Schroefset Golf Mk.2?
Heb hier al ontiegelijk veel auto's gezien die echt heel erg laag staan, dus er zijn hier vast genoeg mensen die mij even kunnen helpen. :)
Ik wil mijn Golf mk.2 '91 graag flink verlagen, het liefst zo goedkoop en laag mogelijk. Echter, het moet wel kwaliteit spul zijn. Dus mijn vraag is; Welk merk raden jullie mij aan? En wat moet dat dan kosten? Bedenk wel dat mijn auto mij €125,- gekost heeft in de aanschaf, dus een schroefset van boven de €500,- zal er niet in zitten gok ik zo. :p Edit: Heb dus iets gevonden, een schroefset bij SKG-Carstyling voor 169 euro. (Low budget actie, gaat 40 tot 70 mm omlaag) En op marktplaats heb ik iets gezien van TEC tuning, voor 200 euro. (60 mm rondom) |
die van SKG rijd ik mee, daarmee gaat je auto echt plat op pens. :D
|
Quote:
Oké, nice. Dat is wel gewoon goed spul dus neem ik aan? |
de woorden goedkoop en kwaliteit kun je bijna nooit in 1 zin gebruiken,of het moet over een prostituee uit een voormalig communistisch land gaan.
|
Quote:
Erg bedankt voor deze nuttige informatie. |
prijs/kwaliteit verhouding is prima jah!
|
Quote:
:lmao: |
Die goedkope setjes gaan zeker wel een aantal jaartjes mee (zit ook wel wat garantie op) dus voor dat geld kun je je geen buil vallen ;)
Als je laag wilt zou ik vooraf wel even de bumpstops inkorten of weglaten en als je echt heel laag wilt moet je aan de voorkant de kleine veertjes er tussenuit laten. |
Quote:
Dat setje dat ik bij SKG heb gezien gaat sowieso 4 cm lager, en kan tot max. 8 cm omlaag. Zal dus wel even kijken wat ik het meest comfortabel vind. :) In ieder geval bedankt! |
Quote:
wat verwacht je dan?als je een waardeloos geformuleerde vraag stelt die je met een klik op de search-button beantwoord kan zien,zou ik niet weten waarom ik er dan wel serieus moeite voor zou gaan doen. |
kep ook dat low budget setje onder de mijne, vind het een fijne set, en kan lekkahh laag :D
|
Heb inderdaad nog even gezocht, en gevonden dat de meeste mensen de schroefset van SKG aanbevelen over die van Sjaak. Dus SKG it is! Bedankt iedereen die geholpen heeft. :)
|
en, hoe bevalt die skg set ?
(ik ben ook op zoek naar iets om de wagen te droppen maar ik zie door de bomen het bos niet meer...) |
SKG is gewoon prima.
|
dat had ik al gevonden ;-)
maar hoe "keihard" is het als je met 65 serie banden rijdt en een cm of 8 a 9 omlaag gaat t.o.v. origineel ? |
maar dat was de vraag niet ;-)
|
Pak je de een schroefset van een Polo 6N
|
Heb je niemand in je omgeving die met zo een set rijd?
|
Ik rij al een paar jaar met tevredenheid op mijn Supersport set rond.
De mengen kwa hardheid zijn er over verdeeld, maar zou het zo weer kopen... |
welk low budget setje is eigenlijk het minste stuiter ?
ik heb zelf al eens met v-maxx gereden en die vond ik te stug. |
Quote:
is dat anders dan ? (ik ken alleen iemand met een v max set, dat is me echt veel te bouncy...) |
Quote:
polo 6n schroefset past wel op golf 2 maar poten zijn korter. dus dan is je auto wel heel laag en misschien niet zo heel stug, omdat de schroefset dan niet helemaal op zn laagst staat. |
Quote:
Dan zou je ook een set moeten kopen wat in hardheid te stellen is! Als je dan toch extreem plat wil :D |
Quote:
maar dan ik net zo goed stock spul van een 6n pakken dus, dan zakt hij ook al een heul end als die korter zijn immers... :screwy: |
het merk "Ditriech"/"Dietrich" (ook bij skg) is de comfortabelste.
|
Ik heb me triple s gekocht voor de mk2 vandaag,is ook niet te hard en niet te duur.
|
Quote:
ik dacht dat alleen de achterpoten verwisseld zijn, dus stock spul wordt het dan ook niet helaas... |
Quote:
ik kan deze niet vinden op de site van SKG. of is dit het "low budget" setje wat ze aanbieden? |
Een maatje ging langs bij SKG, en kreeg een schroefset mee van dat merk. je kan ze eens bellen of mailen.
|
Ik heb een schroefset eronder van Sjaak. :thumbup:
Persoonlijk vind ik deze te stug voor het rijden van langere afstanden. Hoe dit set ten opzichte van andere schroefsets is weet ik niet. Een schroefset van Sjaak is verder best prima! Als je 'm goed beschermd voor de winter blijft die prima te verstellen. Ik heb ook geen last van roest op de schroefpoten. :) Hou er ook rekening mee dat het gewicht van een auto behoorlijk veel verschilt. Ik heb even een paar losse kentekens opgezocht wat het gewicht is; 1.3 820 KG 1.6 825 KG GTI16V 933 KG G60 1032 KG 16vG60 1170 KG Verschil tussen 1.3 en 16vG60 = 350KG :rolleyes: Verschil tussen 1.3 en 16v = 113KG Verschil tussen 16v en 16vG60 =237KG Ik heb hetzelfde schroefset onder een 1.6 gehad. Hetzelfde schroefset zit nu onder mijn GTI16V. Ik merkte direct dat de auto minder stuiterterde en meer veert na het omzetten! :thumbup: |
@Wouter42: Ik heb datzelfde setje gezien, en ik had exact dezelfde vraag!
Ik ben blij dat jij hem gesteld hebt ;) Ik heb nog wel een aanvullende vraag: als ik hem 40/40 verlaag, is het dan nog te doen om er met 5 mensen, bagage en een aanhanger (niet allemaal tegelijk :p) mee te rijden? Ik wil dit setje monteren icm de standaard velgen, geeft dat nog problemen? |
Quote:
dit moet makkelijk gaan. indien je een klein beetje fatsoenlijk over drempels rijdt tenminste :) |
ik heb zelf momenteel een Vmaxx eronder, en ja ze zijn STUG... maar ik kan em nog zo laag zetten dat mn uitlaat (lees:bodem) over de grond schuurt :)... maar dan blijf ik haken achter elk steentje dat ietjes hoger is.... laatstaan drempel...
|
Oke, thnx!
Ik ben ook van plan mn golfje nog even te laten voorkeuren voor de apk (die is pas in september), want ik kan mn geld helaas maar 1x uitgeven ;) Ik las in de bentley dat er een speciale tool nodig is om de schotel los te maken (als ik het goed begrepen heb). Is het ook zonder te doen? |
All times are GMT +1. The time now is 15:28. |