Helios mk2 gti 8v preparing for W-See
Hoi iedereen, ik ben Michael 28 jaar en woon in Genk België
Op aanrade van van kameraad ga ik hier ook maar eventjes een topic aanmaken over mijn gti Mijn huidige auto's zijn vw caddy 2 1.9 tdi bj 2001 en een golf 2 gti 8v bj 1988 Korte historiek van de golf 2006 : de wagen aangekocht en meteen wat goed gezet naar mijn goesting met steffan bcw 8 x 14 et 15 en 10 x 14 et 0 er zat op dat moment een corrado interieur in maar dit werd ik al snel beu dus maar een setje recaro's aangekocht 2007 na een jaartje rond gereden te hebben wou ik eens iets anders proberen 2008 wagen stil gezet om mijn zinnen te kunnen zetten op een huisje tussen 2008 en 2010 heb ik diversen stukken aangekocht gehad voor de golf In augustus 2009 op vag-fest besloten om begin 2010 te golf maar weer tot leven te brengen maart 2010 hier een voorbeeld van een klein deel van de onderdelen |
februari 2010
velgjes gaan afhalen bij de poederlakker maart 2010 nieuwe kleppen besteld voor in de cilinderkop meteen maar groot genoeg genomen april 2010 hier zijn we begonnen aan de motor aangezien foto's meer zeggen als worden maar toch nog wat uitleg wat er op het programma stond motor werd dus uitgebouwd om volledig te reviseren en alles terug mooi op te frissen en te voorzien van een kleurtje aan te buitenkant we gaan nog verder met de maand april alternator en starter laten reviseren nog wat onderdelen opgefrist enkele onderdelen laten zandstralen alles van motorruimte proper gemaakt en ontvet. Alles in de motorruimte mat gezet en voorzien van een deftige laklaag door VAGKonzept |
eind april kreeg ik mijn cilinderkop terug binnen met mijn nieuwe kleppen had juist 1 inlaatklep in BO staan
de gestraalde onderdelen allemaal netjes gespoten mei 2010 hier ben ik dan maar begonnen aan de versnellingsbak proper te maken voor te spuiten de nieuwe waterpomp ook maar voorzien van een laagje verf paar dagen later mijn onderblok terug gekregen vers geboord ook weer voorzien van een laagje verf nog wat onderdelen klaargemaakt |
Goed bezig! mooi project!
|
een cadeautje van mijn vriendin
terug wat verdere door gedaan met de montage van de golf mijn velg ook maar eventjes gepast juni 2010 : velgen goedgekeurd dus maar weg gebracht naar mijn bandenboer voor de bandjes te monteren |
int het weekend de motor maar wat gaan roderen bij ons in de ardenne
in juli was het zover de eerste meeting na een lange rust van de gti volksdub ik en vagkonzept links in de hoek |
Yo Heli
Leuk dat je ook op het volksforum zit,ik houje project goed in de gaten ziet er zeer goed uit,worthersee moet wel lukken :thumbup: greetz skywalker |
hier nog wat foto's van op volksdub
wat is er nu gebeurt aan de golf volledige revisie van de motor overmaat zuigers drijfstangen , zuigers, krukas, drukgroep en poelie's uitgebalanceerd en op gelijk gewicht gebracht de versnellingsbak voorzien van nieuwe keerringen schakelmechanisme volledig gereviseerd vliegwiel afgedraaid nieuwe rempomp + rembekrachtiger nieuw expansivatje nieuw remvloeistofvatje nieuwe radiator inlaat en uitlaatkleppen vervangen door overmaatse andere nokkenas groep a uitlaat nieuwe radiator slangen diverse kleine onderdelen thermostaat sensoren ... ik zal nog wat vergeten zijn |
wat stond er deze winter nog op het programma
2 nieuwe aandrijfassen 2 nieuwe ophangingsdriehoeken nieuwe g60 remklauwen nieuwe golf 4 achterremlauwe brembo max rondom ferodo ds2500 rondom nieuwe lagers voor + achter nieuwe fuelrail heb er eentje besteld van bahnbrenner motorsports benzinedrukregelaar nog eens een andere nokkenas chip en alles deftige afstellen voor naar W-see te rijden de rest van de foto's zijn voor morgen dan zijn we weer up to date |
dik ding....
netjes gedaan allemaal,maar waarom geen naafkapjes op de bbs? |
Quote:
hey maat, ja hoor lees hier al een tijdje mee dus ook maar eens een project topic aangemaakt eh w-see komt normaal dik in orde eh :cool: |
Quote:
dank je wel, je gelooft het nooit maar ik vond ze dat weekend niet :redface: maar heb ze erna terug gevonden dus ze staan er normaal wel op |
Quote:
bedankt kerel |
kan gebeuren;)
apart klepdeksel zit er trouwens op,erg gaaf:thumbup: |
Quote:
dank je paar jaar geleden hier nog op het forum aangekocht |
net project man! :cool:
|
netjes hoor zeer mooi
|
bedankt mannen
zometeen het vervolg |
fuelrail besteld bij g-werks in engeland
in december een stuurtje besteld bij isa racing vorige week gemonteerd foto verder beneden mijn nieuwe remschijven en blokken mijn hoopje onderdelen ook maar eens gefotografeerd nieuwe thermostaat en contact besteld gehad bij bar-tek |
stuurtje gemonteerd in de golf
gistere mijn cardanassen nog gespoten en mijn fusee's zoals jullie zien ben ik alles aant voorbereiden voor te monteren ook zijn er pu rubbers besteld voor het stuurhuis en voor de voorste torsiebaar nieuw setje zwarte stalen goodridge remleidingen liggen thuis ook al klaar samen met ate super blue racing remolie |
achteras eronderuit gehaald nieuwe achteras rubbers ingeperst nieuwe stalen remleidingen, nieuwe flexibe stalen goodridge remleidingen nieuwe stofplaten ...
Aan de voorkant nieuwe pu rubbers voor het stuurhuis + torsiebaar + 2 nieuwe driekhoeken en de remmen ook volledig vernieuwd incl leidingen Ook nog een deel nieuwe stukken besteld en al een deel mogen ontvangen Hier de foto's achteras al wat opgeschuurd de nieuwe remleidingen naast de oude de oude schijven en dergelijke de bbm fuelrail plus adapter nog in de verpakking de achteras onder de golf uit de motorsteun versterkt foto is niet 100 percent duidelijk :( achteras in de grondverf gezet stalen remleidingen gemonteerd en de flexibele tussenleiding nieuwe leidingen gemonteerd incl nieuwe klemmen de achteras terug onder de golf de nieuwe remmen en de voorkant al losgenomen bout in het subframe van het stuurhuis was afgebroken deze uitgefreesd en vervangen ook de voorste remmen in mekaar gestoken voor van de week de monteren op de golf |
nieuwe stofhoes op het stuurhuis, nieuwe gewrichten op het stuurhuis, remmen gemonteerd, remmen ontlucht, uitlaat gedemonteerd er was een stuk draad van de lambda sensor afgebroken en vastkomen te zitten in de moer van de uitlaat dus de draad moeten opzuiveren.
wat een verschil met de 239 mm schijven op het werk nog wat nieuwe onderdelen mogen ontvangen nieuwe deurrubbers motorafdekkap maandagmorgen keuring geweest en goedgekeurd we kunnen er weer een jaartje tegen eergistere ook mijn nieuw setje deurpanelen mogen ontvangen meteen maar proper gemaakt zodat we deze zondag kunnen monteren dan gaat het volledig interieur eruit, andere isolatie onder de vloerbekleding en andere vloerbekleding in de golf + alle hifi kabels verwijderen. eergistere een catch tank besteld gehad nu nog wachten op de levering heb de zwarte besteld |
voila korte samenvatting van vorig jaar tot nu
we zijn weer up to date gisteremorgen de ruitenwisserarmen nog weggebracht voor te stralen en metaliseren |
Nice!!
Wat zijn de kosten van die nieuwe sleutels met slotcilinders geweest? |
netjes komt helemaal goed zo te zien !
|
Mooie Golf man!
|
respect voor het nette werk wat je geleverd hebt aan de mk2 :thumbup:
|
bedank allemaal, juist nog bezig geweest met het interieur.
Alles van de vloerbekleding eruit. Alle audio installatie kabels verwijderd Een deel van het slotenset al gemonteerd. Zondag komt de nieuwe vloerbekleding erin het nieuwe isolatie eronder. kostprijs van het slotensetje is 178 euro |
vandaag verder gedaan met het interieur het plaatwerk binnen ook een gepoetst dat alles terug proper was.
op rolentie had ik een vreselijk gerammel van de steuntjes tussen het plaatwerk hier maar moertjes ingezet in de plaats van die klinknagels de vorige eigenaad had op de golf van die zijdrempels gemonteerd gehad met ruitenkit, hier was dus silicone van achtergebleven met het al een paar jaar aant zeggen dat ik het is moet aanpakken dus vandaag maar meteen gedaan. Silicone verwijderd en een sticker aangebracht. Ik ben tevreden met het resultaat before after het mauritius blauwe vloertapijt ook erin gelegd met eronder nieuwe "tweedehands" isolatie en alles gelijk het origineel was terug vastgezet. Zetels terug gemonteerd en mijn rolbeugel terug geplaatst. Hier zie je al een beetje van het interieur. Morgen betere foto's maken |
vrijdagavond mijn bodemplaat gemonteerd en wat aangepast helaas geen foto van genomen. mijn vriendin heeft wel een foto gemaakt toen ik hem aant monteren was
veerschoteltjes ook gemonteerd vandaag dan mijn ruitensproeier reservoir gemonteerd, aangesloten en getest. ça marche :D iemand toevallig hoe de sproeiers weer aangesloten zijn en hoe ze vasthangen. en een chassisbrace gemaakt |
:thumbup: nice
Wordt er alleen maar beter op eh maat ! :) tis niemeer lang :D See '11 :D grts |
Quote:
thx maat inderdaad nielang meer en dan zijn we weg der see ... |
vorig weekend mijn andere nokkenas gemonteerd de benzinedrukregelaar en mijn fuelrail. Ook de dichtingen van de injectoren opnieuw vervangen
hier dan mijn gsm pic's vrijdagavond is Back2basics langs geweest voor de nodige afstelling en verandering van chip. Waar nogmaals mijn dank voor Michael. Het was een educatieve avond en de mannen van de club zeidden ook petje af :wink: Hier een pic van de computer doos met de chip van Back2basics. overtoer ook wat pics gehad van FPS hoe de situatie was met mijn velgrandjes ze zijn nu allemaal opnieuw opgeschuurd en gepolijst zelfs een stuk achter de velgrand hier dan de tussentijdse foto's de rest volgt als ik ze terug heb achterste ring op de foto is al geschuurd hier zie je wat ik bedoel met het randje achter de velgrand |
Wat voor een vermogen heb je uit de motor kunnen halen of ben je nog niet op de bank kunnen gaan, mijn oude 8v met bijna de zelfde looks als jou motor, had 148Pk op de wielen, wel een 1.9 8v Gti maar ook met een andere nokkenas, kopbewerking, spaghetti, lichter vliegwiel en noem maar op. Dus ben eens benieuwd naar die van jou.
Gr Ronnie |
fien werk van FPS :thumbup:
|
Quote:
hey ronnie weer al eventjes geleden eh alles goed? ze schatten het vermogen voor het moment op een 130pk maar ben inderdaad nog niet op de bank geweest. Na het seizoen gaat de kop er vanaf voor de kop verder te laten bewerken. Zodat er nog wat meer uit komt. Want motor vraagt om meer maar kan het niet leveren te kleine longen laten we maar zegggen |
Quote:
inderdaad FPS heeft fantastisch werk geleverd |
Da's niet verkeert, ik had geen andere kleppen erin dus daar kun je zeker nog wat vermogen mee winnen. En de kop goed laten uitliteren zodat alle compressie ruimtes gelijk zijn. En de in en uitlaten uitslijpen op de maat van de pakking. Of een G60 P cilinderkop aanschaffen en die volledig aanpassen, daar zitten sowieso al grotere kleppen in.
Veel succes ermee. Gr Ronnie |
Het einde is in zicht
velgen zijn gemonteerd en banden liggen erop, gistere de auto op de juiste hoogte gelegd en vandaag gaan laten uitlijnen. Gistere nog 2 wielbogen beter gemonteerd gehad. Versterkte distributieriem, versterkte v-riem zit er ook op plus mijn contactslot is ook vervangen Mijn petje gaat weer eens af voor Back2basics hij heeft prachtig werk geleverd de gti trekt en rijdt super !!! :D Deze avond de golf rap wegdoen voor mijn blutskes in het spatbord en overmorgen mijn voorste motorsteun nog vervangen. Hier wat foto's : de bandjes op de velgen laten trekken dus een caddy vol velgen de golf na beneden aan schroeven en ondertussen een frietje eten |
Chique ding! Alles tot in de puntjes verzorgd, zoals het hoort!!
Succes met je mk2! Gr. Evert |
All times are GMT +1. The time now is 03:56. |