Porsche 944 cup Dutch RS
Tijdens het snowboarden kwam ik laatst Jan tegen, hij vertelde mij over een 944 waar hij mee het circuit op wil.
Nu een aantal weken later en een lange avond lullen heb ik besloten om hem hiermee te helpen, gezien Jan geen technische achtergrond heeft en het puur bij het rijden houd en ik zelf graag wat meer van het circuit wil proeven. Met een aantal mensen gaan we nu dus een raceteam samenstellen genaamd: Dutch Rennsport zie: Dutchrennsport.com De auto is al aangeschaft en hebben er een donor bij gekregen. komende donderdag gaan we ze ophalen. en momenteel staan ze er zo bij: de 2.5 liter in de donor. De blinkende is dus de 944 waar we mee gaan rijden. De matte is de donor :D Plannen zijn om deze komend jaar klaar te gaan maken voor het circuit en dan mee te gaan doen met de Porsche 944 basic cup Er moet dus nog veel gebeuren: onderstel,remmen,rolkooi,sportstoel,banden enz. Maar alles moet wel volgens de regels die de 944 basic cup stelt :( En eerste ding dat geregeld moet worden is een stalling/sleutelruimte/loods. Dus heb je of weet je iets in regio Breda, laat het ons dan zsm weten. Je kunt ons ook al op Facebook vinden: facebook dutch rs |
Klinkt erg interessant! :thumbup:
TJa, die cuphomolegatie is altijd gezeur. ;) |
cool!
|
Mooi dit! Heb je nog een setje Porsche deurklinken over van de donor?:P
Succes jongens! Ben benieuwd naar de vorderingen!:D |
Gaaf..succes met opbouwen:)
|
ik kan ze..
mocht je nog iemand zoeken voor de versnellingsbak, kun je bij mij aankloppen. ben nu bezig een x aantal bakken klaar te maken voor een team die straks ws jouw concurrent is. is weer een uitdaging zon auto,wel altijd jammer van de regeltjes maar opzich blijft het dan wel gelijkwaardig. |
Voor zover ik weet mag er niks tot weinig gemodificeerd worden aan de bak :(
maar zal het reglement nog eens doorlezen. |
Super! Succes ermee :thumbup:
|
goed bezig,erg leuk.
blijf het iig volgen hier. |
Quote:
Ik zou het andersom doen .. de matte is -zo te zien- een coupe (stijvere body) de glimmende is een targa (body = slapper) |
daar waren we nog over in discussie idd. er kwam er 1 met de opmerking: die targa is juist verstevigd omdat er een deel open gaat. en dat klonk mij ook best logisch in de oren.
ander plan dat ik heb gehoord was het dakje over te zetten van de 1 naar de ander, maar naar mijn idee krijg je dat nooit strak en is het onbegonnen werk. in ieder geval komt er toch een rolkooi in, dat zal al veel stijfheid problemen oplossen denk ik. maar ik hoor graag jullie mening hierover. |
mooi project, dak overzetten wordt in amerika regelmatig gedaan. Of het echt effect heeft? Er komt toch een rolkooi in, denk dat het niet heel veel zal uitmaken mbt de stijfheid.
|
De meeste homologatiemodellen van toerwagens waren zonder schuifdak, de "luxe"straatversies hadden dit wel. Onder andere de Golf Rallye, BMW M3, Mercedes 190 2,3 (en 2,5)-16, enz. Dit zal niet voor niks geweest zijn. Extra versteviging bij een targa betekend ook meer gewicht, waarschijnlijk nog op een plaats waar je het zeker niet wilt hebben, de bovenkant van de auto.
Mij lijkt het dus beter de coupé te nemen en niet de targa, zeker met kooi en doorlassen zul je hier een stijvere koets aan hebben. Is het overigens wel toegestaan om met een schuifdak/demontabel dak te racen? Niels |
bedankt niels! we gaan alle opties binnenkort eens doornemen, maar doorlassen van de carrosserie is niet toegestaan trouwens.
schijfdak is wel toegestaan, maar als er glas in zit moet dit met anti splinter folie beplakt worden. |
@Joost: Ik heb jaren gewerkt in de autosport en ook de cup modificaties onder mijn hoede gehad.
Het is zaak dat als je niets mag veranderen dat je het zo aanpast dat het niet opvalt ;) |
Quote:
haha dus doorlassen en dan opnieuw kitten ;) |
Ik bedoelde meer algemeen.
|
Als je nog spullen cq sponsor zoekt...
|
Sponsoren zijn zeker welkom Pim!
kom je nog op school deze week? |
ga alstublieft niet met een schuifdak rijden, hier krijg je spijt van.
hoop gewicht extra bovenin de auto, je hebt vaak last met het plaatsen van een kooi,en als je over de kop gaat weet je nooit waar het dakje heen gaat.. |
Hallo mensen,
Mijn naam is Jan en samen met mijn vennoot Koen ben ik in Januari dit jaar Dutch Rennsport gestart (www.dutchrennsport.com). De bedoeling is om volgend jaar de rookie of the year titel te pakken in de 944 Basic Cup:D Wat leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is! Ik heb er erg veel zin in en zal wat meer foto's plaatsen (lees zal het doorsturen naar Joost want ik heb weinig tot geen verstand van computers tnx Joost). Op onze webpagina hebben we sinds deze week een werk in uitvoering pagina. Hierop kunnen jullie onze vorderingen volgen. Natuurlijk gaan we jullie ook middels het forum op de hoogte houden. Ik vind het ook leuk dat we ons team uit hebben kunnen uitbreiden met 2 goede monteurs Joost en Erwin. Het word een leuk project! Als laatste rest mij nog te zeggen bezoek onze site en bedankt voor alle leuke reacties:D!. Groeten, Jan Dutch Rennsport V.O.F. |
Welkom op het forum!
Zeker een project om te volgen dit. Veel succes in ieder geval :thumbup: |
Vandaag zijn de 2 Porsche's bij Jan aangekomen :D
hier wat foto's uit Jan z'n Iphone: we zijn dus nu druk op zoek naar een loods o.i.d. want willen ze liefst binnen 2 weken binnen hebben staan. oja, en zoals je misschien al ziet is het een amerikaan. die bumpers gaan waarschijnlijk de bingo in. |
Gaaf spul, die Porsches:)
|
Ga lekker met die matte racen en hou die targa lekker origineel.
Maar we zullen blijven volgen. |
Wat Patrick zegt!
Die Targa is veel te mooi om mee te racen, vind ik dan :D Verder tof project :thumbup: |
[Very off-topic] Jammer dat je de motor niet om mag bouwen voor de Cup... Ik heb een S2 staan die ik om ga bouwen naar 5-cilinder TDI ;) [/very off-topic]
|
Wie weet gaan we een jaar later wel een vrije cup rijden, je weet nooit he Bert, dus leuk idee :D
ik zei het ook al dat we die donor moesten gebruiken, Maar wat ik van Jan heb vernomen is die donor echt te rot om veilig mee over het circuit te kunnen. daarbij is het wel fijn als je je bij het opbouwen van zo'n auto gewoon kan concentreren op de nodige modificaties ipv dat je al je tijd en geld in het verwijderen en vervangen van geroeste delen moet steken. |
Mensen,
Sinds vandaag op de site van Dutch Rennsport de "werk in uitvoering" pagina. (Met flink wat werk van mijn vennoot Koen.) Ik zal regelmatig samen met Joost een update bijhouden op de forums. Maar willen jullie alles kunnen volgen neem dat af een toe een kijkje op de website. Hier staan alle foto's die ik zal maken tijdens de ombouw. Zodat iedereen mee kan genieten. Daarnaast is het voor onze sponsoren ook leuk om te zien dat de site bezocht word haha;). http://dutchrennsport.com/werkinuitvoering/ Dit weekend zal ik alle foto's even uploaden ook die van de donor. Mensen die op zoek zijn naar onderdelen of tips hebben jullie zijn allemaal welkom om de site te bezoeken vul het contact formulier in of PM joostvw. Benieuwd naar jullie reacties en een kleine dank aan Joost voor zijn geweldige medewerking tot nu toe. Groeten, Jan |
Ik zou sowieso niet met een Amerikaan gaan racen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn eigen golf, en wat auto's die ik regelmatig tegen kom van piloten die hem na de opleiding mee hebben genomen, zijn de USA uitvoeringen altijd een stuk zwaarder (100kg bij mijn GTI) door de extra, vaak onzin, versterkingen die de Europese autofabrikanten aanbrengen om hem in de USA legaal te krijgen.
|
Ja dat zou best kunnen Lars maar we moeten voor de cup boven een bepaald gewicht blijven, en daar zit je aan vast. dus hoe meer zooi eraf kan hoe meer dat er dan op nuttige plaatsen in lood terug geplaatst kan worden dus dat vind ik niet zo'n probleem.
het grootste probleem aan het Amerikaan zijn van onze wagen is het feit dat hij ongeveer 20pk minder heeft :(. Dus we moeten even kijken of we dat blok wel gaan gebruiken of niet. |
Was wel een luxe met cruisecontrol en airco.. Dat eraf halen scheelt ook een best aantal kilo's. Die achterbumper is ook een stuk zwaarder als een europese. Is genoeg winst te behalen wat dat betreft.
|
Ha hier staat ie dus, nou Jan, Koen en Joost succes met de plannen.
|
Update:
Morgen gaan we dan eindelijk bij onze eerste optie kijken wat betreft de stalling/sleutelruimte. Het is in breda in de buurt van de VW/Audi dealert en het zou 25m3 moeten zijn. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn maar heb Jan een rolmaat meegegeven om te kijken of dat allemaal gaat passen met 1 a 2 auto's. We zijn erg veel aan het discussiëren geweest over wat we allemaal gaan vervangen aan de auto, en dan vooral voor welke merken we kiezen en waar we het meeste geld in willen steken en waar het minste. We zitten nu te denken om deze schroefset aan te schaffen: Dit is een Intrax RSA, in race setup. 40mm upside down dempers en hardheid instelbaar. Als het goed is zitten er gelijk camber plates bij. Andere opties zijn Bilstein of KW o.i.d. Graag hoor ik jullie mening/ervaringen hierover. |
moet je even richard vragen,die heeft ervaringen met intrax.wat ik van hem heb begrepen is dat voor racerij zo'n beetje het beste.
|
Mijn ervaring met Intrax vanuit de racerij is ook goed. Henk Thuis is een geschikte man voor ondersteuning.
|
Quote:
die ook nog eens veel ervaring heeft met porsche's in de racerij,dus lijkt me ideaal. |
25m2 is niet gek veel hoor kwa ruimte. Iets meer dan een garagebox.
Ik zit nu krijg binnenkort 70m2 maar dat zal ook al snel te klein zijn. gr, Pim |
Zo Intrax RSA is onderweg :D
Ik verwacht dat dit setje ons erg blij gaat maken op het circuit. @Sjefg40: Ja dat klopt, het is niet veel maar we moeten het er voorlopig maar even mee doen. zover ik van Jan heb begrepen is er wel een brug ter beschikking en kunnen we met stellingen de hoogte in dus opslag boven de auto's is een mogelijkheid. 1 mei krijgen we de sleutel dus kunnen we van start in Breda. |
Ook de Camberplates er maar gelijk achteraan besteld :D
Heb al zin om daar een dagje mee te gaan stellen op circuit. |
All times are GMT +1. The time now is 10:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.