'n schijt carb erop.
gewoon gelijk naar gti ombouwen of helemaal afblijven,zo'n 1.6 met 2e2 carb word je echt niet blij van. |
Oké, nou dan zal ik de 1.6 wel overslaan. Delen zoals de versnellingsbak, kabelboom en brandstofpomp van de 1.6, die kan ik wel gebruiken voor de GTI? En zijn er nog meer dingen die ik kan gebruiken? Wil nu al zo veel mogelijk verzamelen, zodat als ik ergens een GTI blok op de kop kan tikken, ik deze er ook meteen in kan lepelen. :)
|
contact corrado-usa eens,die heeft een complete gti liggen voor sloop.heb je alles ineens.is een fris motortje,zover ik weet.
|
brandstofpomp van een 1.6 is mechanisch en zit aan het onderblok. Die van een GTI hangt naast de brandstoftank.
Versnellingsbak past...zijn beide 020 bakken. Kabelboom stelt niet zoveel voor..zoveel zit er niet op een 1.6 carb of 8V/16V gti. Mooiste is een complete auto (sloop GTI) kopen en die als donor gebruiken voor de ombouw. Weet je zeker dat je alles compleet hebt. |
@ De Pul: high 5!
|
Thanks heren! Denk dat ik dat maar eens eventjes ga doen. :)
|
pb verstuurd.
|
Wat ik hier mis in het verhaal is de remmerij, zie altijd wel dat er gesproken word over een swap naar een zwaardere motor! Maare de remmerij lijkt mij heel belangrijk in deze!
Greetz |
Ja dat staat ook nog op mijn verlanglijstje! Heb al een berichtje gedaan naar corrado-usa. Hij vertelde mij dat hij een complete motor had. Wellicht zitten er ook remmen bij.
|
Ik trap deze nog eventjes om hoog met de vraag; Kan er op die 1.8 8v een turbo gezet worden?
|
Niet zomaar, dan moet je de compressie verlagen, en volgens mij kan je dat op de smerige manier doen is een dikke stalen koppakking, of zuigers van een 20vt, plus natuurlijk de nodige versterkingen en aanpassingen, ben er niet zo bekend mee maar dat is wat ik heb gelezen. Het is niet zomaar een turbo erop en blazen, want dan blaas je hem letterlijk uitelkaar :)
|
Ja uit elkaar blazen lijkt me ook niet best. Motor moet natuurlijk wel in tact blijven. :) Eens zien of er meer mensen zijn die dit uitgespookt hebben, en mij dus van informatie kunnen voorzien. Wil in ieder geval de 1.8 van corrado-usa overnemen, en wellicht daar een turbo op dumpen.
|
dumpen nog wel,ik ben benieuwd.ben toevallig met een turbo ombouw bezig van een atmo blokje en ligt nu al weer even stil omdat ik de centjes voor andere dingen nodig heb.
m.a.w. als je het een klein beetje betrouwbaar wil maken trek er dan maar gerust ettelijke duizenden euro's voor uit en dan heb je nog niet alles compleet. |
Quote:
Bij wijze van spreke he. Maar goed, je spreekt weer duidelijke taal, daar heb ik wel wat aan! Ik kan de centen op dit moment ook wel voor wat anders gebruiken, dus zal de turbo wel achterwegen laten. :) Bedankt! |
Quote:
de remmerij die op de golf van TS zit werd ook gebruikt voor o.a. de 90pk varianten van de mk2.het blokje wat ie op het oog heeft,heeft 107 pk. need i say more? |
Ik rijd nu altijd met stadslicht aan, zodra het donker wordt gaat het dimlicht aan, uiteraard. Maar, nu wil ik een setje G60 knipperlichten kopen, met stadslicht functie. Kan dit samen met het stadslicht van mijn koplampen gebruikt worden?
Ik bedoel, ik wil wel graag met Angel Eyes én knipperlichten rijden als stadslicht. :) |
Nog even een keertje omhoog.
|
ja kan,maar mag niet officieel.
|
Oké, bedankt voor je reactie. Dan ga ik toch andere knipperlichten halen!
|
Nog even een keer de eerste post aangepast met een nieuwe vraag. :)
|
Je kan de astappen van een golf3/vento/seat/golf2gti/corrado enz.. omzetten op de achteras die er nu onder zit.
|
Even weer omhoog, hoe kan het beste de rode bies op mijn grille herstellen?
|
Schuren met waterproof1200
Plakband/schilderstape over de rand plakken Dan met scalpel of stanlymes uitsnijden Gril verder afplakken en dan marsrood spuiten |
Centrale vergrendeling van mijn Golf 2, als ik de auto van slot haal, of juist op slot doe, branden alleen de rechter knipperlichten. Hoe kan ik er voor zorgen dat de linker ook weer gaan branden? Zal waarschijnlijk ergens een draadje los zitten, maar ik heb echt geen flauw idee welke dat zou kunnen zijn, en waar.
Gaskabel van deze zelfde auto schiet nu met enige regelmaat los, zeer irritant en ook wel erg gevaarlijk. Vorige eigenaar heeft het rubber van het gaspedaal vervangen, alleen daar schiet de gaskabel dus erg makkelijk uit. Heb er nu heel provisorisch een tyrerap bij in gedrukt, maar ook daar is die uit geschoten. Iemand die mij kan helpen met deze twee vragen? |
All times are GMT +1. The time now is 07:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.