voor de brabanders onder ons :
Het Brabants is de kortste taal van ons land en dus de meest efficiënte!
■ Dit behoort tot de mogelijkheden. ■ Da ken. ■ Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden. ■ Ge wit noit nie. ■ Zou u dat eens willen herhalen? ■ Wa? ■ Zulks ben ik geenszins van plan. ■ Da den’k toch nie. ■ Ligt dat in de lijn der verwachtingen? ■ Zou da? ■ Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden. ■ Hendig zat. ■ Dit wordt door mij als bijzonder spijtig ervaren. ■ Da’s sund. ■ Hetgeen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste. ■ Wa zedde nou? ■ Deze informatie is geheel nieuw voor mij. ■ Daor wit ’k niks van. ■ Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden? ■ Meude gaai da wel? ■ Ik heb hierover een enigszins afwijkende mening. ■ Das nie! ■ Het leven van een Brabander gaat niet over rozen. ■ Tis wa. Met het Brabants als voertaal kunt u 80% bezuinigen op de tijd die u doorbrengt met werkbesprekingen :D |
haha, ik denk da ik al die zinnen minstens 2 keer per dag gebruik! ik heb er nooit bij stil gestaan hoeveel tijd ik daar wel nie mee bespaar :D
|
komt me bekend voor.....
|
Da ken :D
|
Je vergeet...
■ U mag mij niet bedreigen dat is tegen de wet! ■ WEH GAI! |
Lol
|
butjedereus.nl is ook zo`n leuke :D
|
kicken.com? daar staat iig de gesproken versie op. en dan is het Helmonds ipv brabants.
|
Quote:
Nope, documentje via de mail :p |
Je topic titel zou eigenlijk voor de NIET-Brabanders moeten zijn, wij begrijpen wel wat er staat ;)
|
Quote:
Da is.. |
oja en als je een bevestiging van iemand wilt hebben dan eindig je je zin gewioon met war...
net als: hendig zat, war? = Hiermee denk ik geen problemen te ondervinden, vind u ook niet? |
- Heb ik soms net een onwaarheid verkondigd?
- ofwa? |
- dat verhaal heb je al eens verteld.
- da zeede gai ja! |
- zo ken ik er nog een paar
- omkoalen... ;) |
-Ik verzoek u dit pand terstond te verlaten
-Naaitum! |
Quote:
:D |
Quote:
He tommy, je zit in het verkeerde topic ;) |
:p
|
dat brabants lijkt verdacht veel op antwerps...
|
ik beschouw dergelijk gedrag wat u gebruikt als dermate irritant, dat ik erover peins u te laten weten dat dit zeker niet door de beugel kan:
moettuh un veeg! |
Quote:
op zijn fries: bek jung |
- ik verzoek u dwingend om uzelf te onthouden van verder commentaar.
- bakkes! |
- Hebt U een moment aandacht voor mij?
- Eej kul! |
-Wat u daar zegt verbaast mij ten hoogste
-Euj... |
wahahahahha!
|
- Wilt U misschien een fijne kop koffie en een lekkere sprits erbij?
- Motte gij un bakske meej un Quukske? (das dan wel Tilburg, maar das ook Brabant. Dus.) |
:d :d :d
|
- kan ik u verblijden met een lekker koud pilsje?
- juup? |
Quote:
:) Juupke! :) lekkerrr! |
Quote:
zeker lekker! eens ff off-topic: zit jij toevallig wel eens bij de griek in rijsbergen? wel erg dichtbij voor jou :D |
Quote:
Das ver weg man! Dan moek fietsen. Doe maar de burgemeester, das hier de straat uit. (wat vroegah zaal Arnouts was) Ook Juup van de tap in van die lekkere grote glazen. Hoezo? Jij zit wel vaak bij de Griek? |
Quote:
Euj! |
Quote:
zit wel eens bij de griek op zondag... altijd wel gezellig.. daar gaat de juup met kratten tegelijk :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 19:15. |