jetta mk1 oplappen
hallo,
De jetta: Ik heb sinds een paar jaar de jetta van mijn ouders kunnen overnemen na een anderhalf jaar rond te kunnen toeren gebeurden er dit: te veel carterdruk en waarschijnlijk een veer of zuiger kapot. Dus ben ik op zoek gegaan naar een ander blok... nu ben ik al een tijdje bezig met het opkappen van mijn jetta mk1 1.3.. Maar dacht maak er eens een thread van. Genoeg gelul foto's: De aankoop: Toen op de aanhanger gegooit en naar de wasstraat gereden om het ergste vuil eraf te spuiten.. daarna kwam hij er zo uit te zien: Toen maar eens begonnen met de grondige schoonmaak: Carb schoongemaakt: Aantal spullen gestraald en gespoten: De kop gedemonteerd en opnieuw ingeslepen: onderblok gespoten: het nieuwe blokkie staat er momenteel zo bij: oude blok eruit halen: en ben nu bezig met het oplappen van de motor ruimte: en de vw staat er momenteel zo bij: nu heb ik nog een vraag ik heb een 4 bak eronder maar zou graag een 5 bak willen... nu weet ik dat de 085 bak er wel geschikt voor is.. maar hoe moet ik het doen met de baksteun(aangegeven op foto).... zijn daar baksteunen voor zodat hij in de jetta past? En hoe zit het met de aandrijfassen.. kan ik gewoon orgineel blijven behouden of moet ik daar andere voor aanschaffen? Groet Roy |
Strakke Jetta man!,die aandrijfassen zullen werken normaalgezien.
Heb je nog een foto van de achterruit?Ik zie lijntjes lopen en als het is wat ik denk? |
ik denk dat ik denk dat jij denkt wat je bedoelt... namelijk:
|
Ziet er goed uit, ik ben ook toevallig bezig met het vernieuwen van mijn 1.3 motortje voor de jetta 1 dus ik weet wat je voor een werk te doen hebt, maar het is wel leuk werk.
Gr Ronnie en succes |
Quote:
zeg dat wel maar het is leuk werk idd!, ik heb net eens door die van jou gelezen maar die is ook weer in super staat dadelijk! Er zijn best wat jetta's in de opknap zo te lezen hier! super! gr roy |
Je pakt het goed aan met het blok hoor!
Mooie jetta heb je, helemaal hard nog? |
martijn1300: ja helemaal hard alleen boven de rechter veerpoot begint hij een beetje roest te vertonen! maar kleinigheidjes hou je toch ;)
|
ziet er zeker goed uit !
hebje toevallig al gevonden wat het compressie verlies veroorzaakte , ben ik nu wel eens nieuwsgierig naar ;) |
Quote:
bedankt :) , ja het was een klep die lichtelijk verbrand was.. vandaar dat ik ze ook opnieuw ingeslepen heb zodat het hopelijk weer in orde is. is ook te zien op de afbeelding van de kleppen. hoe staat het met de jetta van jou? groet roy |
Waarom heb je het vliegwiel niet even eraf gepakt? Tenminste dat denk ik aangezien die nog op de steun zit, want daar achter zit een grote keerring die nog wel eens kapot wil gaan.
Ik heb die ook kapot gehad incl de nokkenas keerring en de krukaskeerring. Al bij al kosten die niet veel maar wel veel werk als je dadelijk weer je motor er moet uithalen om die te vervangen. Gr Ronnie |
Strakke jetta die je daar hebt en succes met het blokje
|
De limburger: ik heb de keerringen allen vervangen, zowel voor als achterkant krukas en ook de nokkenas keering!
Lijkt idd van niet omdat hij zo op de steun is gemonteerd! Is idd het geld niet en je hebt weer jaren plezier! roy |
Quote:
hope dat het daar idd mee opgelost is :thumbup: jetta staat er nog alty hetzelfde bij , motortje draait ondertusse goed maar zou zoals ik bij uwe gedaan heb nog eens een riem etc kunnen gebruiken , voor de rest is hij nu rondom verlaagd , maar de velgen zijn nog niet klaar ;) grtz |
Cool ding hoor! Wat voor velgen zijn dat precies? Staan erg netjes.
Leuk om te volgen. Succes ermee |
Quote:
bedankt! het is verbreed staal 13 inch, van 4,5j naar 7,5j en 8j roy |
update,
de afgelopen dagen niet stilgezeten. nog een paar dingen gespoten en het blok weer in de jetta geplaatst! nu alleen nog alles aansluiten enz. foto's: deze week proberen verder alles aan te sluiten zodat er weer getoerd kan worden want daar is het weer weer na! groet Roy |
Ziet er goed uit, ik had alleen voor wat meer accenten gekeken, in plaats van alleen zwart.
Ik ben eens benieuwd hoe die gaat lopen, die van mij loopt weer super. Gr Ronnie |
De limburger:
ja zo ieder zijn ding...:) ik vind het wel wat hebben namelijk. gelukkig loopt die van jou weer super! hoop die van mij ook dadelijk.. hoe heb jij dat gedaan met de uitlaat.. bij het flexibel stuk is de diameter te klein voor de spagettie.. ?! is daar een verloop voor ? roy |
Ik reageer even onder de naam van Edwin, ben namelijk even op zijn pc, ik heb die spaghetti gewoon gemonteerd en dat flexibele stuk zit bij mij niet meer erop, ik heb gewoon een ander flexibel stuk gekocht bij de automaterialen zaak, en die op de spaghetti gelast en daar dan de uitlaat verder op gemonteerd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Gr Ronnie |
Mooie jetta ;) wel mijn smaak zon zwart/metaalkleur blok
(p.s. wie nog een 1.3 motor origineel uit jetta C nodig heeft pm, voor 85 euro mag je em meenemen :thumbup:) |
Quote:
oke, dat moet wel goed komen! bedankt roy |
zo alles aangesloten en gestrart, hij doet het weer!!
alleen er is nog een probleem, hij wil niet stationair lopen... alleen met standje 1 van de shoke.. heb toch nog het een en ander nagekeken: -kleppen -ontsteking -vacuumslang -rubber van de carb.. valse lucht?! ook met het draaien aan de stationairschoef merk ik weinig verschil in toeren?! tevens word hij ook erg snel warm en staat er best veel spanning op de koelslang die naar de termostaat gaat... maar weten jullie misschien waar het aan zou kunnen liggen? verder loopt hij wel goed als hij maar op toeren blijft... alvast bedankt! en het is super om weer na lange tijd te rijden in de jetta! en dan ook nog met dit weer!! groet roy nog wat foto's: even wassen na al die weken stof! |
na een aantal weken zoeken heb ik dan het probleem gevonden!
het was de o-ring om de co-schoef van de carb die kapot was.. vervangen en loopt perfect! groet roy |
Mooi om te horen Roy, super voor je.
En nu veel rij plezier. Gr Ronnie |
Super weer een nette Jetta gered :thumbup:
|
volgens mij een week of 2 geleden gespot tussen maaseik en roosteren .....
|
Met het mooie weer even een paar pics geknipt!
groet Roy |
Leuke Jetta! Nog veel last van roest? Hij lijkt zo op de foto's erg hard ;).
|
sander-ja: weinig last van, is erg hard idd.
roy |
Gaaf ding man!
|
En vandaag gespot in Horn :D
Roy, ik vind dat je alles heel netjes hebt gedaan en gedocumenteerd. Mijn clompimenten :thumbup: . Mooi dat je ook al de eerste storing hebt opgelost van het stationair draaien. Veel plezier met je "ride" :cool: PS. Vanwaar deze motorkap in de niet grijze kleur :( |
bedankt!
ja kwam gister van kamptraining af denk ik. ik heb de orginele kap nog staan. dus het is een beetje voor de variatie :) groet Roy Quote:
|
altijd mooi als een blok onder handen wordt genomen
|
All times are GMT +1. The time now is 00:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.