2 verschillende soorten fusees golf 1 --> wat is het verschil?
Volgens Vagcat (online ETKA) zijn er 2 verschillende type's fusees voor een golf 1
Dat zijn type: 171407255A (rechts) 171407256A (links) en 171407255B (rechts) 171407256B (links) ik vroeg me af wat de verschillen tussen type A en B zijn, zou namelijk interresant zijn als er in type B een groter lager zit/kan. Heb wel gezien dat type B alleen in Scirocco's en Golf cabrio's vanaf '84 zitten (tot en met 92/93) Type A zit eigenlijk in alle bouwjaren, ook in de scirrocco's en cabrio's van vanaf '84 dus wie kan me hier meer over vertellen? |
Overzichtje
Type A: Type B: |
qua lager zijn ze hetzelfde meende ik, zal straks even in de schuur kijken.
|
oke top
|
fusee
Hallo,
ik weet dat er een verschil is in de diameter van de inkeping van de stuurkogel. Je hebt ook 2 verschillende homokineetkoppelingen. De grotere van de zgn 100mm assen past niet in d kleinere. |
Quote:
Ik dacht dat als je bv met een 02a bak wilt gaan rijden dat je dan gewoon assen met homokineten van 100m moet gebruiken? Fusees blijven toch hetzelfde? Anders heb ik een probleem vrees ik :shake: |
Quote:
Heeft niets met de assen te maken, die 100mm duid op de flensen. Zover ik kan zien zit er geen wezelijk verschil tussen de 2, alleen met de aansluiting van de remmen. Ik zou gewoon fusee's van het latere type golf 1 cabriolet pakken! |
Er is een verscil geweest in de diameter van de fusee
pennen, de eerdere modellen hadden een 15mm pen op het kogelgewicht, de latere 17mm, volgens mij is dit in 78 over gegaan, maar kan ook later geweest zijn. |
Verschil zit in de motor/bak,1100/1300 met 085 bak en 020 bak.
De homokineten van een 085 bak hebben een (kraagje)en vallen niet zo diep in het fusee. Ik heb nog ergens een fusee van een 1100/1300 liggen,als ik die vind plaats ik wel een foto van de 2 verschillende. |
klopt ook vossie,,,de fusee kogel dus zat met 13 vast de latere met 17 mm..
|
Quote:
dat klopt ook, daar heb ik ook wel eens mee te maken gehad idd. |
okee de latere versie is de beste keuze dus, thanks allen,
iemand nog 2 nette fusees liggen toevallig? :thumbup: |
Ik heb er laatst een setje in handen gehad waar het lager wel groter van was..kwam van een scirocco 16V. Ik geloofde het ook niet want heb zelf al enkele rocco`s 16V gesloopt maar deze man had wel daadwerkelijk een setje liggen waar de lagers groter van waren. Ik ben ze bij mij zelf nog nooit tegengekomen.
|
Jij wilt 2 x de b versie?
ik heb er nog wel een setje liggen, lagers zijn wel kapot! Anders R1racer pm'en, die heeft ook nog wel wat liggen dacht ik. :thumbup: |
Quote:
Die had Ronald Morien ook onder de super rodeo,waren wel zelf gemaakt om dikkere lagers en homokineten te gebruiken. |
daar zat ik dus ook al aan te denken, standaard fusees aanpassen aan grotere lagers
|
Waarom zou je grotere lagers willen?
Gewoon een heel goed lager kopen die erin past lijkt mij meer als afdoende. Er bestaat ook zoiets als over ensjineren ;-) hehe |
omdat die kleine lagers nou niet bepaald een goede reputatie hebben als het op belasting aankomt, en even uitdraaien en een groter lager erin is eigenlijk maar een kleine moeite :thumbup:
*edit* ik bedoel eigenlijk meer de kleine naven |
wat ook wel gedaan werd is het lager en naaf van een audi 80/90 erin zetten
lagerdiameters (buiten/binnen) Golf Mk1: 64mm, 34mm audi 80/90: 68mm, 39mm Mk2; 66mm, 35mm Mk 2.5; 72mm, 40 mm |
Je kan ook de lagers pakken van een quattro A4 v6 '00, die hebben een buitendiameter van 85mm...
En ze zijn a-symmetrisch, wat de binnenschalen betreft. In tegenstelling tot de Golf lagers... Wel iets om rekening mee te houden, als je hart velg en wiellager in lijn wilt kunnen krijgen... Hoe dan ook, ik zou de Mk1 lagers nemen. Gaan ze aan gort -> fusee + veerpoot in een geheel demonteren en je hebt binnen 1u een vers lager. Uitlijnen is dan niet nodig. Edit: Wat voor een perspassing zit er eigenlijk op het lager - fusee en lager - wielnaaf? H7/n6? Als je zelf wat gaat (laten) uitdraaien let je dan wel op de e bij de maataanduiding (envelope). Vanwege je as - gat relatie? We hebben er hier op het werk soms een hoop gezeik mee (als we weer eens een nieuwe leverancier hebben). |
85mm past niet in t fusee ;) :D
Goeie vraag wat betreft die passing trouwens Maar ben meer gewoon even aan t brainstormen wat mogelijk is |
All times are GMT +1. The time now is 07:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.