Huibert's MK1 Gti G60
Sinds een week of 2 mag ik mij de eigenaar noemen van mijn droomauto: een originele Nederlandse Golf MK1 Gti met schuifdak en DE motor voor zo'n auto: een G60!
Deze auto heeft oa hier op VF te koop gestaan en werd mij te ruil aangeboden op mijn MK1 cabrio die ik ongeveer 7 jaar heb gehad Na een korte onderhandeling en elkaars auto op de brug te hebben gezien is de deal rondgekomen en zo ben ik 10 mei met de cabrio naar Rijswijk Haaglanden gereden en met de Gti weer terug. De auto heeft een aantal puntjes van aandacht: -1- Het schuifdak gaat maar 15 cm open, van de koper een compleet ander schuifdak erbij gekregen. -2- De rechter buitenspiegel is gebarsten met het in de garage zetten, hiervoor zit een donor bij --> Done -3- Het olielampje gaat knipperen als je wat meer gas gaat geven, hiervoor schijnt alles al gecontroleerd te zijn en zou het instrumentenpaneel de veroorzaker zijn, een ander paneeltje zit erbij. Zoals gezegd rij ik er nu een weekje of 2 mee rond en wat een schik zeg! De auto is voorzien van een erg korte bak waardoor de accelleratie fenomenaal is! Volgens de vorige eigenaar moet het vermogen rond de 200 paarden zitten, na een week of 2 rijden geloof ik dat zeker. De auto is in 2006 helemaal uit elkaar geweest en opgebouwd zoals hij nu is. Er zit een MK1 antraciet kleur op, auto is van oorsprong rood. Ik heb inmiddels al een aantal reactie's ontvangen dat het LK4Y zou kunnen zijn. Ik heb inmiddels contact met de bouwer, hij stuurt mij meer info. Er zit waarschijnlijk een Corrado interieur in qua stoelen, wel het originele dashboard gelukkig. De stoelen zitten heerlijk, zal binnenkort eens een foto maken. Deurpanelen zitten gaten in, maar eens andere voor zoeken. plannen: - Ronal velgen monteren (done) - omkeuren naar G60/118kw op kenteken - originele luchtfilterbak monteren - schuifdak fixen of vervangen, bij voorkeur meteen voor een schuif/kantel dak, ik hou me aanbolen als mensen me daarmee kunnen helpen - instrumentenpaneel vervangen - meters voor laaddruk, oliedruk en accu naar radioplaats, radio in console - achterlicht vervangen, is gebarsten en slecht gerepareerd, de kit zit overal - raammechanismes gaan erg zwaar, ga denk ik maar op zoek naar electrische - audio uit de cabrio inbouwen - etc - etc Huibert |
oh ja, zo ziet dat eruit als je er ineens 2 hebt.....
plannen: - Ronal velgen monteren (done) |
Nette 1 zeg!
|
Ja, inderdaad een mooie GTI hoor !!
Ik heb evt nog wel wat scans liggen uit een manual om een schuifkanteldak in te bouwen !! Mocht je dit nodig zijn dan hoor ik het wel en scan en mail het naar je. Heb het zelf ook omgebouwd in mijn GTI. |
Quote:
@Pim en LLR: Dank je wel voor de complimenten LLR: Die scans heb ik graag! Kun je ze sturen naar gluibert@hotmail.com? |
Ga ik binnenkort even voor je opzoeken en regelen.
Neem niet aan dat er spoed mee is ?? Kost namelijk ff wat tijd !! |
Quote:
uiteraard niet, moet ook nog op zoek naar een mechanisme.... |
Mooie 1 man!
Weet je toevallig waar hij gespoten is? Lijkt wel bij een spuiter in dordrecht.. |
Quote:
Ik zou een systeem van Audi 80 nemen !! geleiders zijn wat mooier.. |
Quote:
zou heel goed kunnen, de bouwer heet Harald en zit wel in die hoek. |
Quote:
oh vet, ik dacht dat alleen Scirocco of Passat zou passen, maakt de zoektocht wat breder |
Ja, heb toevallig laatst nog wat kleine dingetjes uit een Audi 80 B3 gehaald en dat dak is qua formaat gelijk aan die van een golf 1, en de geleiders zijn daarbij geen staalkabels maar een soort van kunststof leek het wel. Het is dat ik het allemaal al gemonteerd heb, maar anders ging dat systeem er alsnog in.
|
Mooie GTI G60 Huibert, veel plezier er mee!
|
Mooie bak Huib!!
Groeten Romar |
Erg nette wagen ! Veul rijplezier ermee :)
|
Zoals je het zelf al zo mooi zegd, in een mk1 HOORT een G60 ;) :D
mooie einzer :thumbup: Rijdt lekker he zon kort bakje erachter ;) |
@Oosterbeek |
Erg mooie mk1 idd. :thumbup: Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken met een g60 onder de kap. :D
|
he huibert weet je al hoe je de lufibak pas wil maken?
ik weet van mark hoe hij het gedaan heeft. dus als je vragen hebt weet je met te vinden grt Jelle |
Heb in mijn g60 toen een nieuw webasto schuifkanteldakje gezet. is iet groter dan het orginele, maar erg eenvoudig in te bouwen.
|
Quote:
Dat zal niet snel gebeuren bij mij. Ik ga een origineel dak niet vervangen voor een Webasto |
Quote:
Hey Jelle. Ik hou me graag aanbevolen ;-) |
Quote:
:chair: :chair: :chair: :D |
He Huibert,
Zie net deze advertentie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77047 VW Hooligan is een maat van me, anders pm hem even hierover !!! Bespaart je een hoop zoekwerk. Gr Fred |
Quote:
En verkocht :( balen! wel super dat je aan me denkt. Nog bedankt trouwens voor die geweldige pdf met de inbouwbeschrijving :thumbup: Weet meteen dat ik nog wel een uitdaging heb, het dak in de G60 gaat maar 10cm open, niet ver genoeg om bij de schroeven te komen :mad: Verder nog niet veel aan de auto gedaan. Deze week nog met de witte aan de slag geweest, gister een serieuse kijker gehad! Auto moet wat omhoog voor de BBS-en, als dat is gebeurd komt hij rijden. |
Je kunt het hemeltje uit de dakplaat ook losmaken en naar achteren schuiven dan kun je misschien van de binnenkant de dakplaat wel losschroeven !!!
Jammer dat Eric het systeem al verkocht had.. |
Quote:
Maar eens op mijn gemak kijken bij het losse dak dat erbij zit. Vandaag 2 pakketjes binnen via mp: eerst kreeg ik geluk voor een paar tientjes voor een set ori achterlichten, oranje knippers voor en nog wat klein spul, zag ik ineens een set smoke zoals ik al heb in perfecte staat :thumbup: Daar iets meer dan een paar tientjes voor betaald :redface: maar ze zijn erg netjes :cool: Bij mijn achterlichten is de rechter al op meerdere plaatsen gerepareerd, zo knap dat de kit om de lamp heen zat gesmolten :eek: Binnenkort maar snel vervangen |
Quote:
Vandaag dacht ik, ik ga eens lekker de achterlichten vervangen :shake: Begonnen bij de rechter, moertjes losdraaien.... zit er onderin op twee plaatsen een schroef :confused: , deze eruit gedraaid maar geen enkele beweging in de lamp. Toch maar eens beter kijken, zit het ding rondom gekit :eek: Dussss, stanley mes erbij, schroevendraaier met een doek eromheen om een beetje te kunnen wrikken. De complete lamp zit onder de kit en met het eruit halen kan ik helaas niet voorkomen dat hier en daar het plaatwerk wat verbuigt :mad: Uiteindelijk het kreng eruit gekregen, wat een ellende! Je begrijpt waarschijnlijk wel dat de nieuwe lamp niet heel eenvoudig erin te schroeven is, zelfs nadat ik het plaatwerk mbv een winkelhaak weer vlak heb gezet stroomt het water naar binnen als ik wat via een gieter op het dak laat lopen, ben er mooi klaar mee!!!! Morgen verder, het zal toch moeten gebeuren, de lamp die eruit komt ligt al in 100 stukjes. |
:( schade gehad op die hoek?!
|
Quote:
Zo te zien wel, ziet er vanbinnen ook niet helemaal fris uit... |
Hmmzz, dat zuigt :(
Succes met het (af)monteren |
heb trouwens nog wel meer aandachtspunten ontdekt :(
Toch maar eens verder navraag doen voor de exacte kleurcode, deze winter maar eens een start maken om dit gedeelte weer helemaal netjes te maken! |
Mooi K**
Dat zijn altijd van die dingen waarvan je denkt had ik maar beter gekeken bij het kopen maar goed zal vast wel goedkomen deze winter ;) |
Met een nieuw/fris achterlichtrubber wil het ook niet dichtblijven?
|
pffff, uit het stof
achterlicht inmiddels gemonteerd met een watervaste kit, blijft netjes dicht. Dit weekend eens begonnen met een het project: stereo-inbouw-doe-meteen-de-accu-naar-achter :D Auto naar binnen: Mijn optima accu uit de cabrio past niet voorin en ik wil graag de ruimte gebruiken om het stuurbekrachtigingspotje naar links te verplaatsen, kan ik rechts op den duur een origineel luchtfilterhuis plaatsen. In de kofferbak een plank gezaagd in de wielbak met ruimte voor de accu: Kabel gebruikt die normaal voor de installatie naar achter ging, doorverbonden met kabel vanaf dynamo met een vergulde audioconnector: Deze ruimte kan ik nu goed gebruiken voor een volledig rechte buis van IC naar gasklephuis en zoals gezegd het stuurbekrachtigingspotje: Gelukkig kom je altijd weer ellende tegen met een auto van 29 jaar oud :mad: wordt vervolgd |
Prutsblokjes :screwy:
Weg met die rommel en fatsoenlijke stekkers / solderen / krimpkous :thumbup: |
Quote:
Solderen in deze ruimte wordt nog wel een uitdaging, denk dat ik het hele dash eruit jas en een nieuw boompje erin maak... ben al een aardig eind op weg nl: Meteen even met andere dashboarddelen gerommeld en de meters een nieuw plekje gegeven: |
Hahaha die kroonsteentjes :D
mooie foto: |
Quote:
Leuk werkje he. Ik heb bij mijn GTI 1 pirelli ook alles achter het dash opnieuw gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Dat zag er eerst ook ook als een amateur kabelboompje :screwy: |
Quote:
dank je wel! zag pas later dat ik vergeten was de rommel op te ruimen van Renske. Dit blijft mijn droom die uitgekomen is, lekker rommelen en als je klaar bent, licht uit en alles kan gewoon blijven staan. Na mijn hele leven OF in de werkplaats van Zijm OF bij anderen sleutelen is dit ZO gaaf! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 23:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.