Mijn golf mk1 doorlopend "project"
Hallo
Na al een tijdje te hebben rond gespookt op het forum en, eindelijk het plaatsen van foto's te hebben uitgezocht, zet ik ook mijn golfje 1 vijfdeurs maar eens op het forum! Geheel onverwacht kwam ik onderstaand golfje tegen voor niet te veel geld, dat is niet geheel onbelangrijk want ben nog een student. Naast dit golfje heb ik al een jaartje of zes met een maatje een T2B Westfalia. Deze is al twee keer richting spanje gegaan, waarvan slecht een keer aangekomen. Dit is heel lang lopend project waar we af en toe een aan lassen. De motor is gereviseerd, grotere kleppen voor meer koeling, of minder warm lopen. En een 2001 mexico carter voor verbeterde oliekoeling. Foto's zijn bedriegelijk als je vervolgens de raamrand ziet. Maar als je weet waar de bus destijds voor is gekocht, maakt eigenlijk niets uit. Daarnaast heb ik ook nog een heeeerlijke T3 multivan gehad, 2,1 wbx. Aan het golfje is ondertussen al het een en ander gedaan, voor de leuk en voor de apk. Zoals te zien op de foto heeft de voorkant een keer een paaltje of iets ontmoet, beetje schade dus een nieuwe voorkant Ook zitten er ondertussen al een paar andere wieltjes onder, BBS Mahle 13" en is ie 60/40 verlaagd. Ook het kleine 1.1 torretje heeft er aan moeten geloven omdat ik toch wel vrij veel snelweg kilometers maak en het verbruik niet echt denderend was. Via dit forum heb ik een bijzonder prettig polo gt (3f) met motorfiets carbs van Gertjan over kunnen nemen. Hier rij ik ondertussen alweer een poosje mee rond, en dat is een stuk vermakelijker. oude blokje er uit met wat hulp nieuwe snelheidstorretje op z'n plek Gelukkig is een dergelijke auto nooit klaar, dus ik zal jullie op de hoogte gaan houden van de toekomstige vorderingen, 5bak, nieuw neusje, gele koni's voor en wat er verder nog zal volgen. Groet, Guus |
leuk golfje! had ook graag een 5 deurs willen hebben
|
leuke auto's en hier moet de baksteun dus in :thumbup:
|
Hey frank,
Dank je wel. Ja daar hoop ik toch nog wel een 5bak met die mysterieuze steun in te kunnen gaan zetten! |
Haha dat blok komt uit Schiedam zeker? Die heb je echt net voor mn neus weggekaapt toentertijd.
|
Ja klopt, motortje komt uit Schiedam, net zoals jij dacht ik ook, die moet ik snel hebben.
Niet om je ogen uit te steken, maar polo gt blokje op motorfiets carbs gaat best rap, zeker als je 1100 gewend bent. aanrader om nog eens naar te zoeken |
Toch maar een topic aangemaakt?!?!
Leuk man :thumbup:, kunnen wij goed bijhouden wat je allemaal doet aan je Mk1.. Tot zover goed werk man, fijn dat er weer een Mk1 blijft rijden! Verwacht natuurlijk wel een filmpje als je het nieuwe torretje erin heb :D Grtzzz.. |
Quote:
Dat dacht ik zeker, maar jij was me net voor met bellen. Ik rij nu ook 1100 en heb al een leuk 1.3 blok gevonden met bewerkte kop en motor carbs :thumbup: Succes met je Golf! |
ik zou zeggen mail Jeroen van Bolku even, hij is altijd bereid om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Groet Ron |
Ik heb maar besloten niet te gokken op de gerepareerde nokkenas, twijfel toch of dat wel in balans is.
|
Ik heb weer wat fijne spulletjes verzameld!
Ik heb de forumslet velgen van Gerben overgenomen, de Intra's Ik heb ze al onder meerdere auto's gezien maar staan t beste onder die van mij :) Ook heb ik voor de voorkant een fijn setje nieuwe dempers gekocht Waar ik me alleen een beetje zorgen over maak, ik heb de voorkant 6cm verlaagd, gaat dat lukken met Koni geel ?? |
aangezien de Intra's er onder zitten, heb ik maar eens een paar foto's gemaakt
|
die staan idd erg mooi onder je auto,veel plezier ermee[al heb je ze inmiddels al weer even;) ]
|
Dank je wel!
Ik wilde ze voor de zekerheid nog even balanceren, maar was steeds geen plek en tijd in de garage :) |
Ik kan eindelijk weer eens meer dan 200 km rijden. Na het wisselen van de motor, met elektrische brandstof pomp, hield aller er steeds na plus min 200 km steeds mee op.
Het leek mij iets met de pomp te maken te hebben aangezien het met de 1.1 niet was, maar er bleek een mini gaatje in de brandstof slang te zitten. Hierdoor zoog die bij een gebrek aan druk uit de tank zelf lucht aan. Probleem opgelost :) |
Aaah, kak me koppeling lijkt ineens op te zijn. Net voordat ik thuis was, na een stukje beetje door gereden te hebben, ontstond er ineens een vrij zorgwekkend geluid. Ik hoorde al even het druklager een beetje rammelen, maar nu lijkt het helemaal gedaan. Als ik het koppelingspedaal laat opkomen begint t langzaam steeds meer kabaal te maken, alsof de klinknagels van de plaat t complete vliegwiel wegeten. Rijden is er dus even niet meer bij totdat het weer gemaakt is.
Nu speelde ik al even er een 5 bak achter te gaan hangen, de bak heb ik al een tijd geleden gehaald bij Jan, en de steun wordt aan gewerkt. Dus het is even afwachten totdat dat zo ver is. In de tussentijd weinig spectaculairs gedaan, kachelmotor vervangen, heerlijk wat een rust ineens zeg. En de ruitenwissermotor en mechanisme vervangen, ik zie zowaar weer in de regen. Aangezien het wagentje toch stil staat ga donderdag de aangeschafte centrale vergrendeling er ook eindelijk eens in. Zijn toch veel deuren om elke keer handmatig te openen en te sluiten :) Zo'n setje van Spy had gehoord dat die vrij aardig waren. Ik heb nog wel een belangrijke vraag. Onlangs heb ik Gele Koni's voor de voorkant gekocht. heeft iemand ervaring met Koni geel en 6cm verlaging, kan dit ?? |
waar is die eerste pic gemaakt? lijkt op het valkenbosplein op de achtergrond?
|
Kudos, goed gezien!
|
Eindelijk kan er weer geklust worden, jeuh!!!!!
Als eerste wil ik Frank echt enorm bedanken!!! Frank is zo buitengewoon sympathiek geweest om zijn vreselijk mooi ontworpen versnellingsbak steun aan mij te willen verkopen, echt te gek! Nogmaals dank je wel! Nu ga ik vrijdag met een maat klussen, van 084 naar 085!!! Cruisen met zo'n 3300 toeren bij 125 op t tellertje, zit een flinke afwijking in :thumbup:. (nu is t zo'n 4000 bij 110 op t tellertje) Nu heb ik enkel nog een heel belangrijk probleem. Ik weet dat ik het 4bak mechanisme kan blijven gebruiken maar dat deze aangepast moet worden om bij z'n 5 te kunnen. Heeft iemand hier meer informatie over wat ik weg moet zagen ???? HELP! Hoor het heel graag! |
Quote:
heb 11 jaar op de Ieplaan gewoont, en als ik het goed zit zit jij om de hoek bij de Knipwinkel van Natascha (als ze nog leeft) (zal de straat er niet bijzetten) |
Ja de naam mag je er bij zetten ben ondertussen anti kraak gaan wonen, dus zit nu elders. Maar dat is een vreemde vrouw van de knipwinkel, ik heb het in ieder geval nooit op gegokt om daar naar de kapper te gaan :)
|
Veel plezier ermee ;) en succes met de ombouw!
|
Quote:
Dank je wel!! Vrijdag moet het allemaal lukken, heb maar 1 middag dus wordt even pielen met het mechanisme! |
zet je wel nog effe een nieuw rubber in de steun ;)
|
Quote:
Ik wel :D Haar hele leven draaide om haar dochter die professioneel balletdanseres was. En die hele knipwinkel zelf was geweldig. Stond helemaal vol met teringzooi en als je iets moois ertussen zag staan nam je de volgende keer iets nieuws voor haar mee en mocht je het ruilen. En knippen kostte echt iets van 7 euro ofzo, bejaarden 2.50 :D |
Quote:
Zojuist besteld, morgen om 11 in huis! |
Hey Guus, lekker bezig!
Bij mij gaat t ook lekker, carosserie is klaar, nu de losse delen nog! Wordt redelijk strak, valt me niet tegen! Bedankt nog he!! Grtzz! :thumbup: |
Volgensmij hoef je niks te zagen alleen even een schakelstang verplaatsen onder de auto. Dop 13 tantje verdraaien
|
Jawel, vrijdag en vandaag even aan het klussen geweest, de 5bak zit er onder!!!!
Ik ben zojuist met het genot van 5 versnellingen van Utrecht naar Den Haag gereden, wat een rust zeg, als ik nu 135 op de teller rijd, heb ik meer rust dan voorheen 110 op de teller. Fucking briljant als ik het zo mag zeggen. De schakelstang moet nog wel een beetje worden bijgesteld, ter hoogte van Gouda schoot de vijfde er steeds uit, dus nog even pielen. Foto's en verdere uitleg volgen nog. |
Tijd voor een kleine update.
Zoals hierboven beschreven heb ik eindelijk m'n 5 bak er in hangen, en dat is plezierig zeg als je zo'n korte 4 bak gewend bent :thumbup: De aanleiding tot het inbouwen van een andere bak, was het sneuvelen van m'n druk lager. Goed excuus dacht ik zo. Wat bleek nou, druk lager was versleten, maar eigenlijk niks mis mee, maar.... T oplettende oog ziet dat er een bout waarmee het koppelingshuis aan de bak vast zit is verdwenen :screwy: Deze maakte dus het helse kabaal, en is door de bak heen geslagen heeft best wat schade gemaakt. oud bakje, nieuw bakje Uiteraard heb ik een nieuwe koppelingset er in gedaan, van een polo gt 3f. Eigenlijk rijd ik nu praktisch zonder aanpassingen aan het schakelmechanisme met 5 versnellingen, naast wat pielen aan de afstelling van de stang op de bak heb ik eigenlijk alleen het plastic heveltje voor de achteruit een klein beetje verbogen door warm te maken. Anders kom je niet bij z'n 1. Ik heb nu alleen dat als ik een poosje in z'n 5 heb gereden dat ie er uitschiet, ik had dit na 45min. Het heeft geen invloed als ik met het gas speel zeg maar, De motor kantelt eigenlijk nauwelijks, dus ik tast beetje nog een beetje in het duister. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag. Het resultaat :) |
Ik heb me koni's er onder gezet, wat betreft het veergedrag ben ik er heel tevreden over, zit nog comfort in en qua bochten helt het heel weinig over, lekker dus.
maarrr ik heb de voorkant 6cm verlaagd, en dat samen met de gele gewone koni's lijkt geen briljante combinatie te zijn. Als ik nu of door een diepe put rij of gewoon te hard over een drempel, lijkt het er op dat ik vrij hard op de bumpstop kom. Klink vervelend en rijd irritant. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik vraag me af of je net zo'n 'klap' hoort/krijgt als je met een schroefset door een put rijdt?? |
Bij golf 1 kom je met die verlaging vaak met de aandrijfas aan de carrosserie. Ik heb dit dan vaak aangepast door te flexen en te lassen. Kan zijn dat je dat ook merkt, ligt ook aan je veerweg, dus hoe stug deze is .
Groetjes Ron |
zullen eerder je draagarmen zijn die de grond raken. zou je even moeten kijken of daar plekken van slijtage te zien zijn.
|
Ik heb even gekeken, geen gekke dingen aan de onderkant, geen schade. Gelukkig. Het lijkt er op dat er gewoon andere dempers in moeten, of ze knetterhard zetten, maar daar heb ik geen zin in. Ik ga eens opzoek naar een setje progressieve veren met aangepaste dempers!
|
Ik heb eens zitten zoeken naar een goeie zet verlaagde voorpoten. Ik ben eigenlijk uitgekomen op 2 mogelijkheden, iets goedkoper, Supersport, iets duurder, KW. Beide met een 6cm verlaging.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een van deze twee ? |
Kw heb ik ooit eens bij een vriend onder zijn mk1 gti gezet!
Was hij zeer over te spreken en nog steeds, zitten er nu 4 jaar onder |
Quote:
Waarom niet gewoon een schroefsetje? |
Dat lijkt voor vele het meest voor de hand liggend, maar de schroefsetjes die binnen mijn budget liggen zijn, naar wat ik allemaal lees, veel te stug.
Daarnaast vind ik de 60/40 verlaging met niet te dunnen bandjes eigenlijk heel mooi staan, en kan ik met behoorlijk comfort rijden. Als ik meer centen zou hebben zou ik zeker een dikke schroefset hebben gekocht met hardheid verstelling, maar dan loopt t volgens mij al dik in de 700 a 800 euro, en dat heb ik er niet voor over. |
Nou ja, ik weet niet wat je onder comfort verstaat, maar mijn Supersport schroefset (aka verstelbare steigerpijp volgens sommige) deed het op APK hoogte, dus gewoon wel wat lager maar niet extreem, prima hoor.
Ik rijd nu met een Tec Tuning setje en dat is opzich wel echt rete stug, zelfs op deze hoogte: |
Ja je jetta met tec tuning habbibabbi schroefset kan ik me nog herinneren, voel me nieren nog zeg maar ;)
Maar naar de supersport schroefset heb ik ook gekeken, en lees ik ook wel goeie dingen over inderdaad. Maar ik weet niet of het de moeite is om een complete schroefset te kopen, en die vervolgens ongeveer op 60-40 te zetten terwijl ik ook voor 200 euro een setje kw voorpoten of een complete set supersport vaste verlaging. |
All times are GMT +1. The time now is 09:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.