Hoeveel kan het chassis hebben?
Hallo allemaal,
Wat ik me afvroeg is het volgende. Tot hoeveel pk/nm kun je gaan met een Golf 2 syncro chassis? Voordat hij kromtrekt etc? Het gaat om normaal straatgebruik :) |
zou dan eerst maar eens om een aandrijflijn gaan zoeken die zoveel vermogen aankan ,of je moet er een v8 in willen bouwen uit een dragster of zo.............
Want met een rallye aandrijflijn kun je tot zo'n 450 a 500 Nm gaan voor deze uit elkaar barst , en dan trekt je carroserie nog niet kapot/krom hoor ............. |
Quote:
Nouu uhm.. bij precies 857,64 pk en 567,75 nm. |
alleen moet je je afvragen of zo,n huifkar carrosserie geschikt is voor hoge snelheden ik denk het niet
|
Klaas heeft toen dik 250 gereden in de rallye ,maar echt veel sneller durfde hij ook niet hoor , dan is het niet echt meer leuk in een Golf Mk2 ............
Maar het optrekken met 320 pk en 450 Nm koppel is wel erg leuk werk :thumbup: |
Bij normaal straatgebruik maakt het niet zoveel uit hoeveel pk/Nm je hebt....
Het ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat. Ik heb hier laatst nog foto`s gezien van een Polo 2 1.3 waarvan de carrosserie begon te scheuren. Ga je met veel vermogen het circuit op, of sprinten, dan is het verstandig om de boel door te lassen en verstevigen waar nodig is...dan krijgt alles `t namelijk zwaar te verduren. Ik snap daarom ook niet echt waarom je het maximale pk/Nm wilt weten, als je hem gewoon voor "normaal straatgebruik" wilt gebruiken. |
Vluchtauto?? :D
|
ik heb met mijn golf 2 een paar maanden terug een behoorlijk stuk meegereden met een audi R8 dik boven de 200 geloof me die kerel in die auto zat heel relaxed achter het stuur links en rechts in te halen op een 3 baans weg terwijl ik toch het zweet in de handjes kreeg, mijn golf licht bovendien als een kart op de weg door allerlei aanpassingen die verder gaan dan de meesten hier maar 250+ pk in zo,n golfje 2 is al te veel
|
En als je een rolkooi installeerd, heb je dan minder kans dat het verkeerd gaat? Ik wil wel hard door de bocht en snel kunnen accelereren maar voor drempels rem ik wel goed af.
Uiteindelijk wil ik rond de 300 pk hebben. Dan hoeft het chassis niet doorgelast te worden? |
Gebeurt niet veel mee hoor , ik ken meerdere die met een originele carroserrie rijden ,ook zonder kooi met 300 plus pk's ,ook in een 'gewone ' gti.
Nu weet ik niet hoe jij je gaat gedragen met 300 pk's in een golf Mk2 voor 'normaal' straatgebruik natuurlijk ........ |
ik zou een andere auto kopen als je met zoveel pk,s wilt gaan rijden.
|
juist niet, dan heb je ook niet zoveel meer aan de pk's..
golf 2 is onder de 1000 kilo dus veel interessanter ;) |
Ik heb juist de MK2 syncro gekozen omdat het een vrij lichte auto is, zeker voor een 4wd. Op zich hoeft het ook niet een hele hoge top te hebben. Ik rij toch niet harder dan 200. Maar het gaat er mij vooral op dat ik snep optrek:)
|
is de aandrijflijn van een gewone syncro het zelfde als van een rallye ??
|
Rallye is sterker uitgevoerd.
Correctie, G60 is sterker uitgevoerd dan een normale syncrogolf. Rallye of normale carosserie maakt natuurlijk geen fluit uit. ;) |
het vermelden ook wel waard:
een 5 deurs chassis is sterker/steviger dan een 3 deurs chassis :thumbup: |
mijn mening is 300 pk niet wat veel voor gewoon straat gebruik.
grtjs |
Heb een vr6 turbo gehad met 355 pk en 550 nm koppel en niet doorgelast.
Nooit geen problemen gehad, was een g60 2wd koets met plak voorruit. Top snelheid 274 km/h op navi. |
natuurlijk zit er wel verschil in de golf 2 carrosserieen of denk je dat een cl even sterk is als die van een g60. ik heb in heel wat snelle auto,s gereden/meegereden maar mijn golf met 2.0 16vg60 en met veel aanpassingen, vind ik toch heel wat gevaarlijker aanvoelen op hoge snelheid dan een auto die daarvoor gemaakt is zeg maar.
|
ik had kw variant 2 en 17'' bbs eronder met 205/40/17.
Scheelt natuurlijk wel met een schroefset van 200 euro en wielen met banden die je niet ziet. Maar blijft wel spannend zo hard in een mk2 |
het is geen Citta,....
|
250 pk moet makkelijk kunnen.
type 1tjes bouwen ze ook van 1.1 naar 20vt met 250+ pk's en dan hangt deze motor ook nog in de carroserie. bij een golf2 staat de motor ook nog op een sub-frame en die zijn weer (nagenoeg)gelijk aan die van de golf3 waar ook een vr6 (groot gewicht) op staat met standaard bijna 200pk De carroserie zal het wel houden, ik zou zelf eerder kijken naar de aandrijving zoals de assen/wiellagers/remmen en de bevestiging van de homokineten in het wiellager. Bij diverse VAG modellen met MAAR een 100pk (tdi) zitten de kineten door het lager met een imbus rekbout al met 180NM+90graden vast terwijl bij een golf2 er een moer op zit die goed vast moet en geborgd moet worden. |
ik denk dat de carrosserie gewoon niet stijf genoeg is, ik heb geen ervaring met doorgelaste carrosserieen dus weet niet hoe dit voelt. mijn auto is voorzien van goede veren schokbrekers (koni) en verlaagt met aangepaste toplagers op de voorpoten boven onder en achter extra stabilisatorstangen. speciale achterspoiler op advies van een tuningbedrijf in duitsland limited cars (helpt aanzienlijk) 17 inch 205-40-17 banden stuurt zeer strak maar bij 230 km of meer is het net een huifkar
|
stap eens in een bmw m5 veel beter
|
Quote:
Watvoor rallye moet het worden, een full-spec trackday monster? Of een lekker karretje om mee van a naar b te rijden? Zo'n rallye casco is stevig zat voor een daily. Zo lang er bij accelereren nog geen knikken in het dak schieten is er niks aan de hand. 230km/h in woon werk verkeer is sowieso best wel rap, moet die maar eerder opstaan. :thumbup: |
Dat een golf bij 230 anders aanvoelt ligt ook echt puur aan de auto, ter vergelijking in een 530D reed ik 250 km/ph over de autobahn en dat reed heerlijk, het contact met de weg was er gewoon nog en ik kon dit makkelijk een uur volhouden.
In de zafira opc toendertijd reed ik 220 km/ph en dat voelde echt alsof ik geen moment mijn concentratie mocht verliezen en dat hield ik maar 10 minuten vol en dan stond het zweet in mijn handen. Heb dat zelfs als met een golf 2 1.3, daar 140 mee rijden is als vliegen door de bergen, en met een GTI is het gewoon relaxed. Toeren van de motor, het vermogen wat je over hebt, de afstelling van het onderstel, de hardheid van het chassis, het gewicht, en de downforce die je krijgt als je harder rijd of juist het gebrek daaraan kan alles beinvloeden. Een verlagingsetje en wat stabilisator stangen er tussen betekend niet dat je meteen hard kan rijden ;) |
Nou het is een gewone Syncro, dus geen Rallye. Maar hij is binnenkort wel belastingvrij, in november:) Ik rij er heel weinig mee. Het is puur een hobby auto. Voor de daily en kilometers hebben we een 205je. Als ik met de peugeot 130 rij, is het alsof de voorwielen geen contact meer maken met de weg.
De golf is anders. Ik merk heel erg goed dat ik niet alleen voorwiel aandrijving heb. Dat is echt een wereld van verschil. En juist omdat ik er niet meer dan 5000 km per jaar rijd. Wil er een rappe auto van maken. Met de pug ben ik een hele rustige rijder. Met de Golf ook, maar ik vindt het geweldig om af en toe op de buitenaf weggetjes wat harder op te trekken. En met de 90 pk van nu is dat nog geen supersensatie. Voor het normale verkeerd gaat het prima. Het is toch geen dagelijkse auto. Voor de aandrijving etc ben ik nog niet helemaal uit. Maar het wordt warschijnlijk een haldex met een vaste verdeling van 50/50. Dus geen computer ertussen. Dat zijn allemaal wel dingen die ik met de tijd stapsgewijs zal aanschaffen. Maar als ben nu juist bezig om de roest weg te halen, alles strak maken. En daarna in de grondverf en tectyleren van binnen en buiten. En als ik later nog moet doorlassen is dat dubbel werk:) |
Okee, had ik dat een beetje verkeerd gelezen.
Zoals gezegd. Tot zo'n 250pk houdt de syncro het prima uit, daarna is haldex de weg naar rome. Een flinke G60 of een 1.8t gaat dus nog prima met je originele aandrijving. Doorlassen hangt af van het vermogen/koppel dat je aan het chassis laat trekken en hoe stijf je wilt blijven in bochten met hoge snelheden. Eerst alles technisch opbouwen en dan pas spuiten. Beetje zonde als je er na het spuiten pas achter komt dat je nog van alles moet aanpassen om de haldex te laten passen en dat het vermogen toch dusdanig wordt dat je wil gaan doorlassen. |
Oke heel erg bedankt. Dan wacht ikg nog wel even met spuiten. Ga ik alleen even de roestplekken behandelen:)
|
mijn mk2 vr6 rijd gewoon nog lekker met 240 op de teller 230ongeveer op de tomtom valt allemaal wel mee. verstevigen is niet nodig met 300pk met straatgebruik het is geen opel corsa
|
All times are GMT +1. The time now is 06:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.