![]() |
Slecht starten webers
Hallo,
Mijn golf start de laatste tijd slecht. Maar wel altijd op precies dezelfde manier: Ik zet mijn contact aan: ik hoor de benzinepomp tikken en even later iets rustiger dus ik probeer te starten en plof niks. Doe ik dat de tweede keer of een derde x dan start hij wel. En dat is altijd zo :screwy: . En dan draaid hij aan het begin stationair weinig toeren todat hij was warmer is dan draaid hij wel netjes. Heeft iemand een idee? Ik denk dat het of met de webers te maken heeft of met de benzinepomp. Auto: Golf 1 1.8 16v KR op Webers (1983) Hopelijk heeft iemand een oplossing. Met vriendelijke groet, Roy |
misschien nog een keer goed laten afstellen, of kijken of er nergens benzine terugloopt
|
Quote:
Kunnen ze dat afstellen bij een gemiddelde autobedrijfje of moet je daarvoor al naar iemand die daar specifiek verstand van heeft? |
heb je een terugslagklepje in je leiding? Anders deze maar eens monteren, dan loopt de benzine niet allemaal uit de leiding terug en blijven de vlotterkamers vol. Kost een paar euro bij de brezan.
|
Quote:
Dat is een goed plan. En monteer je in de uitgaande leiding van je benzinepomp neem ik aan? Heb je toevallig meer gegevens over dat terugslagklepje? |
wat het afstellen betreft denk ik dat je beter een specialist kan raadplegen.
ze zullen hem met een vacuum meter per carb. synchroniseren en misschien hier en daar de onsteking wat verstellen enz. |
In de nachtdienst ff een terugslagklepje gemonteerd (hadden ze toevallig liggen in de juiste maat) :D Ik kon hem precies op de pers van de brandstofpomp monteren en via een nippel en een flexibele slang dan naar de webers. Dus morgen na het slapen even testen of hij nu wel in 1x start. :cool:
|
Het lijkt nu wel iets beter te zijn, maar hij start koud nog niet in 1x het is start plof en dan moet ik opnieuw contact uit aan en dan start hij wel. Dus probleem nog niet gevonden.
Iemand toevallig een adres is zeeland en omstreken voor het afstellen van een kr op webers? En weet misschien iemand wat de kosten daarvan zijn ? |
Dynocenter in Goes natuurlijk :thumbup:
klik |
Quote:
Bedankt :thumbup: Ik heb net naar de prijzen gekeken en als het blok daardoor beter gaat lopen of dat hun kunnen zeggen dan het zo in orde is vind ik het mooie prijzen |
Starttoerental misschien te laag door slechte accu of sloffe startmotor??????
|
Mensen probleem van het slecht starten is voorlopig over.
Oplossing: Contact aan wachten en zonder te starten even gas geven waardoor de brandstofpomp de benzine door kan pompen naar ik denk de vlotterkamers. En hoppaaaaaa start elke keer weer in 1x. Voor het afstellen ben ik nog niet naar dynocenter geweest. Heb even mijn centjes nodig maar gaat wel zeer binnenkort gebeuren. Groeten Roy |
Ik heb hetzelfde probleem, waar moet ik die terugslag klep monteren? Want ook als ik even wacht met starten heeft hij er heel veel moeite mee.
|
Quote:
Idd, schappelyke pryzen en Rinus heeft er verstand van! |
Je kunt (als het je dagelijkse auto is ) natuurlijk ook gewoon je choke aansluiten. ;)
|
Goes is zeker super, ik rij er speciaal met de moto naartoe voor het afstelen :thumbup:
Super content van die mannen |
Wat hebben jullie betaald voor het afstellen? Ik zie namelijk dat het tot maximaal 300 euro is. Vind ik toch best begrotelijk.
|
Quote:
Ik heb de terugslagklep direct op brandstofpomp gemonteerd (dmv schroefdraad) aan de uitgaande leiding naar de webers. (perskant) De terugslagklep had bij mij eerst een veertje erin, maar die heb ik eruit gehaald om zo min mogelijk weerstand te creeeren voor de brandstofpomp. |
Quote:
Ik moest by Dynojet 180 euro betalen... Meerdere runs, carb's synchroom gesteld en wat sproeiers verwisseld en ontsteking afgesteld. Prys is dus netjes. Ben met mn pa zn MG B naar Speedcenter in Geldermalsen geweest en die heeft er ook veel verstand van, is ook n goed adres. |
Quote:
Voor 180 euro laten stellen is zeker wel de moeite waard, aangezien ik ze zelf nooit alle 4 gelijk krijg. Ik merk nu dat ie wat inhoud als ik volgas geef en dus minder trekt, dan ruik je ook wat benzine. Groot verschil voor en na t afstellen? Krijg je dan trouwens ook mooi overzichtje van vermogen ? :) |
Ik was zo verstandig om er niet mee te ryden voor t goed was afgesteld ;)
Kan je dus niet zeggen of er verschil in zat. Had trouwens nieuwe carb's gekocht en die basis afstelling was best oké, sws synchroom stellen en afstellen op de bank. Je krygt dan ook zo n mooie uitdraai mee met de waardes e.d. |
All times are GMT +1. The time now is 17:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.