![]() |
Mijn MK2 oldtimer
Ik zet mijn auto ook maar even hier neer, is wat leuke als in voorstel ding :thumbup:
heel verhaal :screwy: Ik bezit een Golf MK2 uit 1985. Deze auto is nieuw aangekocht bij Schueler Nijkerk door mijn opa, en is altijd in de familie gebleven. Momenteel heb ik het geluk dat 'ie van mij is, en ik rijd er ook met veel plezier in. Hier een foto van mij toen ik een jaar of 5 was bij mijn huidige Golf: ![]() ( alsof ik 't toen al wist :mrgreen: ) Toen ik hem kreeg zag hij er als volgt uit. Het volgende was toen gedaan: - Hella Grill met dubbele koplampen - Origineel OEM spoiler - Luchthoorn ![]() ![]() Ben een student, dus het gaat langzaam maar ik kom er wel :tu: start: Als eerste heb ik maar audio in de auto gezet, die oude radio en opbouwspeakers waren niet echt kwaliteit. Heb een Kenwood HU gekocht, Alpine 6x9 speakers en kleine speakertjes voor in het dashboard. Wilde eigenlijk aan het uiterlijk van de auto niet veel veranderen, mocht ook in eerste instantie niet van mijn ouders. Heb er alleen nieuwe velgen ( 14 inch ) onder gezet en de bumpers mooi een nieuwe laklaag gegeven.. Golfje met de gedemonteerde bumper :D ![]() En hier met de bumpers weer gemonteerd.. ook zie je de velgen die eronder kwamen. ![]() ![]() Nadat ik hiermee een stukje rondgereden had ging mijn huidige grill kapot .. Daar moest maar een nieuwe voor komen. In plaats van de huidige grill met dubbele koplampen ging ik voor enkele... Ook waren er inmiddels GTI achterlichten ingekomen. Foto's daarvan: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vervolgens wat kleine dingen, zoals een middenconsole en ik had de auto een goede poetsbeurt gegeven.. ![]() ![]() ![]() Toen de NL sticker verwijderd met een rotary, met dank aan een vriend. Oude caliber setje op de achtergrond haha .. ![]() Toen werd ik de GTI achterlichten zat, en had ik rood-witte achterlichten gekocht. ![]() Toen was het langzamerhand tijd voor Outlaws 2010, mijn allereerste meeting.. Was echt een hele dikke meeting :giggle:..en dat smaakte naar meer! :tongue: hier een paar rolling shots en collone filmpje van toen :) ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=FOQ0QvagNxM http://www.youtube.com/watch?v=tqUuFQaRW24 Vervolgens een willekeurig stickertje op de achteruit en US-lights erin = ) ![]() Toen ging een schroefsetje kriebelen, bij outlaws stonden toch wel hele dikke verlaagde Golfjes.. dus toen maar een schroefsetje aangeschaft via VWforum :) ![]() Onderhand raakte mijn achterbandjes versleten, en kwam ik op internet een nieuw setje velgen tegen met 4 nieuwe banden. Deze gekocht, 15 inch.. hier even snel voor de oude velgjes gehouden: en zo staat hij er op het moment bij: dat is dus mijn achternaam :D ( bedrijf van m'n oom ;) ) ![]() ![]() en inmiddels een leuke poetsbeurt later! Ben ook nog naar de Azeven meet geweest in april 2011 ![]() Heb daar een GTI stuurtje overgenomen van iemand, en dat ziet er dus als volgt uit: ![]() Begin juni toch maar eens luxe kentekenplaten besteld en gemonteerd, doet een auto goed! Ook de ruitenwisser er maar eens afgehaald ; resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() Planning: Volgend seizoen een dikkere set velgen, 16 inch Uiteindelijk een degelijke schroefset, Weicon, AP of KW .. Verder weet ik het eigenlijk niet .. |
Echte familie auto :D Netjes hoor!
|
Erg nette kar :thumbup:
|
Een Gambia rode Golf, die kom je haast niet meer tegen! (Laat ik net zo een hebben van '84) Leuke auto met potentie..
Ik zal die zilveren dingen onder de deurklinken weghalen en ook die reflectoren op de deuren! Dan is ie ook gelijk een stukkie cleaner! Mooie vorderingen verder! |
Gaaf dat de golf zo lang in de familie is!
|
Wat een mooie mk2!
Blij dat je hem netjes modificeert (geen bodykit ellende enzo) :thumbup: |
thanks iedereen .. dat ie al zo lang in de familie heeft is ook iets bijzonders, gaat ook niet meer weg ( wil m'n moeder niet :D )
Quote:
die deurschelpen laat ik zitten, lekker uniek vind ik :) en die reflector moet ik eigenlijk weghalen, maar op de bestuurderskant is die weg en daar zaten meteen pitjes en deukjes :screwy: Quote:
wilde eerst embleemloze grill, heldere achterlichten e.d. .. maar ben verstandig geworden :) doet deze auto geen eer aan |
Quote:
Dat zouden er meer moeten doen :D :D :D |
Echt een hele mooie mk2, vooral ook heel leuk en bijzonder dat hij zijn leven lang al binnen 1 familie is.
Ik ben blij dat je hem niet te veel mag veranderen van je ouders! |
mooie golf , lekker in ere houden maar voor mag ie nog net iets lager. Hij lijkt op zijn kont te hangen
|
Quote:
lijkt inderdaad zo, maar had even gemeten maar hij ligt eigenlijk prima .. schroef inderdaad de volgende keer voorkant ietsje naar beneden :) thanks! Quote:
haha, ik mocht eerst ook geen schroefset, maar ze zien ook wel in dat ik de auto netjes houd .. ze hebben hem nog nooit zo zien glimmen dus ze vertrouwen me nu wel :) Quote:
eigenlijk wel haha .. maar ieder z'n ding he :P |
Quote:
Zoals de schoonmaakster op m'n werk laatst zei; "er zijn overal liefhebbers voor jongen" |
tja......liefhebber voor de golf 2, goed bezig. mooi ding, originele lak?
ik zou gaan voor meer retro style, velgen, lampen etc. |
Quote:
haha, zo is het :D Quote:
jep, originele lak :) altijd binnen gestaan, bij mij ook. originele lampen heb ik nog liggen, maar dit vind ik wel fris staan . het misstaat in ieder geval niet. En wat versta je onder retrostyle wielen ? Ik vind de BBS RZ heel dik, de RS maar dan eendelig .. ik wil niks met boutjes aangezien het een daily is en het klote is met die boutjes .. :rolleyes: thanks! |
Mooi ding! Stel bbs-en zullen hem niet misstaan..deze velgen zijn net wat te new-skool :p En de deurschelpen zou ik ook weghalen of zwart spuiten.
|
inderdaad, is ook uiteindelijk het idee :thumbup:
deurklinken valt iedereen over, ook op vwforum maar vind ze voor nu nog mooi staan :) |
ik ben een beetje ideeen aan het opdoen voor velgen volgend seizoen..
aantal wensen: - 16 inch - geen boutjes - 4x100 - geen adapters - eendelig Ik zit zelf te denken aan: - Borbet E - BBS RZ - Schmidt Modernlines iemand nog leuke suggesties ? :) |
Die 17" Steinmetzen van Tomkraft ?
|
had ze al gezien, wil max. 16 inch en spreken me ook niet echt aan.
bovendien heb ik nu het budget nog niet ( studentje ;) ) gaat me meer om suggesties! =) thanks! |
OZ misschien wel een mooi dealtje te maken.
Stillauto beschadigd, maar niet duur. Merkloos goedkoop :D Supertourismo's staan cool :thumbup: edit; misschien kan je Gertjan z'n cupra's overnemen? |
nette golf velgen en schroefsetje staan hem goed
|
Quote:
bedankt :D Quote:
bedankt voor je suggesties! :thumbup: vind dan huidige velgen ook wel net zo mooi .. zal eens even kijken :D |
Die Cupra's staan echt über onder een mk2 :D
|
Quote:
beetje late reactie :D maar vind cupra's wel leuk, maar dan houd ik liever m'n velgen die ik nu heb :thumbup: Mini-update: Verder heb ik een GTI pookknopje, een sigarettenaansteker ( die miste ik nog ) en een zonneklep met spiegel gehaald op de sloop. M'n vriendin zat te klagen dat ze geen spiegeltje had..Foto's komen wel een keertje. Heb de C uitvoering, kaal dus. Al met al heb ik dus het volgende aan het interieur gedaan: - GTI stuur - GTI pookknop - Zonneklep met spiegel ( origineel geen spiegel) - Middenconsole Nu nog een leuk pookzakje en dan vind ik het wel leuk geweest! ( en nog een x een leuk interieur! ) |
Strakke Golf ! De mijne heeft ongeveer dezelfde kleur, misschien iets donkerder, maar wel zoiets .. :thumbup: Ik heb overigens wel een CL . ;)
Benieuwd wat je er verder nog aan gaat doen ! |
dankjewel!
meteen maar wat plannetjes plaatsen dan: komt na de winter een setje lenso BSX onder, met een zwart hart. huidige velgen houd ik er bij voor de winter denk ik. zitten al banden onder, dus weet de maat niet. dan uiteindelijk beide sets verkopen en een dikke set terugkopen. wil ook de originele verlichting er weer in aan de voorkant. verder staat de auto nu bij een kennis die er veel verstand van heeft, die gaat hem even nakijken, CO even afstellen en de choke vernieuwen. Auto loopt een beetje vervelend als 'ie koud is :) |
Goeie plannen hoor ! :thumbup: Hoop dat ie weer gauw goed loopt, ook als het koud is, haha ! En Lenso`s zullen ook goed staan !
Ik hou je project in de gaten ! ;) |
ja, dat is wel de bedoeling als het winter is! ;)
even een foto'tje van internet geplukt :tu: volgens mij wel 16 inch, maar gaat om het idee |
Vind het er toch erg goed uit zien ! Wil er zelf BBS RM of RS onder , of een setje verbreed staal, vind dat erg mooi onder een dunne bumper-type . ;)
|
ja inderdaad, ben ik met je eens! :)
maar jij hebt ej setje velgen al zag ik ;) |
Haha , ja klopt ja ! :tongue: Sinds gisteren ! :thumbup: Hadden m`n vrienden geregeld als verjaardagscadeau , hoe vet is dat ! :eek:
|
auto weer terug, rijd perfect ..
carb schoongemaakt, paar vacuumslangetjes vervangen en afgesteld :) |
mooi ding hoor!
En complimenten dat je je niet gek laat maken en dingen als die deurschelpen gewoon laat zitten. Hij is tenslotte van je opa geweest! |
Quote:
:thumbup: precies! :thumbup: hoort er inderdaad imo gewoon op bij deze auto :D bedankt :) |
kleine update van mijn kant.
auto loopt niet lekker, alles van ontsteking vervangen, choke nagekeken maar wil absoluut niet goed lopen. nu een carburateur opgesnort, morgen even halen en dan hopen dat de auto na 2 weken weer lekker rijd! ; begin hem nu wel een beetje te missen, erg koud op m'n tomosje haha. velgen zijn trouwens helaas niet doorgegaan, ééntje was mijns inziens teveel beschadigd ;) gaan we weer rustig opzoek naar andere velgen. verder ga ik een vaste set van Koni onder de auto zetten, vind de schroefset toch te stug :) dit zal in de winter gebeuren. |
auto loopt weer top, details in probleemtopic ;)
|
kleine update: US look achter
![]() normaal alleen de middelste verlicht, nu alle 3. zo ziet het normale licht eruit, als ik rem gloeien ze alle 3 op :tu: ( het lijkt fel, maar is 5 watt wat je nu ziet ) zal binnenkort eens betere foto's maken ;) |
Meer tips/trics/pics over de "US verlichting" ??
|
zijn 3 21/5 watt lampjes die aan elkaar geschakeld zitten in de originele lamphouder, vrij simpel ;)
|
mag dat gewoon, ook voor de apk ?
|
All times are GMT +1. The time now is 05:54. |