VW Golf mk2 VWM GpA TFSI DSG trackday-car rebuild thread
Op veler verzoek zal ik hier een build-thread aanmaken van de Vw Golf mk2 die ik opnieuw heb opgebouwd.
Het was een originele 1986 VWMotorsport GpA mk2 16V auto, gebruikt voor rally-cross de afelopen 19 jaar. de laatste 6 jaar heeft hij stil gestaan en kon heel goed een opknapbeurt gebruiken. Om te beginnen wil ik iedereen die heeft meegeholpen aan de bouw van dit project heel erg bedanken! Ik ga geen namen noemen maar jongens: Bedankt! Het begon bij het ophalen van de auto van zijn stallingsplaats de laatse 6 jaar, helaas buiten dus er groeide al het een en ander de auto in... Rest following soon! |
ben heel erg benieuwd!!
|
Heel netjes Herm, maak wel even die ene foto wat kleiner aub kijtk een beetje lastig. :D
Ben benieuwd naar je collectie aankomend weekend, maar moet Nol niet zijn golf ook even wit kladderen. :thumbup: |
Knap staaltje werk Herm!! :thumbup: heeft ook een paar mooie getallen behaald bij Jeroen.
We spreken ons Zaterdag. |
Heel erg mooi project ik heb hem al een tijdje op je website gevolgd,geweldig al die motorsport racers :thumbup:
|
Thanks!
@Nick: de corrado zal er zeker blinkend bijstaan! ;-) Bedankt nog voor de perfecte polijstbeurt! |
De deuren van deze golf zijn toch ook van polyester?
Dit i.v.m het strak maken van mijn deuren,zo ja was dit erg veel werk? |
Zeer mooie wagen, met een mooi resultaat in de grafiek!
|
prachtig Herm
|
Mooi Herm....heel mooi, dikke prorno!
|
lekker hoor! kom zondag wel ef buurte!
|
Quote:
Yep de deuren, schermen, motorkap en achterklep zijn van polyester en om dit strak te krijgen is mega veel werk. Ze zitten goed in de lak, superstrak hoeft toch niet? |
mooi werk weer herm, we hebben afgelopen weekend ook een kale g60 kas gekocht met een volledig gelaste rolkooi :D ook wit teminste onder de kap al wel. hier gaan we rustig aan mee opbouwen, word ook een racer!
|
Quote:
Laat die recers maar komen :thumbup: |
:thumbup: |
Mooi speelgoed :)! Ik kom de 27e ff kyken op circuit Zolder :thumbup:
|
Story to come...
|
Ziet er goed uit was het lastig om de pedalshifters aan het werk te krijgen,of viel het wel mee?
|
netjes herm,ziet er goed uit!
|
vette shit hoor! Zou alleen wel een G60 lip eronder knallen! Dan is ie echt heel vet!!
|
ziet er allemaal heel goed uit man :cool: gaaf project
|
@ skywalker dit komt zeker goed denk iets met 20 klepjes :D nu weer ontopic
|
Heel gaaf project ! goeie kleur ook :thumbup:
Blijf altijd een fan van die compomotive's :cool: |
:-)
Heb ik gepast maar komt te laag uit ivm de curbs... Alleen de voorste randen zijn uit noodzaak G60 ivm brede sporing. |
Herm die aerocatch sluitingen op de motorkap passen die ook op de achterklep?
Ik had n.l een setje voor de motorkap en achterklep aangeschaft maar zie bij jou op de achterklep een ander model |
Quote:
heb jij die kas die bij arie stond gekocht stefan?;) |
Quote:
Nee, die passen niet in de stijlen van de achterklep, wel zouden die in het vlakke gedeelte passen maar dan moet je er wat op gaan passend maken ivm desluit-beweging van de achterklep. En jullie hebben gelijk! Laat de racers maar komen. We hebben nog veel deelnemers nodig voor de Volksforum Nürburgring meeting 2011 in september!! Gezellig! |
Herm hoe heb jij het gedaan met de pedalshifters op het stuur?
|
Quote:
:-) Ik zal hier ook eens een hele build-thread van maken.. |
Quote:
met foto's ? |
Quote:
Met foto's. |
Aan het wijzigen in build thread.
|
Leuk projectje Herm :thumbup:
|
Thanks! Was toch een 2-jarig "projectje"...
:D |
2 jaar? Dat is toch niet lang? ;)
|
;)
|
Ook van dit project maar eens de gehele fotoreportage nagelopen.
Het is begonnen in de zomer van 2009: Zie foto's in beginpost.. Het is dus een VWMotorsport Golf mk2 Gp.A 16V uit 1987 die van een aantal bekende rally-rijders is geweest waaronder Hans Weijs. De huidige eigenaar heeft hem ongeveer in 1989 gekocht en voornamelijk rally-sprint mee gereden. Korte proeven, verhard en onverhard met verschillende set-ups. Na het ophalen ben ik begonnen met de inventarisatie van de gehele auto en hebben we een plan opgesteld. De bedoeling was dat er een TFSI uit een Audi TTS in kwam met een DSG (2WD). Eerst maar eens beginnen met de demontage: Er zat een Conti-Tank in het binnenruim met een alu afdekking. De beide benzinepompen zitten onder de auto in een alu tankje van MATTER gemonteerd zodat er altijd benzine bij de pompen komt, een erg slimme oplossing! Het interieur was, zoals we gewend zijn uit de motorsport erg basic en alleen functionele benodigdheden waren aanwezig. De motor is een speciaal opgebouwde KR die op twee manieren kon worden geconfigureerd. 1: Met ABF inlaatspruitstuk en electronische inspuiting/ontsteking van TEC (het eerste programmeerbare regelapparaat van KMS) Deze set-up werd gebruikt tijdens de proeven en andere wedstrijden. 2: KR inlaatspruitstuk met luchtweger en originele inspuiting/ontsteking voor de APK ieder jaar. Deze manieren zijn bij iedereen wel bekend :D De motor had ongver 200 PK en 225Nm met de prog ECU, Schrick nokkenassen en mechanische kop. De kanalen en de kleppen waren deftig aangepakt. Zuigers waren Mahle met hogere compressie en de drijfstangen waren origineel KR. Liter inhoud van de cylinders weet ik niet meer. De onderzijde van de auto Remmen en koeling Schermen en front eraf, radiateur en oliekoeler komen tevoorschijn. Hij werd al snel kaler en kaler. De meeste delen als zijschermen, motorkap en plaatdelen konden meteen naar het oud ijzer. Kaaf rot. De motor en bak eruit. De VWMotorsport motorophanging is hier goed te zien. Aan de bakzijde zitten twee montagepunten omdat deze Golf van 020 bak is omgebouwd naar een 02A bak en daarmee ook een andere ophanging kreeg. De bak was een G60 02A behuizing met Drenth internals (dog-box) en een VWMotorsport platensper. De exacte overbrengingen weet ik niet meer maar met de 15" wielen was de top in de 5e versnelling 150km/h bij 8500 rpm. Het subframe was ook nog het originele van VWMotorsport maar was niet meer bruikbaar omdat het op 3 plaatsen aan het inscheuren was!!! De gehele carosserie was kaal gemaakt en kon in de omrolkooi gemonteerd worden om aan de Ultimate Make-over te beginnen. Meteen begonnen met het weghalen van overtollig plaatmateriaal En het herstellen van zwakke plekken in het plaatwerk. Door het zandstralen van de gravel-proeven was het plaatwerk op diverse plekken zo dun geworden dat je erdoorheen kon kijken :D Wordt vervolgd! |
Hele fijne foto`s met info Herm!!
|
Quote:
Thanks! Met de build zitten we inmiddels oktober 2009 en de carrosserie is naar de straler om ontdaan te worden van alle roest en overtollige lak. |
Ook deze blijf ik volgen
Altijd super om een racer tot leve te zien komen :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 05:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.