EMP VW Polo 2 Steilheck 1982
Leute,
gister de gelukkige eigenaar geworden van Volkswagen polo Steilheck uit het bouwjaar 1982 ik ben de 4de eigenaar tot nu toe :thumbup: hij is van een oude mannetje geweest die de polo nieuw had gekocht daarna is hij overgegaan naar zijn dochter omdat hij niet meer mocht rijden. omdat er wat apk werk aan zat te komen is hij verkocht aan de jongeman van wie ik hem weer heb gekocht, gelukkig voor mij had de jongeman geen tijd voor de polo :giggle: Wat scheelt er aan: - Deur bijrijder rot (dus opzoek naar een nieuwe) - accubak (ook wel accuwak genoemd :D ) rot (nieuwe erbij) - plekje onder achterraam bestuurders kant (las stuk erbij) - vloerplaat bijrijderskant klein gaatje (las stuk erbij) - ramen gaan niet lekker open en dicht (kwaaltje) - ruitenwisser achter is volgens mij een beetje dood wat mist er: - geen interieur (naarstig opzoek naar een compleet interieur) - verkeerd dashboard (van nieuw type) dus op zoek naar een oud type dash (al in op het oog) - aandrijfassen - vast nog wel wat kleine dingen wat zit er wel bij: - een 1.3 NZ motor met 4 bak - veel rubbers - groene ruiten - paarse deur maar die is niet helemaal recht - een nog heeeeeeeel veeeeeeel meer ( auto vol zeg maar) wat gaan we er aan doen: - restaureren (duh) - technisch in perfecte staat maken (motor, remmen, vering, e.d.) - motor tunen (denk hierbij aan het vergroten van diverse poorten, motorfiets carbs, spaghetti uitlaat spruitstuk) genoeg te doen dus :mrgreen: eerst even de garage in orde maken en dan mag hij warm en droog thuis komen foto's keep you posted :thumbup: |
Hey das die steilheck van arno uit heesch toch? mooie aankoop :thumbup: mocht je nog wat klein grut zoeken ik heb een 86-er gesloopt ;)
|
Quote:
klopt :D wat heb je zoal liggen aan klein grut? kan aan een dash komen maar er zit geen kastje, kachelknoppen en asbakje bij :( |
Zal ff de dozen doorspitten vandaag volgens mij heb ik zowieso nog wel een kastje, asbak en kachelbediening liggen want het hele dash is er nog incl steuntjes ;) heb jij die er ook wel bij die steuntjes?
|
we hebben wel over een type 2 dash he? niet 2f :D
wil anders ook wel het complete dash overnemen als dat makkelijker is :thumbup: PM / PB je prijs anders even :thumbup: |
in een 86er zit geen 2f dash ;) en je hebt pm :thumbup:
|
zo het begin in de garage is gemaakt
als dit klaar is mag de polo thuis komen: to do: - leiding werk elektra / water / afvoer - leiding werk afsmeren - isoleren - gips platen plaatsen - bijkeuken plaatsen - werkbank maken - systeem om winterbanden op te hangen 2 sets velgen :SCRATCH: hoop nog te doen dus :thumbup: |
Ziet er netjes uit :thumbup: zie je morgen wel voor t dash ;)
|
Quote:
Thnx moet nog een hoop gebeuren :thumbup: idd tot morgen ;) |
voor de vakantie een dash gekocht voor de polo (er zit nu een 2f dash bij en die vind ik niet passen in dit model)
ook heb ik al het voorste tapijt gevonden :thumbup: de garage ligt al vol voor dat de polo er instaat :D |
Goed bezig :thumbup:
|
nog een paar mooi plaatjes gevonden wat het resultaat ongeveer moet gaan worden over een jaartje of 30 :D
|
Hehe jaar of 30? Waar haal je het geduld vandaan? Mooi project wel zo en zeker iets om naar te streven!
|
Quote:
jaar of 30 is natuurlijk wel overdreven :D geeft alleen aan dat hij niet volgend jaar klaar is, verwacht dat de vrouw ook nog wel eens wat in het huis gedaan wil hebben hehehe |
Ziet er goed uit :thumbup: En als je m over 30jaar nog steeds hebt dan vind ik dat echt super ;) :D
|
Quote:
hehe wie weet, tis een liefde die begonnen is met mijn 1ste polo en deze was ik toch niet van plan weg te doen. eerste maar weer eens rijdend zien te krijgen :thumbup: |
Had em al gezien op steilheck.nl. Leuk ding!
|
Quote:
Thnx :thumbup: |
zo weer een stuk verder met de garage :limey:
|
Dat ziet er goed uit. Kan iig veel bier in de koelkast :thumbup:
|
en zelf je werkkleren uitwassen,jeuj......;)
|
Quote:
tis onze backup koelkast staat heleaas niet altijd aan dus word dan wel warm bier :D Quote:
hahaha idd zo had ik het nog niet bekeken :D |
Zo daar zijn we weer :D
afgelopen zaterdag kwam de buurvrouw aan de deur met de melding dat de polo van haar zoon overleden was en of ik nog onderdelen nog had :cool: nou die had ik dus maandag de polo leeg getrokken :D de winst: - deur rechts compleet met deuk (mooi projectje om strak te maken) - raam mechanisme deur links - deur rubbers L + R - kachel stel systeempje - motorkap isolatie (in goede staat) - achterste tapijtje - deurpanelen in de kleur grijs - stoelen en banken in de kleur lekker retro :P - ruitenwisser motor - kachelpaneel met sigaretten aansteker - alu stippen tbv montage voorste tapijt - polo instructie boekjes - en nog een boel klein grut foto's: de sloper: de delen: |
zulke buren wil ik ook wel :D :thumbup:
|
Quote:
mooi he! :thumbup: |
|
Quote:
hoe ontzettend dik is dat! wat zijn dat voor een carburatoeters / trotelbodies? Dat EMP logotje is natuurlijk de bom :D |
Vandaag begonnen met het uitzoeken van de spullen die in de polo lagen.
veel dingen heb al weer dubbel heb ik gezien :D maar goed dat kan nooit kwaad. hier even een zoek plaatje: zoek de polo :D Rijk word je er ook van: Proef zitten :mrgreen: om de polo een beetje op zij te kunnen rollen: leuk detail onderhoud sticker uit 1984: binnenkort verder met strippen :thumbup: |
Haha leuk ding blijf deze volgen :thumbup:
|
Quote:
Thnx :thumbup: |
Zo gister begonnen met de demontage van de achterkant:
roest :( |
alle ruiten zijn er uit!
ging vrij simpel al zeg ik het zelf! de zijruiten en achterraam dmv 3 bandenlichters er uit gewipt ging meer dan prima! (tjees wat kan je zo'n raam buigen :D ) voorruit er uitgehaald dmv wasknijpers (dank Jaap en Dennis voor de tip!) Ruitloos: Gelokaliseerd Rot: voorruit: Achterruit rechts A-Style Rechts (deze is er wat slechter aan toe (ongeveer 3x dikker als normaal :D ) al met al valt de roest me nog mee, wel zijn de 2 deuren stok rot! maar hier heb ik al andere voor. |
Zelfde interieur als in mijn ex polo :D ,
als ik dit zie ga ik hem toch wel weer missen. Blijf het zeker volgen, begint goed :thumbup: |
Quote:
polo's van dit type zijn ook de leukste auto ever :D Thnx :thumbup: |
Hemel eruit
zo hemeltje is eruit, bij de achterklep zat hij goed vast!
|
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
|
EMP VW Polo Steilheck 1982 ||Kabelboom en voorfront eruit ||
zo kabelboom is er uit! ik heb het voorfront ook even kaal gemaakt, gelukkig geen schokkende roest gevonden :D
|
Zo gisteravond weer wat gedaan aan de polo
als eerst de schakeltoren verwijderd, na een beetje wd40 op de moeren gesprayd te hebben gingen ze los alsof ze gister voor het eerst waren vastgezet :) ook de beide deuren verwijderd deze gaan zaterdag naar de vuilstort. ook nog wat rot mogen vinden 1 plek was al bekend maar even beter op de foto gezet Nieuw gevonden in de tunnel waarschijnlijk hebben hier schroeven in de carrosserie gezeten o.i.d. resultaat gaten: Rot t.h.v. het krikpunt: binnenkort ook even een frame in elkaar klussen waar de polo op komt te staan zodat de wielen + ophanging er onderuit kunnen |
Leuke polo! Zijn er ook motorische plannen in de zin van 'n G40 ofzo? ;)
|
Quote:
Jup, heb er een 1300 nz torretje bij hier komt een ander stokje in serge kuurtje (poortjes flowen) spaghetti 421 cbr 600 carbs schatting rond de 90pk :thumbup: Haalbaar geen idee :D |
All times are GMT +1. The time now is 03:43. |