![]() |
Gezocht afstelgegevens
Voor mijn swallowtail ben ik op zoek naar de afstelgegevens van de ontsteking.
Het is een '75er 1.6 automaat met een FP motor. Wie heeft hier nog gegevens van of weet waar ik deze kan vinden? Alvast bedankt! |
Ik sluit me hier even bij aan, moet die gegevens ook nog hebben voor een 1.6 FP automaat :)
|
Niemand? AutoData biedt ook niets voor een FP...
|
Wat voor afstelgegevens zoek je dan? Je kan de ontsteking afstellen door met de stroboscoop het merktekentje op het vliegwiel te zoeken. Staat dit merktekentje in lijn met het pijltje op de versnellingsbak, dan staat hij goed.
|
Moeten ze zonder vacuüm gewoon exact op 0 ingesteld worden bij stationair dan?
|
nee, je hebt je BDP logootje op het vliegwiel..die heb je als `t goed is gezien toen je alles op tijd zette. Een stukje voor het BDP logo zit een inkeping....dat is je voorontstekings-aanduiding.
Verder inderdaad slang van de vaccuumvervroeger eraf en afdoppen. En afstellen op stationair toerental ;) |
Dat begrijp ik, ging me meer om de bevestiging ;)
Ik zal eens kijken of ik bij de automaat de inkeping ook zo zie. Op BDP staat er gewoon 0gr op het vliegwiel trouwens! Ben niet gewend dat het zo makkelijk is, bij m'n andere autos moet ik altijd exact pielen om hem op ht juiste cijfertje te krijgen :) |
Quote:
Je andere auto`s zijn zeker geen VW?;) Maarre....weer aan de Golf dus? Fotootje? :) |
De andere zijn geen VW idd...
Heb een golfje gekocht, 77er 1600 FP automaat op lpg, marsrood in GTI-look, leuk! Ontopic: berg1000, heb jij ook al genoeg info nu? :) |
Quote:
Ik zal deze info ook even doorgeven aan diegene wie de ontsteking afsteld voor mij. Als jij nog even wilt laten weten of het gelukt is. Ik ben vanaf morgen een weekend weg. Dus ik kan er volgende week pas weer mee aan de slag. Ik lees wel of het gelukt is. Dan zal ik het later ook even laten weten of het goed gekomen is. |
Ik heb geen inkeping voor het 0gr teken zitten, maar wel wat andere kenmerken...
Meteen ervoor zit een klein puntje, gevolgd door een zelfde klein puntje op gelijk afstand. Dan is er niets, dan weer twee kleine puntjes na elkaar en dan een flinke verdikking. Daar houdt het plaatje op het vliegwiel op... Het is me nu niet goed duidelijk welke ik moet aanhouden. De flinke verdikking lijkt logisch, maar is toch wel erg ver terug? |
Heb je de kunststof schroefdop er ook uit? Dus niet alleen de plug, maar de dop ook? De inkeping is namelijk alleen te zien als die er ook uit is....was ik vergeten te vermelden.
|
Er zit sowieso geen dop, tis een automaatje he!
|
ow okee, dat wist ik niet. Als mijn Golf nog automaat was, dan had ik even voor je gekeken, want ik weet niet meer precies hoe dat zat...volgens mij ook gewoon een klein sleufje in het vliegwiel, maar als jij alleen puntjes ziet....
|
De mijne is ook een automaat 1.6 FP.
Gegevens moet ik nog wel ergens hebben, heb ze destijds opgevraagd bij VW dealer, had ze nog in oude doos liggen. Zal zo spoedig mogelijk effe zoeken en ze op het forum plakken. |
ik heb de autodate boek liggen maar jammer genoeg start deze maar vanaf 1977 . dus de 1.6 FP staat er niet in .
ik had graag de afstel gegeven gegeven . |
@Scirocco_1600: no problem, toch bedankt!
@AD: graaag :) Opzich zijn de merktekens vrij duidelijk, maar je weet nu gewoon niet waar ze voor staan! Vaag! |
Hehe eindelijk gevonden, lag lekker verstopt op zolder. :D
Komt ie: MOTORCODE: FP CO-WAARDE EN STATIONAIRE AFSTELLING Test- en afstelvoorwaarden -Olietemperatuur minstens 60 graden Celsius -Carterontluchtingsslang van cilinderkopdeksel getrokken en gesloten -De koelventilator mag niet lopen -Elektrische verbruikers uitschakelen -Air conditioning uitgeschakeld :D -Chokeklep geheel open -Uitlaatsysteem dicht (met automaat) -Gaskabel goed afgesteld Aanwijzingen: -Stationair toerental en CO-waarde afwisselend met stelschroeven op vereiste waarde brengen. Toerental......................................... .... 950+/- 50/min Contacthoek Slijtgrens........................................ .... 42.....58 graden, 47.....64 % Afstelwaarde...................................... . 47 +/- 3 graden, 53 +/- 3% Ontstekingstijdstip onderdukslangen................................... aangesloten controlewaarde.................................... . 0 +/- 2 graden afstelwaarde...................................... ... 0 +/- 1 graden CO-waarde................................. 1,0 +/- 0,5 volume-% Veel succes. :thumbup: |
Ah, gewoon op 0 met vacuüm aangesloten! Nog makkelijker :)
thanx AD! |
Quote:
Graag gedaan. Groet André |
Ben vanavond bezig geweest met het afstellen.
Eerst onsteking op 0 graden gezet. Stond er erg langs! Stadionair bij gesteld. Dit wordt later nog met co meting gedaan. Nu houd hij onderin de toeren in. Nu gaan we eerst controleren of de distributieriem wel goed staat. En dan weer opnieuw alles controleren. Iemand nog andere ideeen dan hoor ik het graag! |
Met vacuum, met lopende motor, op 0 neem ik aan?
|
Quote:
Dat klopt idd! Maar het is nog niet wat het wezen moet! |
Inhouden kan natuurlijk ook je mengsel zijn, maar ik zou idd eerst controleren of alles zeker op tijd staat, weer de ontsteking instellen (met warme motor als het even kan) en dan de carb afstellen. Succes!
|
Quote:
Dat is ook het plan. Misschien vanavond, als ik meer weet hoor je het wel. Bedankt! |
Gisteravond weer bezig geweest.
En wat bleek de riem stond idd 1 tand verschoven! Die goed gezet. Daarna de ontsteking opnieuw afgesteld. Nu loopt de motor ook een stuk mooier. Dus dat is nu goed. Volgende week nog de co afstellen. Alleen het probleem wat hij had is nog niet verholpen. Als hij koud is start hij prima. Als hij warm is start hij ook goed als je hem binnen 2 minuten weer start. Als je langer als 10 minuten wacht, dan start hij wel maar ben ongeveer een halve minuut aan het starten! Iemand nog een idee wat dit kan zijn?? |
Lijkt alsof je carburateur dan leegloopt, misschien is er iets met je vlotter... of misschien loopt de benzine wel de motor in en verzuip je hem, waardoor het langer duurt om te starten.
|
Quote:
Dat zou kunnen. Maar als ik hem laat staan tot de volgende dag dan start hij zonder problemen. Dus dan loopt de carburateur niet leeg. Lijkt mij. Ik weet het zo ook niet. |
De volgende dag is de benzine alweer verdampt misschien. Ik weet het niet zeker hoor, maar meen dat dit wel eens voorkomt.
Werkt die elektrische stationairklep nog? (ding heet officieel anders). Zit aan de rechterkant erin geschroefd, met 1 connector erop. Als je daar 12v op zet moet je 'm horen klikken. Anders even uitdraaien en controleren. Verder alles ingesteld / in orde bij je carb? Choke, toerentalverhoging, etc? |
Quote:
Die klep werkt wel. als je de stekker eraf haalt slaat hij af. Choke werk ook naar behoren. Volgende week zaterdag gaan we de co precies afstellen. En dan maar eens verder kijken. Misschien als iemand dit leest dat er nog wel een tip komt. Zondag eerst maar eens in Assen gaan kijken! Ben je daar misschien ook Mellyville? |
Nope, daar ben ik niet...
Staat je choke-klep ook helemaal open als de motor warm is, en ook tijdens die warme start? Zoja, dan is het in orde en vermoed ik toch dat er benzine naar binnen komt vallen, ik zie niet veel andere opties eigenlijk. |
En?
|
En??
Waarschijnlijk iets in de carb. niet goed. Vlotter of membraam. Heb nog geen tijd gehad on er naar te kijken. Ik zal volgende week een avondje gaan schroeven. Als ik meer weet hoor je het. Bedankt voor je interesse! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 15:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.