stabilisator stang weghalen mogelijk.?
hey heb is een vraagje...
nu pas schroefset gekocht en mijn golf 4 gti verlaagt,, nu raakt de stabilisator dr dikke aandrijf as.. zou ik de stabilisator weg kunnen halen.? zonder al teveel problemen te krijgen... heb wel van die langere of naja verstelbare koppelstangen maar vind dat dus helemaal niets... iemand ervaring mee? alvast bedankt he! :thumbup: |
nee kan niet, je kan wel een stabi kopen van een v6 4 motion, deze loopt niet over de aandrijfas, maar eronderdoor.
tevens tip. gebruik eens de search |
Waarom zou hij hem niet weg kunnen laten?
|
Je kunt hem er zo af halen (wel even subframe los halen), kwa wegliging zal het er niet beter van worden.
Stabi van een V6 is dan een betere oplossing. |
Quote:
dacht dat we hier toch wel vertrouwde adviezen gaan geven. zou jij bv je vriendin in een golf 4 gti zonder stabi de weg op sturen? dacht ik.. |
Die stuur ik geregeld met de Golf 2 de weg op....en die heeft ook geen stabi....vanuit de fabriek.
Ik zeg ook niet dat de wegligging er beter van zal worden, hij zal waarschijnlijk iets meer gaan overhellen in de bochten...maar denk dat de meeste dat niet eens vernemen. |
ooit stukje zonder stabi gereden? dan weet je t wel.
wegligging is dan redelijk ruk |
Doorslijpen en weg ermee. Hoeft ook het subframe niet los. En anders voor een paar tientjes twee adaptertjes bestellen.
|
Quote:
Dat bedoel ik met de meeste het niet zullen vernemen. Als je een sportieve rijder bent, dan zul je ongetwijfeld een stabi nodig zijn, maar er zijn zoveel die geen verschil zullen voelen.. Gerk rijdt ook zonder: |
haha kijk dat zijn nou dingen die ik wil horen...
zijn er hier toevallig mensen die het hebben gedaan en die weten hoe het rijd.? ik zit er wel aan te denken om dan vanboven mischien een stabili te plaatsen.. |
weet iemand mischien ook of ik bijv verlengde koppelstangen zou kunnen kopen.. niet van die verstelbare maar dan gewoon in 1 geheel..? dan zou ik mischien ook al een stukje lager kunnen..
|
koop gewoon een v6 stabi..
|
Dat is geen stabi, maar een veerpootbrug. Heeft een andere werking dan een stabi.
Stabi voorkomt overhellen van de auto, veerpootbrug voorkomt torderen van het chassis. Je kan "Beetlefreak" even een PM sturen...hij rijdt in de witte Bora. Maarja...wat hij misschien lekker vindt rijden, vind jij misschien wel bagger...of andersom. Ik zou zeggen; haal hem er tussen weg...ga ermee rijden...vind je het prima zo, dan laat je het zo...vind je het niets, dan kan je het beste een V6 4motion stabi monteren die Richard al noemde. |
heb ik ook al zitten kijken alleen ik ben nou niet zo'n held met subframe losmaken enzo.. koppelstangetjes of iets doorslijpen:P lukt nog wel.. wil t wel netjes houden en ga het dus ook niet doorslijpen als er dan echt niet mee te rijden valt.. mis da ik ze van het weekend gewoon is los koppel en dan gewoon is kijk hoe het rijd..
|
dat is indd ook geen verkeert idee! rene nog niet aan ged8:P dan moet ik wel
|
http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=1JO+411+305
als je de search eens gebruikt. staan met dank aan Misha zelfs de bestelnummers bij |
Een v6 stabi stang kost ook niet veel en je doet het wel gelijk goed.
Zonder stabi stang rijden gaat wel alleen ik zou het zoiezo niet doen als je hem nog best hoog laat omdat dan je rol punt veel hoger ligt. Als je je auto laag zet dan merk je het wel minder alleen het verschil is zeker nog wel te merken. |
Ik zat met hetzelfde probleem!
Heb met de bora van Gerk gereden (ja de witte hierboven) en ik moet zeggen als je laag rijdt rijdt dit echt fantastisch! Heb bij mijn A3 hem er dus ook onderweg gezaagt, en ik moet zeggen dat ik hem ABSOLUUUT NIET mis! Geen praatjes als je er niet mee gereden hebt, een goed oordeel kan je alleen vellen als je er mee gereden hebt. EN ja, ik ben een sportiefe jager, en heb er totaal GEEN problemen mee! |
Ik had wel dat de wiellen aanlieppen in een bocht. (19" 8.5j en 10j)
Maar na het monteren van een v6 stang was dit helemaal weg. |
Het rijdt inderdaad goed. Is er nu bijna twee jaar onderuit en ben er zeer tevreden over.
Wat Patjetta zegt kan ik me wel iets bij voorstellen: ga je breed vooraan dan moet je wel uitkijken. Tuurlijk helt de auto meer over dan met stabi maar kan er goed mee leven zo! Beter dan aanlopende aandrijfassen. |
nou ik ben er bijna uit..
ik ga hem der van het weekend vanonder slijpen:P gaat dit niet bevallen bestel ik gewoon een v6 stabi en ben ik er helemaal vanaf.. nou dank je voor de vlugge reacties! |
bij hoge snelheid word de rechtuitstabiliteit er niet beter op kan best link zijn en wat denk je als je in sneeuw rijdt dan gaan je wielen alle kanten op levensgevaarlijk
|
Met of zonder stabi is een beetje persoonlijke voorkeur. Met stabi zal die minder overhellen en evt. Rechtuit iets stabieler zijn. (al zal dat laatste marginaal zijn)
Zonder stabi heeft de wagen iets minder onderstuur, dus niet alleen maar nadelen... En ja, ik heb de stabi verwijderd bij de a3 van een vriendin. ;) |
laat ik het zo zeggen, voor de paar tientjes stuur ik de vrouw niet zonder stabi de weg op. en ja heb er ooit eens zonder mee gereden op een golf 4 tdi. en het reed waardeloos
|
Quote:
precies:) |
Wellicht dat het bij een TDI slechter rijdt dan de 1.8T waar ik hem verwijderde.
Verder is de v6 stabi gewoon de betere oplossing voor de gemiddelde gebruiker/omstandigheden inderdaad. Sommige circuit-enthousiastelingen experimenteren zo nu en dan zonder stabi. |
Ik reed ook 3jaar zonder stabistang. Merk je niet eens wat van, als je een goede schroefset hebt.
|
hej heb hem toevallig vandaag er nog vanonder gehaald..
kwa rijden valt het echt niet tegen.. je merkt het wel een minibeetje maar is voor mij prima zo... het is nu net of de auto ietsje vluger scheef zou wille hangen maar naja nu ik rijd met een schroefset is het zoiezo al verbetert vergeleken met het orgineel... heb hem nu ook netjes in de wielkasten gelegd met 18inc en ben nu zeer tevreden... naja in iedergeval bedankt voor de reactie's! en tot volgende keer weer |
Ik heb de mijne er ook nog tussen.. is wel een v6 stabi overigens. Heb vaker gehoord inderdaad dat je 'm gewoon weg kan laten... Ben benieuwd wat dit kwa laagte doet, zakt hij nog verder dan? Volgens mij heb ik de mijne met de stuurstangen op de stabi liggen. Als ik die dan weg zou halen zou hij misschien wat zakken nog? Uiteraard gaat het dan wel over de laagste stand, niet rijhoogte..
|
ik denk ook dat het eraan ligt of je op air of schroefset rijd en of je dadelijks een hoop km moet maken, als je met schroefset super laag en al dat gestuiter is het miss toch verstandig om er een v6 stang tussen te zetten. op air is de auto omhoog stuk stabieler lijkt mij. heb ook een v6 stang en kunt er echt goed laag mee.
|
nou hij zakt niet verder door alleen die stang... ik heb nu alleen niets waar dat de aandrijf as tegen raakt.. heb nu zelf een schroefset maar zoveel stuiterd hij niet vind ik dan... het eerste wat de auto nu zou kunnen raken als ik zou willen wat niet zo is:P is de binnekant van de wielkasten.. ben nog ff bij de vw geweest en moet volgens hun ook wle kunnen rijden zonder de stang alleen de wegligging zou iets minder zijn.. wat meer overhellen enzo.. alleen met de schroefset gaat hij dat zoiezo nietmeer veel doen.. denk als je het met gewone veren zou doen je het verschil wat meer zou merken
|
Heb hem er ook onder vandaan bij de Mk4 en merk er niks van rijdt gewoon goed.
Maar rij ook op air zonder T splitsingen ertussen en een klep per schokbreker misschien maakt dat wat uit. |
Ik heb nog wel een v6 stabi liggen, mag je voor €75 hebben
|
en ik dan tjeerd? moet er nog 1tje
|
Ik heb ook de v6 stang en alleen de aandrijfas en stuurstang komen tegen me chassis bint aan.
En ik rij op een schroefset. |
nogmaals ga eens zonder in de sneeuw rijden kan gewoon niet
|
kun je me dan uitleggen waarom dit niet gaat..? de stabilibilisator die zorgt er voor om de auto een beetje stabiler te houden in de bochten.. lijkt me niet dat als ik nu in de sneeuw zou rijden de auto alle kanten opgaat.. en bij me golf 2 had ik die stang ook niet geloof ik
|
Quote:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Afgelopen twee winters totaal geen last gehad. Zou niet weten waarom je er in de sneeuw meer last van zou hebben. @ Brounys, en golf 2 heeft ook een stabilisator hoor ;) |
Quote:
Nou....een GTI misschien, maar mijn Golfje heeft ook geen stabi:) |
we hebben het over de stabi onder de auto en niet een veerpootbrug. als je in de sneeuw rijdt word die erg zoekerig ik vond het link en was blij dat die er weer onder zat. verlaging stugge vering en stijvere rubbers zullen er allemaal wel mee te maken hebben denk ik. ik heb er liever nog een bij dan helemaal geen
|
All times are GMT +1. The time now is 23:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.