Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Niels - AirMighty.com | '51 CC BRILKEVER (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85224)

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 13:23

Niels - AirMighty.com | '51 CC BRILKEVER

Ik heb hem al een poosje, gekocht op 11-10-2008. Een originele Nederlandse reumakleppen brilkever uit 1951.
Nooit gerestaureerd, gewoon bijgehouden en altijd mee gereden door de vorige twee eigenaren, ik ben de derde.
Enige laswerk was een gaatje bij de accu (reeds gefixed), originele versnellingsbak en motor zitten er nog in, een zeer leuke en eerlijke auto.

Meer foto's op http://www.AirMighty.com

Mijn trots als echte "keientrekker" uit Amersfoort:

12-10-2008: wat rondjes mee gereden maar we kwamen al snel tot de conclusie dat we toch de remmen ed even goed moesten aanpakken:

18-10-2008: Eens even goed gekeken wat we nu precies hebben staan, wassen en poetsen:

Een behoorlijk verschil zeg maar:

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 13:23

Nu alweer 1,5 jaar later de boel weer opgepakt. Ik wil hem in zijn huidige staat klaar hebben voor Bad Camberg 2011. 8)

Het enige dat mij erg stoorde was de te ranzige hemel... Deze hebben we er dus uit getrokken, zo konden we tevens de raam-sponningen even goed aanpakken voordat de ramen er weer terug in gaan. Alles nog lekker hard, netjes schoongemaakt en weer in de lak gezet, dat kan wel weer 60 jaar mee zo.

Mijn vriendin die voorzichtig (voor zover dat nog kon) de hemel eruit heeft gehaald:

Mijn vriend Marco heeft me echt enorm geholpen met het klaarmaken en monteren van de volledig nieuwe remmen rondom.
Tevens het een en ander laten reviseren, klepjes gesteld, versnellingsbak- en motorolie vervangen, elektra allemaal nagelopen en nu (op een nieuwe 6 volt accu na) klaar voor de bekleder, René van Brunschot van het http://www.kevermagazijn.nl :

Onderweg naar René!
Bedankt Waldo van de http://www.VWBusBrothers.com voor het gebruik van de bus en trailer:

Gearriveerd bij René van Brunschot zijn workshop het http://www.Kevermagazijn.nl voor de nieuwe hemel- en b-stijl bekleding:

...nu is het afwachten. :thumbright:

Tjaap 10-05-2011 13:26

nice, aardig wagenpark inmiddels Niels.. En dan te bedenken dat je op het forum binnenkwam met een 1303 met dakrek.

René 10-05-2011 13:34

Dat is alweer wat jaartjes terug...kan me dat nog wel herinneren met die 1303 met dakrek..

Brilkever is stoer :cool: 2e foto ook..oude huizen, oud bootje en een oude man...past precies bij de brilkever.

Riccoo 10-05-2011 13:36

Hallo Niels,

Wat voor hemel bekleding komt er in?
Mijn 51er bril (je kent hem wel) gaat volgende week naar de straler en daarna naar de spuiter.
Ik ben dus ook nog hemel bekleding nodig.

In mijn 56 ovaal heb ik mohair bekleding van TMI geplaatst.

Groeten,
Richard

de Rooij 10-05-2011 15:10

Dikke ride Niels!
Had m nog nooit eerder gezien maar petje af ;-)

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 15:41

Quote:
Originally Posted by Tjaap
nice, aardig wagenpark inmiddels Niels.. En dan te bedenken dat je op het forum binnenkwam met een 1303 met dakrek.

Tsja, tijden gaan snel en veranderen... leuk hè!

Quote:
Originally Posted by René
Dat is alweer wat jaartjes terug...kan me dat nog wel herinneren met die 1303 met dakrek..

Brilkever is stoer :cool: 2e foto ook..oude huizen, oud bootje en een oude man...past precies bij de brilkever.

Yep die groene... man dat ding reed heeeeerrlijk ivm mijn '60er nu :giggle:

Beetlefreak 10-05-2011 15:41

Hier komt schot in de zaak, nice!

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 15:42

Quote:
Originally Posted by Riccoo
Hallo Niels,

Wat voor hemel bekleding komt er in?
Mijn 51er bril (je kent hem wel) gaat volgende week naar de straler en daarna naar de spuiter.
Ik ben dus ook nog hemel bekleding nodig.

In mijn 56 ovaal heb ik mohair bekleding van TMI geplaatst.

Groeten,
Richard

Originele bekleding. Laat het bij/door René van Brunschot - www.Kevermagazijn.nl doen, gaat mooi worden. Een TMI set komt hier iig zeker niet in.

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 15:43

Quote:
Originally Posted by de Rooij
Dikke ride Niels!
Had m nog nooit eerder gezien maar petje af ;-)

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 15:44

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Hier komt schot in de zaak, nice!

Ja man, eindelijk hè... acht het staat niet in de weg dat scheelt.
Maar het is wel een mooi vooruitzicht om hem straks aan te slingeren richting Bad Camberg moet ik zeggen!

klaas 10-05-2011 21:12

Mooi man! je hebt zeker een mooie collectie VWtjes zo!
Al wat gehoord van je Busje overigens?

Mister Cool 10-05-2011 22:05

zo wat een cool apparaat! Dat oude garageplaatje er nog in is ook erg leuk. Deze ga 'k zeker even koekeloeren op BC, ben benieuwd!

martijnvanderh 10-05-2011 22:27

Deze houden we in de gaten! Je bus ook trouwens...

Zucht... waarom ben ik nou geen magazine gestart.... zucht...

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 23:47

Quote:
Originally Posted by martijnvanderh
Deze houden we in de gaten! Je bus ook trouwens...

Zucht... waarom ben ik nou geen magazine gestart.... zucht...

Grappig dat je dat zegt over t magazine. Maar dat staat er helemaal los van... deze bril heb ik nl al kunnen kopen in 2008, dat is ruim een jaar voordat we überhaupt ook maar aan het magazine begonnen.
Daar en tegen ben ik wel erg trots op t magazine, maar t gaat niet vanzelf allemaal :)

Niels - AirMighty.com 10-05-2011 23:50

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
zo wat een cool apparaat! Dat oude garageplaatje er nog in is ook erg leuk. Deze ga 'k zeker even koekeloeren op BC, ben benieuwd!

Dealer plaatjes zijn tof hè, dat maakt t allemaal nog bijzonderder. En dan daarbij ben ik geboren en woon in Amersfoort! :D

hajee 11-05-2011 06:55

erg mooi Niels, goed dat je hem meeneemt naar BC!

Jettameister 11-05-2011 08:25

een zwarte bril..
als ik een kever mocht "kiezen" zou het zo eentje zijn zoals die van u :thumbup:
ben benieuwd naar het interieur

Niels - AirMighty.com 11-05-2011 09:05

Quote:
Originally Posted by hajee
erg mooi Niels, goed dat je hem meeneemt naar BC!

Thanks HJ, ja cool toch! :) heb er zin in!

Niels - AirMighty.com 11-05-2011 09:12

Quote:
Originally Posted by Jettameister
een zwarte bril..
als ik een kever mocht "kiezen" zou het zo eentje zijn zoals die van u :thumbup:
ben benieuwd naar het interieur

Wat je al aangeeft echt kleur "kiezen" is er niet bij wanneer je dit soort exemplaren tegen komt. Maar ik ben ook erg blij met deze zwarte kleur :)

SpiderClass 11-05-2011 11:41

Super zo'n bril! Succes er mee en geniet ervan!! :D

stufenheckfahrer 11-05-2011 19:50

Ik heb vandaag je kever gezien bij René v. Brunschot.
Ik weet niet waarom, maar ik had een auto in topstaat verwacht, maar deze auto heeft het echte doorleefde patina! :thumbup:
Supermooi!

Greetz Ron

Niels - AirMighty.com 11-05-2011 20:21

Nope zeker geen topstaat auto. Zoals ik al eerder schreef is het een ongerestaureerde, 60 jaar lang gebruikte, originele eerlijke Nederlandse auto met patina en een rijke geschiedenis. Vind ik persoonlijk eigenlijk nog mooier, zon exemplaar die de tand des tijd heeft doorstaan.

Thanks en leuk dat je hem hebt gezien. Woon je daar in de buurt of heb je daar zelf ook een auto staan toevallig?

Lieuwe 11-05-2011 21:20

Mooie wagen zeg :thumbup: Zoiets kom je niet vaak tegen :)

stufenheckfahrer 11-05-2011 22:08

Quote:
Originally Posted by Niels - AirMighty.com
Nope zeker geen topstaat auto. Zoals ik al eerder schreef is het een ongerestaureerde, 60 jaar lang gebruikte, originele eerlijke Nederlandse auto met patina en een rijke geschiedenis. Vind ik persoonlijk eigenlijk nog mooier, zon exemplaar die de tand des tijd heeft doorstaan.

Absoluut mee eens! Al die zogenaamde ratten die gewoon kaalgeschuurd zijn vind ik ook niks, een geleefde auto is het mooist!

Quote:
Originally Posted by Niels - AirMighty.com
Woon je daar in de buurt of heb je daar zelf ook een auto staan toevallig?

Neuj, ik moest wat onderdelen bij René bezorgen.

Rick 11-05-2011 22:15

Ehm, Niels heeft ook een "semi-rat" :D

Niels - AirMighty.com 11-05-2011 22:21

Quote:
Originally Posted by Rick_Leusden.
Ehm, Niels heeft ook een "semi-rat" :D

Tsja die '60er van mij noemen ze een rat... Maar ja eigelijk is dat ook een originele lak auto alleen dan verlaagd, versmald en met een dikkere motor erin :)

stufenheckfahrer 11-05-2011 22:26

Die semi-rat is ook een auto met tekenen des tijds, niet zo'n "oudgemaakt" hok. Daar zit het verschil in.

Niels - AirMighty.com 13-05-2011 11:37

Hier nog een oude foto van April 2009 :cool:
...man ik kan niet wachten om te gaan cruisen in dat ding!

pieterveenstra 13-05-2011 14:49

Hele dikke wagen Niels :thumbup:

Laat je de achterlichten en kentekenverlichting ook zo?

Niels - AirMighty.com 13-05-2011 14:57

Quote:
Originally Posted by pieterveenstra
Hele dikke wagen Niels :thumbup:

Laat je de achterlichten en kentekenverlichting ook zo?

Thanks en ja die hou ik zo.

Ik wist al dat de kentekenplaat verlichting in t chroom een originele VW accessoire is, maar nu vertelde René van Brunschot mij dat de achterlichten ook zo als accessoires zijn geleverd, hoe vet! :D

Kenneth_polo 13-05-2011 20:24

waar in amersfoort kan ik hem bewonderen?:D

Niels - AirMighty.com 21-06-2011 09:03

Okay dan, René van Brunschot - www.kevermagazijn.nl - is zo goed als klaar met de nieuwe hemel en b-stijl bekleding van mijn originele NL '51 bril.
Als het goed is gaan we hem vanavond ophalen, dan kan ik er even mee test rijden, de remmen opnieuw na-stellen en dan is hij klaar voor zijn "maiden voyage"!
Een trip van ruim 1100KM van Amersfoort (NL) naar Wolfsburg (D) en dan door naar Bad Camberg (D) (ik ben nr. 201 op de deelnemerslijst) om vervolgens op zondag weer terug naar Nederland te rijden.

Meer foto's in m'n gallery op www.AirMighty.com

a.busser 21-06-2011 15:56

Mooie kever, Niels. Veel plezier en succes op de maiden trip, en ik lees er wel weer over in de Airmighty megazine!

Niels - AirMighty.com 27-06-2011 09:11

Update van afgelopen dinsdag 21 juni:

Rene - www.Kevermagazijn.nl - heeft mooi werk geleverd!!

En direct 85KM op huis aan gereden, zonder problemen! :thumbright:

Meer foto's op m'n website www.AirMighty.com

Niels - AirMighty.com 27-06-2011 09:12

En update van vandaag... :D

Ik kom net terug van een 1300KM rondrit van NL naar Wolfsburg, door naar Bad Camberg en weer terug naar NL 8)
Dit allemaal zonder problemen in de '51er en met een dikke smile op mijn gezicht.

Ik zal zsm m'n foto's uploaden, hier alvast wat foto's die zoal op FB en andere websites zijn verschenen:

Hey it's me! :D

Split52 27-06-2011 09:26

Staat er mooi voor Niels, lekker hoog ook! Zo laten!

hajee 27-06-2011 11:12

perfect zo, mooi dat ie het zo goed heeft gedaan!

Sjaak_73 29-06-2011 20:45

hoi niels

zou je even je mail willen bekijken

heb je al een paar mailtjes gestuurd op niels@ntgv.nl

ivm de caddy verlaging

dank je

mvg sjaak

Niels - AirMighty.com 07-07-2011 09:35

Quote:
Originally Posted by Sjaak's Auto Service
hoi niels

zou je even je mail willen bekijken

heb je al een paar mailtjes gestuurd op niels@ntgv.nl

ivm de caddy verlaging

dank je

mvg sjaak

Done ;) en bedankt nog Sjaak!!
Sorry voor m'n late reactie, erg druk deze periode(s).

All times are GMT +1. The time now is 16:53.