Golf mk1 TDi Project
Zal me gelijk even voorstellen, Ik ben Roy kom uit Geleen. Student 1e monteur.
Ben al een tijdje bezig met mijn TDi project, dus werd het langzamerhand tijd voor een eigen project topic. Heb in Juni 2010 een Golf 1 diesel gekocht, en daar een maandje nog lekker mee rond gereden. In Augustus het 1.6 diesel blokje op marktplaats gezet, en een week later verkocht. Toen werd het tijd voor wat snellers, en dus opzoek naar een golf 3 TDi. Dan wel de 110pk versie. Heb een sloper kunnen kopen paar kilometer voor Groningen, met de distributieriem gesprongen. Wilde toch alles vernieuwen dus alles afgebouwd, en de kop laten reviseren. en weer gemonteerd met nieuwe riem en waterpomp. Toen het blokje liep begonnen de complete Golf 3 kabelboom in de golf 1 te leggen. Als eerst de achterlichten aangesloten, Daarna de rest van stuurhendels tot achteruitverwarming compleet de stekkers omgesoldeerd en netjes geisoleerd. Onder de motorkap hoefde verder niet veel te gebeuren qua elektronica. Daarna het blok erin gehangen met 1.6/1.8 benzine motorsteun aan de distributiekant en met bak steunen van Ebay. 2 100mm assen opgehaald bij bolku. Het monteren was een fluitje van een cent. Daarna het dashboard terug erin gezet met de golf 3 klok, Dit wordt later nog veranderd in die van een golf 2 GTD omdat dit net wat netter en origineler oogt. Nu ben ik bezig met alle kleine dingen aantepassen zoals de intercoolerslangen, koelwaterslangen, eletronisch gaspedaal, en de uitlaat aantepassen op de golf 1. Ook nog wat foto,s van tijdens het project Auto bij aankoop Porsche C2 Wieltjes gekocht TDI Blokje Egr Plaatjes gemonteerd Distributiekap aangepast voor benzine motorsteun Vandaag ben ik bezig geweest met het electronisch gaspedaal, Heb het stukje waar het gaspedaal en de potmeter op vastzitten ruim van de pedalenbak afgehaald en daarna een stukje strip tussen de potmeter en het pedaal gelast, en de rest wat overbodig was erafgehaald. Dus blijft er een compacte beugel over wat net past tussen het rempedaal en de behuizing van de kachel. Achterop die beugel heb ik een L profiel gelast en een bout, op die manier kan ik het gaspedaal eenvoudig demonteren mocht er onverhoopt iets kapot gaan. De planning van morgen is om 10 uur de originele intercooler pijp laten omlassen zodat deze via de distributie zijde terug gaat naar de intercooler. En daarna rijd ik met de oprijwagen richting Chargertech in Eindhoven, Waarbij ze me gaan helpen met het aansluiten van de intercooler. Wil perse alle slangen zwart hebben zodat mensen die niet kleurenblind zijn dit ook niet worden als ze onder de kap kijken. Intercooler wordt die van een BMW X5 3.0D, Aangezien die van een sprinter niet past omdat de dynamo er net voor zit. |
Goed bezig!!
Die X5 IC, heb je daar heel toevallig nog een foto van? Ook de bevestiging ervan in de auto? |
Dankje! Nee nog niet, ik maak dadelijk even een foto.
Hier de foto,s van de beugel wat we gemaakt hebben voor het gaspedaal. |
Weer bezig geweest aan de golf, Helaas bij chargertech een verkeerde slang koppelingstuk meegenomen. Dus dat moet geruild worden Donderdag
Hier nog wat foto,s van de motorruimte en dashboard op dit moment |
hee roy! jij ook hier! zag je golf laatst nog even! niet rijdend maar op de aut ambulance!
Doe je het allemaal zelf ? of veel hulp uit de garage? |
Heey Erik, Ja heb me ook maar een account aangemaakt. Ja klopt afgelopen zaterdag ben ik naar Eindhoven geweest met de auto. Doe het meeste zelf en krijg een beetje hulp van me vader! Hoe is het met jou golfje? leuk dingetje! ligt flink laag haha.
|
Heb niet stil gezeten afgelopen dagen en nog van alles gedaan aan de golf
- De roestige accubak eruit gehaald, en vervangen door die van golf 3 donor auto. -Het steuntje van het koelvloeistof reservoir erop gelast. - Vacuum circuit aangesloten met nieuwe vacuum slangen. - Steuntjes gemaakt en intercooler vastgezet. - Intercooler slangen passend gemaakt en vastgezet. Hier nog een aantal foto,s! Morgen ga ik het steuntje van het ruitensproeier reservoir omlassen naar de linker kant. En de accubak verder aflassen. De uitlaat wordt in de loop van de week ook klaar gemaakt. En dan is het wachten tot de ecu klaar is en dan kan ik een proefritje gaan maken:D |
Supergaaf project.. buitenkant vooral zo laten, alleen wat lager!
|
Een grote mijlpaal is bereikt!! De oude ECU was kapot en heb een nieuwe gekocht en vandaag een andere immobilizer + sleutel in laten leren bij vagtechniek.nl in nuenen. En daarna de eerste 100 Kilometer gereden met de auto en het is een kanon ten opzichte van de 1.6 diesel. Ben begonnen met de uitlaat, die is al redelijk ver klaar. Compleet van 10cm na turbo tot einddemper 60mm pijp. De temperatuur blijft netjes op 90 graden en ook na wat stampen blijft de temperatuur goed. Het enige wat naderhand moet opgelost worden is het kraken in de bak bij het snel schakelen naar de 3. Nu kilometertjes maken!!
|
Ziet er tof uit allemaal, gaat je kineethoes niet smelten omdat hij zo dicht op de uitlaat zit?
|
Mooi projectje, ik ben met hetzelfde bezig, hoe heb jij het gedaan met de bak?, kabelschakeling en dan omgebouwd naar golf 3 hydraulisch?
|
Quote:
Nee uitlaat zit er toch ver genoeg vanaf. Zal waarschijnlijk wel eerder poreus worden. Quote:
PM gehad Ondertussen al 3000km gereden en geen grote problemen gehad. Binnenkort tijd voor een schroefset, of een vaste verlagingsset. Aangezien ik wel nog wat comfort wil hebben en niet bij iedere drempel weer van stilstand moeten optrekken. Wat raden jullie me aan? |
ik zou voor een schroefset gaan iets minder confortabel dan vaste verlaging meestal, maar idiaal als je na een tijdje toch lager wil of andere velgen wilt kun je hem weer op de gewenste hoogte zetten.
|
leuk project. een tdi in een golf 1 :thumbup:
mvg sjaak |
ik zou toch ook maar even een hitteschildje voor op het schutbord fabrieken als ik jou was.
voor de rest:thumbup: |
Quote:
Ok, heb een schroefset gehad onder een clio 2. rijd lekker strak, maar totaal geen comfort meer. Daarom moet eventjes bedenken wat het wordt. Quote:
Dankje! Ja rijdt goedkoop zuinig en snel:D Quote:
Haha, ik had het al gemerkt. Het was redelijk koud buiten afgelopen dagen. met de verwarming uit wordt het interieur toch lekker warm. Rara hoe kan dat. |
nice, jij bent dus die met de C2 velgen?
Als je hulp nodig hebt met t eea dan laat me maar iets weten. gr Joy |
Leuk project.
Zag hem onlangs nog hier staan op de bloemenmarkt :thumbup: |
Seht gut aus :) Lijkt mij ook wel wat, die combi van golf 1 en tdi
|
Gewoon voor de schroefset gaan! Ik heb een triple S schroefset eronder(weer een van die goedkope merken) maar toen ik hem nog niet zo ver verlaagd had, hield ik nog best veel comfort over! Want hoe je nu overhelt in de bochten ziet ookniet uit :tongue:
|
Quote:
Jep, klopt! haha Dankje, zal ik doen! jij ook mocht je hulp nodig hebben:) Quote:
Ja me opa en oma wonen daar, en kom daar regelmatig. Woon je daar in de buurt? Quote:
Danke!! Quote:
Ok, ik zal er van de week een gaan halen. Heb je die van jou op internet besteld? nee ziet inderdaad niet uit maar van de andere kant heeft het wel wat haha wat was je gisteren of eergisteren aan het doen met de krik? |
Quote:
Jep, 2 straten verder ongeveer. |
Quote:
Heb die van mij bij vpc gehaald, maar die is niet aan te raden! voor is hij stug, en achter heel comfortabel. En ik had de krik nodig om men wielkasten op de ghetto manier uit te rollen! |
Ben ik jou niet gister tegen gekomen in Beek bij de makado?
:thumbup: |
Hey Roy!
Hoe heb jij dat gedaan met de N75 klep (vacuum), heb jij het vacuum reservoir gebruikt of gewoon direct een slangetje op de turbo van de N75 klep? En nog gelukt met het mail adres wat ik je gestuurd had? Greetz, Mark |
@ Sinaasboom: Zou best kunnen, Ik heb je niet gezien volgens mij.
@ Mark: Ik heb gewoon het reservoir aangesloten, Ik weet niet of het nodig is maar ze zullen het niet voor niks doen bij volkswagen. Ik heb het T stukje bij de vacuumpomp gemaakt ongeveer en het vacuum reservoir in het parafan vast gezet. Misschien kun je een van een sharan pakken die heeft een mooi bolletje. |
APK Komt eraan, Dus dit heeft de hoogste prioriteit. Verlichting in orde maken want de remlichten doen het niet. En de 2 voor schokdempers zijn kapot. Dus morgen gelijk een schroefsetje bestellen. Ruitensproeier moet ook nog aangesloten worden. Allemaal kleinigheidjes en dan mag me vader de auto APK keuren.
P.S. Ik had begrepen dat een schroefset van raceland bij bolku prijs/kwaliteit het beste is? Kan iemand dit bevestigen? |
Zojuist schroefsetje besteld van Raceland, had begrepen dat deze schroefsets wel goed zijn vooral voor die prijs klasse
|
eindelijk!! ben benieuwd hoe laag je ermee gaat!
|
Ik ben ook benieuwd, helaas wel op het staal. Ik ga volgend jaar weer kijken voor een andere set velgen. Eerst de auto helemaal in orde maken. Tevens nog een cruise control hendel gekocht van een US Rabbit Mk1. Heb de cruise control al geactiveerd met vag-com dus hopelijk alleen stekkertje solderen en chille cruisen met cruise control.
|
Schroefsetje binnen gekregen, 2 dagen levertijd op Ebay. Vind ik netjes(Y)
Schroefset is van raceland, en monteren ging vrijwel goed alleen een bout in de fusee was afgebroken. Net die waarmee je de camber mee kunt afstellen, dus mocht iemand nog 1 hebben liggen:D. Heb ze uit elkaar gehaald en de schroefdraad goed ingesmeerd met lager vet, zodat ik ze over een half jaar nog kan verstellen zonder de stelsleutel krom te buigen. Hangt achter een beetje over, heb ik met opzet gedaan. Vond het wel grappig uitzien zo. |
Ziet er leuk uit zo , voor je aandrijfas kan je gewoon een schild kopen .
Dit hoort standaard al op die motor te zitten , gaat krom over je aandrijfas heen en zit met 2 bouten aan je onderblok vast . Vr6 , g60 , tdi , en de standaard mk4 motoren hebben het . EVen op de sloop halen zou ik zeggen . Anders is je hoes heel snel vergaan hoor .... verder goed bezig zo , en als je niet zo`n kapje kan vinden laat het me dan maar even weten . Heb er hier en daar nog wel wat op motoren zitten ;) |
waarom heb je de c2's eraf gehaald? kijken voor iets kleiners?;)
|
nee heb er een krom gereden vorige week in belgie. dus blijf nu zolang op staal rijden. Wil volgend jaar zomer porsche gullideckel, vind ik net wat mooier als de c2
|
ik vindt de golf wel cool zo met de stalen velgen :D, rijdt de set wel een beetje? ik heb een tectuning set eronder gehad maar deze was echt te stug voor mij.
|
Raceland set is ook veel te stug, ben erover aan het denken om het er onderuit te halen. Is niet leuk meer rijden als daily.
|
Dan zul je toch aan weitec of KW moeten denken als je minder stug wil. Ik zeg gewoon stuiteren met die bak!
|
Ja en die zijn ver boven het budget wat ik ooit over zal hebben voor een schroefset. Onder de clio zat ook een budget setje, maar die was lang niet zo stug als de golf nu.
|
Dan gewoon zo doorrijden! je bent gewoon die lekke schokdempers gewend! nog even en je raakt hier ook aan gewend! :tongue:
|
Quote:
Komt door gewicht van golf mk1 denk ik, heb is mee gereden in een golf 2 met een vmaxx schroefset maar deze was ook lang niet zo stug als de tectuning onder mijn mk1. |
All times are GMT +1. The time now is 17:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.