Jetta mk1 '83 2.0 16v 9a digifant 3 project
Ben van de week begonnen met mijn plan om een jetta 1 uit '83 met een 1.3 liter motor om te bouwen naar een 2.0 16v 9a motor met elektronische abf-injectiesysteem. hier de projectthread
edit: Kijk op page 2 voor verwijdering vn motor :thumbup: |
paar fotos:
De jetta, Oude velgen, voor goed bod van jou ;) Oude motor, voor goed bod ook van jou ;) 9a die erin komt, komt uit passat 35i en heeft standaard 137 pk en dacht ik 180 nm. hoop er 150/160 uit te halen met chip en digifant+injectie van ABF Kleppendeksel, zelf moeten schilderen Inlaatspruitstuk, zelf moeten schilderen |
Net bezig gegaan met reviseren van de 9a cylinderkop, nu bezig met klep 8 t/m 16 :) morgen even een gaatje dichtbranden en dan alles monteren, en zaterdag beginnen met inbouw, stay tuned :thumbup:
|
Dikke motor hoor!
Ga deze volgen, wil zelf ook een 16v erin lepelen. Ben alleen nog niet uit welke. |
Leuke auto, mooie kleur ook. :D
Plannen klinken goed! :thumbup: |
Quote:
dankje:) Standaardkleur he, ondanks paar roestplekjes (A) (ik zat er wel aan te denken hem over te spuiten :blush: ) Jouwe is ook niet mis. zeker leuk speelgoed :D |
Quote:
Trouwens neem geen ABF, die is namlijk te hoog kom ik net achter (A) (onderblok is te hoog past niet onder de kap) |
Klaar met reviseren , heb 1 klepstoter kapot :( komt morgen binnen, lekker snel :cool:
Binnenkort fotos van de uitbouw (waarschijnlijk zaterdag) ;) |
Klepstoter binnen, vanavond cylinderkop gaatje dichtmaken, foto volgt :D
|
Vetjes,dit wil ik ook later nog doen, mooi projectje!
|
Quote:
ABF past gewoon hoor ;) heeft hetzelfde onderblok als de 9A en de 2E :thumbup: Verder een mooi project! |
Quote:
Nee boring maal slag is het zelfde,maar een ABF heeft een hoog blok net als een 2E. Een 9A heeft kortere drijfstangen en zuigers met een korte compressie hoogte. De drijfstangen van een 9A zijn hetzelfde als een kr 9A=144mm ABF=156mm |
Inderdaad daarom zet ik dus een 9a erin met ABF-injectiesysteem ;) past makkelijker
|
Quote:
Aah, ok. Heb ik me vergist met de 9A. Maar het past evengoed in een mk1 :) |
Nog even foto van mijn Cylinderkop (just for the sake of it :thumbup: )
|
Iemand nog interesse in het oude 1.3 liter blok en de velgen? (begin Thread) Voor goed bod mag je het hebben ;) (alles origineel en in goede staat, blok kan lopen)
|
mooi projectje zie ernaar uit om hem af te zien :thumbup: (zaterdag halen we het b lok uit de jetta toch? :D )
|
Quote:
Helemaal alleen? Of moet je zijn handje nog vast houden? Gr Ronnie |
Quote:
Haha funny guy :giggle: :shake: maar om ff op et blok terug te komen hij kan DRAAIEN ja, en moet gewoon goed nagekeken worden :thumbup: |
Was maar een grapje hé, ik weet wat het is zo'n motor, heb er net een nieuw opgebouwd, maar vond het wel leuk geschreven van je.
Gr Ronnie |
Quote:
weet ik dat grpje was ;) ik heb er ook tijdje mee op land gecrosst (niet deze motor maar 1tje in polo 1 1.3). die houd het nogsteeds vol na een jaar raggen, echt super :D |
vanavond beginnen uitbouw 1.3 litermotor, fotos komen dus dichtbij :D
|
Uitbouw is klaar, de motor gaat weg voor de sloop (of wees er snel bij ;) )
hier een paar fotos: Het blok in de auto, deels gedemonteerd Hard aan het werk Uitlaat eronderweg Aan de motorhangsteun Eruit, voor 85 euro mag je hem meenemen (zonder dynamo en motorsteunen) Leeg :D Motorsteun moet nog verlast worden Stay tuned :thumbup: morgen het elektrische werk |
Dashboard eruit, alle oude bekabeling eruit, begonnen met inbouw ABF bekabeling (naar originele dash weer). Net achterlichtbekabeling voorzien van nieuwe stekker voor in de andere zekeringkast en ruitenwissers herbekabelt. fotos volgen ;)
|
Volgende week steeds vroeg vrij dus eind van deze week hoop ik de bekabeling klaar te hebben :)
|
Net Interieurkabelboom afgemaakt, morgen motorbekabeling en dan zaterdag motor afbouwen :thumbup:
|
Hee!
Waar woon je ongeveer? Anders wil ik dat 1.3 blok misschien wel ophalen, als het dicht in de buurt is. Gr. Nick |
Quote:
Zie je PM :thumbup: |
Velgen ook te koop bied maar :thumbup: (up)
|
Lijstje met wat nog te doen :
- H&R Schroef/Wegliggingsset eronder - Motor erin - Bekabeling Afmaken - Dash aanpassen aan andere teller - Nieuw Interieur monteren - Motorruimtebekabeling aanleggen - Remsysteem vervangen - Tectyleren - Open Uitlaatsysteem met 1 einddemper monteren - Klein Motor en Carrosseriewerk |
Net bezig gegaan met de laatste dingen voor de bedrading, even testen, en maak kortsluiting :S relais 21 fikt op, doordat ik aan de voorkant bij het knipperlicht wat stekkers schudde, dom maar ach... leer je ook weer van
|
ik vraag me wel eens af, hoe doe je zoiets met bijvoorbeeld de kvs temperatuurmeter, want is die waarde niet verschillend die van de sensor af komt? en hoe sluit je zoiets aan, net als de kmteller kabel e.d. past dat allemaal zomaar?
|
Quote:
Kijk ik doe mijn project anders. ik gebruik bijna alle componenten in de motorruimte van mijn passat 35i, en daarvan is dus de kvs temparatuurmeter hetzelfde als die van een abf/2e/elke vanaf mk2. ook gebruik ik de teller van de passat, die heeft gewoon 1 stekker aan de achterkant. Als je de originele teller zou willen houden moet je natuurlijk wel aanpassen, maar op de originele teller gaan de signalen van kvs temparatuur (als die erop zit :confused: ) ook elektronisch. het is dan alleen een kwestie van oude stekker naar zekeringkast eraf, beetje uitzoekwerk, aan elkaar branden en klaar ben je :thumbup: |
alle bedrading erin, fotos volgen :thumbup:
|
16v mk1 Jetta = nice!
|
School is bijna voorbij... motor zit in elkaar en is klaar voor inbouw, nu de modificaties aan de auto (motorsteun distributieriemkant verlassen + schijfremmen voor en achter + kabelschakeling monteren + motorbekabeling compleet afmaken
Binnenkort fotos, ;) |
oooo bijna klaar dus . . :D
succes nog ! |
Komt in de buurt idd, tnx :thumbup:
|
Hier wat nieuwe fotos:
de 9a, hoe hij er nu bij staat (lang moeten wachten tot de cylinderkop terugkwam, en school... vandaar dat het ook zo lang duurde) Aan de zijkant de schijf voor de bdp sensor > Inbouwen binnenkort :) |
even een update:
In de auto, work in progress aan draadboom Ecukabel (ecu komt in dashboard kastje) Dashboard voor aanpassen (komt Passat teller in) Na aanpassing (afwerking moet nog) Draadboom in motor Volgende te doen: steun omlassen en alles eruit: grote schoonmaak. (nog niet gedaan omdat het anders toch weer vies wordt). dan motor erin :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 06:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.